Ο Mark Cerny, ο σχεδιαστής του PlayStation 5, αποκάλυψε πλήρως τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας κονσόλας της Sony, στην τεχνική παρουσίαση που προβλήθηκε στο επίσημο κανάλι του PlayStation στο YouTube.
Αρχικά μαθαίνουμε με τη χρήση SSD αλλά και πολλών custom λύσεων, το PlayStation 5 θα είναι 100 φορές ταχύτερο σε μεταφορές δεδομένων από το PS4, αφού το bandwith για τα load times θα αγγίζει τα 5.5GB/s και το seek time θα είναι συνεχόμενο βελτιώνοντας τους χρόνους φόρτωσης αισθητά, καθώς επίσης και την εγκατάσταση των νέων patch. Σε αντίθεση με τα 8GB (GDDR5) του PS4 το PlayStation 5 φορά 16 GB GDDR6 RAM. Αυτό σημαίνει χοντρικά πολύ γρήγορο boot της κονσόλας, σχεδόν κατάργηση των load screens, stream σε ultra υψηλές ταχύτητες, μικρότερα patch installs και de-duplicate δεδομένων.
Αναλυτικά το Digital Foundry αναφέρει:
- CPU: 8x Zen 2 Cores at 3.5GHz (variable frequency)
- GPU: 10.28 TFLOPs, 36 CUs at 2.23GHz (variable frequency)
- GPU Architecture: Custom RDNA 2
- Memory/Interface: 16GB GDDR6/256-bit
- Memory Bandwidth: 448GB/s
- Internal Storage: Custom 825GB SSD
- IO Throughput: 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)
- Expandable Storage: NVMe SSD Slot
- External Storage: USB HDD Support
- Optical Drive: 4K UHD Blu-ray Drive
H GPU του PlayStation θα είναι custom λύση της AMD, με RDNA 2 αρχιτεκτονική και θα υποστηρίζει ray tracing, ενώ η μεγαλύτερη βόμβα που έπεσε είναι πως το PlayStation 5 θα είναι Backwards Compatible με το PlayStation 4. Τα 100 πιο δημοφιλή παιχνίδια του PlayStation 4 θα είναι έτοιμα να τρέξουν στο PlayStation 5 από τη πρώτη μέρα κυκλοφορίας του. Μια νέα μηχανή που θα χρησιμοποιείται, η Geometry Engine, θα δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας των “primitive shaders”, όπως τα ονομάζουν και θα δίνει τη δυνατότητα στους developers να κάνουν πιο ομαλές τις λεπτομέρειες στα levels, στα visual effects και τα particles.
O Cerny μίλησε και για τη κατανάλωση ρεύματος της κονσόλας, κάτι που έχει αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν. Όπως είναι ήδη γνωστό, η κατανάλωση θα είναι πάρα πολύ χαμηλή ενώ ταυτόχρονα η κονσόλα θα κρατάει τη δύναμη της, ρυθμίζοντας τους χρονισμούς της κάρτας γραφικών και της CPU, αναλόγως αναγκών. Στόχος για τον ήχο του PlayStation 5 είναι οι παίκτες να νιώθουν πως βρίσκονται μέσα στο παιχνίδι. Το PS5 προχωρά στο επόμενο επίπεδο τον ήχο με το Tempest 3D AudioTech. Το 3D audio θα είναι διαθέσιμο για όλους τους χρήστες, ανεξαρτήτως ηχητικού εξοπλισμού (headphones, soundbar, 5.1, Dolby Atmos, κλπ.) με εκατοντάδες πηγές ήχου, στις οποίες θα παίζει ρόλο και το ray tracing hardware.
Πηγή: VG24.gr