Με την πλατφόρμα Android Things η Google στοχεύει να φέρει το λειτουργικό σύστημα Android στις κάθε είδους «έξυπνες» οικιακές συσκευές και στις άλλες μηχανές που διασυνδέονται στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT), όπως για παράδειγμα τα ψυγεία, τα ρομπότ και τα αυτόματα μηχανήματα πώλησης προϊόντων.
Όπως και στα κινητά τηλέφωνα, η Google δεν σκοπεύει να χρεώνει τους κατασκευαστές των οικιακών κι άλλων συσκευών για την ενσωμάτωση του Android.
Όμως ευελπιστεί πως στην πορεία θα δημιουργήσει έσοδα, καθώς οι χρήστες-καταναλωτές των συσκευών -όπως συνέβη με τα smartphones και τα tablets- θα χρησιμοποιούν τις «έξυπνες» συσκευές για την αγορά ψηφιακού περιεχομένου από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Play Store.
Είχαν προηγηθεί κατά την τελευταία τετραετία αντίστοιχες προσπάθειες της αμερικανικής εταιρείας να επεκτείνει το Android στα αυτοκίνητα, στα ρολόγια και στις τηλεοράσεις, με ανάμικτα αποτελέσματα έως σήμερα.
Η Google έχει ως στρατηγικό στόχο να παρέχει στους χρήστες μια ενιαία πλατφόρμα σε όλες τις συσκευές της καθημερινής ζωής, έτσι ώστε σε αυτές να «τρέχει» μια σειρά από εφαρμογές Android.
Ωστόσο, οι αναλυτές, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, δεν δείχνουν ενθουσιασμένοι από τις μέχρι τώρα επιδόσεις της Google. «Αν θέλεις να είσαι γενναιόδωρος, λες ότι είναι ακόμη νωρίς. Αν δεν είσαι, λες ότι το Android είναι σχεδόν ανύπαρκτο πέρα από τα τηλέφωνα» δήλωσε ο Ρίτσαρντ Κράμερ της εταιρείας ερευνών Arete.
Το Android Automotive δεν έχει καταστεί εφικτό να «διεισδύσει» με μεγάλη επιτυχία στα «έξυπνα» αυτοκίνητα, ενώ οι πωλήσεις «έξυπνων» ρολογιών Android δεν είναι ούτε το ένα πέμπτο εκείνων με λειτουργικό σύστημα της Apple, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IDC.
Αλλά και οι πωλήσεις «έξυπνων» τηλεοράσεων με λειτουργικό σύστημα της Samsung ήταν το 2017 τετραπλάσιες σε σχέση με τις τηλεοράσεις με Android, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών HIS Markit.