H Sony ανοίγει τα χαρτιά της και δίνει επίσημα όχι μόνο το όνομα της επόμενης κονσόλας της που… αναμενόμενα είναι το “PlayStation 5”, αλλά και πληροφορίες για την περίοδο κυκλοφορίας και κάποια νέα χαρακτηριστικά για το χειριστήριο.
 

Τελευταία φορά που ακούσαμε νέα της εταιρείας για το “σύστημα νέας γενιάς” που ετοιμάζουν ήταν τον περασμένο Απρίλιο, όπου είχε αναφέρει κάποια από τα χαρακτηριστικά της κονσόλας ο Mark Cerny, o lead system architect του PS5.

Αυτήν τη φορά, ο Cerny (και πάλι) έρχεται να διευκρινίσει κάτι πολύ σημαντικό για τις δυνατότητες απεικόνισης γραφικών του συστήματος: η υποστήριξη ray-tracing δεν θα είναι λύση μέσω λογισμικού, αλλά μέσω του hardware. Πρόκειται για μια τεχνική που επιτρέπει πολύπλοκο φωτισμό και ηχητικά εφέ σε 3D περιβάλλοντα.

Επιπρόσθετα, μαθαίνουμε ότι το PlayStation 5 θα διαθέτει οπτικό μέσο, που θα λειτουργεί και ως 4K Blu-ray player και θα μπορεί να διαβάσει τους οπτικούς δίσκους των 100GB. Η εγκατάσταση των παιχνιδιών φυσικά θα είναι αναγκαία, όπως συμβαίνει και στην παρούσα γενιά, καθώς τα δεδομένα θα διαβάζονται από τον νέο SSD δίσκο, μια διαφορά που θα φέρει σημαντικές βελτιώσεις στους χρόνους φόρτωσης, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του κομματιού που θέλετε προς εγκατάσταση και όχι ολόκληρου του παιχνιδιού (για παράδειγμα, μόνο το single player περιεχόμενο ή μόνο το multiplayer).

 

Μια ακόμα αλλαγή έχει να κάνει με τον τρόπο που θα διαδρά ο παίκτης με το αρχικό μενού της κονσόλας. Δεν θα χρειάζεται πλέον να μπείτε σε κάποιο παιχνίδι, να το φορτώσετε δηλαδή, για να δείτε τις διαθέσιμες αποστολές για όσους παίζουν μόνοι τους ή ποιες ανταμοιβές θα λάβετε, αν τις ολοκληρώσετε ή ποιες δραστηριότητες είναι διαθέσιμες στο multiplayer κ.ο.κ. Ο παίκτης θα μπορεί να τα δει όλα αυτά μέσω του αρχικού μενού.
 

Το Wired κατάφερε και είδε από κοντά το πρωτότυπο χειριστήριο της νέας συσκευής (το οποίο πιθανώς θα ονομάζεται DualShock 5), το οποίο αναφέρει ότι μοιάζει αρκετά με το DualShock 4 του PS4. Όπως ανακοινώθηκε όμως θα έχει δύο ουσιαστικές διαφορές. Η μία είναι τα adaptive triggers: οι σκανδάλες θα έχουν ανάδραση αναλόγως της πίεσης που ασκείτε, με αποτέλεσμα να έχει άλλη αντίσταση αν τραβάτε το βέλος σε ένα τόξο και άλλη αίσθηση αν πυροβολείτε πχ. με ένα όπλο. Επίσης θα ενσωματώνει haptic feedback, το οποίο είναι το επόμενο βήμα για τη δόνηση και τα rumble motors που έχουμε συνηθίσει ως τώρα.

Ο υπεύθυνος του Wired δοκίμασε το νέο χειριστήριο με κάποια demos του Sony Japan Studio (η ομάδα που είναι υπεύθυνη για το εξαιρετικό Astro Bot Rescue Mission). Σε ένα από αυτά είχε τον έλεγχο ενός χαρακτήρα επάνω σε διαφορετικές επιφάνειες και όλες έδιναν πολύ ξεχωριστή αίσθηση μεταξύ τους.

Οι νέες αυτές δυνατότητες ήδη ήταν έτοιμες στη μέση της ζωής του PS4, όμως η εταιρεία δεν ήθελε να χωρίσει τους χρήστες της και γι’ αυτόν τον λόγο θα το φέρει με τη νέα γενιά. Άλλες βελτιώσεις έχουν να κάνουν με τη θύρα, η οποία θα είναι πλέον USB Type-C και τη μεγαλύτερη μπαταρία. Σύμφωνα με τον product manager, Toshi Aoki, το χειριστήριο είναι λίγο πιο βαρύ από το DualShock 4, αλλά πιο ελαφρύ από το αντίστοιχ του Xbox One (όταν έχει μπαταρίες).
 

Ο Marco Trush της Bluepoint Games (που ευθύνεται για το εξαιρετικό remake του Shadow of the Colossus) αναφέρει τις νέες δυνατότητες μέσω του SSD, που πλέον δεν χρειάζεται να “καθυστερούν τον παίκτη τεχνητά” για να προλάβουν να φορτώσουν τα assets που χρειάζονται, ενώ η Laura Miele της EA αναφέρει ότι οι νέες δυνατότητες ray-tracing θα βοηθήσουν και στο gameplay. “Προχωράμε σε μια νέα γενιά αμεσότητας”, είπε επεξηγώντας ότι οι νέες ταχύτητες θα αποτελέσουν σημαντικό χαρακτηριστικό για μετάβαση στη νέα γενιά.

To PlayStation 5 λοιπόν, θα κυκλοφορήσει κατά την περίοδο των Χριστουγέννων του 2020, όπως ανακοίνωσαν επίσημα. Αναμένουμε περισσότερα νέα μέσα στους επόμενους μήνες.
 

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης