Όσο απίστευτο και αν φαίνεται το παραπάνω απόφθεγμα εντούτοις σε αυτό κατέληξε το εθνικό τηλεοπτικό κινεζικό κανάλι CCTV (China Central Television) δια της εκπομπής «Confessions of a Murderer – Focus on Pornography and Violence in Online Games (part two)». Βέβαια οι συνθήκες στην Κίνα όσον αφορά τα Διαδικτυακά παιχνίδια είναι εντελώς διαφορετικές σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες: πάνω από 210 εκατομμύρια άνθρωποι όχι απλά παίζουν αυτά τα παιχνίδια αλλά κυριολεκτικά «λιώνουν» πάνω από τις οθόνες των υπολογιστών επί σειρά πολλών ωρών, σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα επί σειρά 24ώρων.
Επίσης, έχουν υπάρξει περιστατικά ακραίων συμβάντων: ένας έφηβος σκότωσε πέντε άτομα για να αποκτήσει «εικονικά» εξαρτήματα («εργαλεία – αντικείμενα» σε ένα Online παιχνίδι) με αποτέλεσμα την ισόβια κάθειρξη, ενώ μια 14χρονη «οδηγήθηκε» σε σεξ με αγνώστους που γνώριζε μέσω του Internet επειδή συμμετείχε σε ένα Online παιχνίδι χορού ονόματι «Audition», το οποίο υποτίθεται ότι ενθάρρυνε τις παίκτριες για one-night-stands (σεξ της μιας βραδιάς). Αποτέλεσμα: δύο εκτρώσεις για την 14χρονη. Τέλος, το κανάλι CCTV πρόβαλλε μια έρευνα στην οποία περιγράφονταν ο εθισμός σε σιρόπι βήχα (όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες έχει «διαφορετική» δράση από την προβλεπόμενη) και μεθαμφεταμίνες που είχαν αναπτύξει έφηβοι, καθώς έκαναν χρήση των παραπάνω ώστε να κρατούν εαυτούς σε μόνιμη εγρήγορση. Ποιος ο λόγος; Για να αντέχουν τους «μαραθώνιους» (ήτοι αρκετά 24ωρα συνεχόμενου παιχνιδιού).
Έτσι, φαίνεται απόλυτα λογικό το συμπέρασμα ότι τα Online παιχνίδια ωθούν τους περισσότερους χρήστες της Κίνας σε παραβατικές πράξεις. Στο παρελθόν η Κίνα έχει προσπαθήσει να ελέγξει αυτή την κακή τροπή που έχει πάρει το Διαδικτυακό παιχνίδισμα στην χώρα της, με διάφορες αλλά ανεπιτυχείς μεθόδους, όπως η τρίμηνη διακοπή του World of Warcraft (του μεγαλύτερου και δημοφιλέστερου Online παιχνιδιού στον κόσμο δηλαδή) και η «εντολή» του κράτους προς τις ομάδες ανάπτυξης των Online παιχνιδιών ώστε να έχουν πιο «ήπιο» περιεχόμενο. Τίποτα όμως από αυτά δεν δείχνει να σταματά την «κατρακύλα» των Κινέζων παικτών.
Εμείς από την άλλη όμως αναρωτιόμαστε: φταίνε οι έφηβοι παίκτες που κάθονται με τις (δεκάδες) ώρες και «καίνε τα κεφάλια» τους σε αυτά τα παιχνίδια με τις όποιες άσχημες συνέπειες στην κοινωνική τους συμπεριφορά ή ακόμα και με επιβλαβείς επιπτώσεις για την υγεία τους ή μήπως φταίνε οι (ανύπαρκτοι) γονείς που δεν έχουν γνώση που βρίσκονται τα βλαστάρια τους και τι κάνουν με τον ελεύθερο (που σιγά μην είναι ελεύθερος επί 48ώρου και παραπάνω) χρόνο τους;