Ο κόσμος σήμερα βιώνει μια εμπορική επανάσταση – όχι μόνο αγοράζουμε και πουλάμε διαδικτυακά, αλλά και τα ίδια τα αντικείμενα που καταναλώνουμε είναι ολοένα και περισσότερο απολύτως ψηφιακά: μουσική, παιχνίδια, e-books και πολλά άλλα. Η PayPal, προσφέροντας λύσεις τόσο σε εμπόρους όσο και σε καταναλωτές στην αγορά του gaming, επιδεικνύει πάνω από 12 δισεκατομμύρια δολάρια στον συνολικό όγκο πληρωμών στον κλάδο αυτόν, με αύξηση άνω του 23% σε ετήσια βάση το 2017.
Ποια παιχνίδια αγαπούν περισσότερο οι Έλληνες;
Οι Ευρωπαίοι gamers στρέφονται ελαφρώς προς τα παιχνίδια δράσης και περιπέτειας (action-adventure) με το 44% να προτιμά την κατηγορία αυτή. Από την άλλη, η παγκόσμια τάση στην πραγματικότητα περιστρέφεται γύρω από τα action games που επικεντρώνονται στις σωματικές δοκιμασίες, περιλαμβάνοντας τα fighting, platform και shooter games, καθώς το 48% των παικτών από ολόκληρο τον κόσμο παραδέχεται ότι όντως συμμετείχε σε μάχες και κυνηγητά σε εικονικούς κόσμους κατά το προηγούμενο τρίμηνο του έτους, ενώ το νούμερο στην Ελλάδα είναι χαμηλότερο (26%).
Σύμφωνα με την έρευνα της PayPal και της SuperData, οι άνδρες gamers στην Ελλάδα λατρεύουν τα παιχνίδια δράσης-περιπέτειας – τουλάχιστον το 45% δήλωσε ότι έπαιξε τέτοιου είδους παιχνίδια κατά τους τελευταίους τρεις μήνες. Τα συγκεκριμένα αυτά παιχνίδια περιλαμβάνουν δοκιμασίες που ολοκληρώνεις καθώς προχωρά η αφήγηση της ιστορίας.
Οι περισσότερες Ελληνίδες gamers (55%) επέλεξαν την ησυχία των puzzle games (σε σχέση με το 27% των ανδρών) και το ένα τρίτο έπαιξε arcade games το τελευταίο τρίμηνο. Το στατιστικό αυτό στοιχείο συνάδει με τις ευρωπαϊκές τάσεις, με το 48% των gamers γένους θηλυκού στην Γηραιά Ήπειρο να παίζει κυρίως puzzles. Σε διεθνές επίπεδο, το 49% των γυναικών gamers προτίμησε την ψυχαγωγία των παιχνιδιών δράσης.
Οι Έλληνες στρέφονται σταδιακά στο mobile gaming
Η συμπεριφορά των Ελλήνων gamers: μια καθημερινή συνήθεια για έναν στους τρεις Ελλήνες
Το 32% των Ελλήνων gamers παίζει παιχνίδια κάθε ημέρα, ενώ το 27% ασχολείται 1-3 φορές την εβδομάδα (τα αντίστοιχα νούμερα για τους διεθνείς gamers είναι 39% και 23%). Αναφορικά με το περιεχόμενο των gaming video, οι Έλληνες θεατές προτιμούν τα χιουμοριστικά βίντεο από τα παιχνίδια – πρόκειται για το πιο δημοφιλές θέαμα με ποσοστό 44% σύμφωνα με την έρευνα, ενώ ακολουθούν τα trailers (34%) και τα walkthroughs (33%). Τα τοπικά αυτά στοιχεία είναι μάλλον μοναδικά, καθώς διεθνώς το πιο δημοφιλές περιεχόμενο είναι τα walkthroughs (40%).
Το 44% των Ελλήνων παικτών προτιμά να αγοράζει ψηφιακώς τα full games, αφού δεν χρειάζεται να περιμένει για να ξεκινήσει το παιχνίδι (σχεδόν το ίδιο ποσοστό ατόμων παγκοσμίως, 43%), ενώ το 38% λαμβάνει υπόψη του θέματα οικονομικής φύσης – είναι φθηνότερο να τα κάνεις download από το να αγοράσεις την κόπια σε φυσική μορφή (42% για τους διεθνείς gamers). Το 49% των Ελλήνων gamers εκφράζει παράπονα για τις χαμηλές ταχύτητες του Internet (το 37% των διεθνών παικτών αντιδρά ανάλογα), ενώ το 28% φαίνεται να μην αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα όταν παίζει παιχνίδια (39% για τους διεθνείς gamers).
Το gaming ως επάγγελμα
Οι Έλληνες gamers όχι μόνο παρακολουθούν περιεχόμενο gaming video (είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι άνδρες είναι πολύ πιο δραστήριοι στον τομέα αυτόν – το 45% σε σχέση με το 29% των γυναικών gamers), αλλά και δημιουργούν μόνοι το δικό τους – το 9% των ερωτηθέντων, το οποίο βέβαια ως ποσοστό είναι ούτως ή άλλως δύο φορές χαμηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Την ίδια στιγμή, το ένα τρίτο δεν πληρώνεται καν για τη δημιουργία του. Παραδόξως, οι γυναίκες streamers έχουν ακόμα λιγότερες πιθανότητες να λάβουν οποιαδήποτε πληρωμή σε σχέση με τον μέσο άνδρα Έλληνα streamer – 28% vs 39%. Εντούτοις, εάν πληρωθούν τελικά, ισχύουν οι ίδιοι βασικοί τρόποι πληρωμής με τους υπόλοιπους – διαφημίσεις και χορηγίες.
Πως επιλέγουμε να πληρώσουμε για τις αγαπημένες μας gaming πλατφόρμες;
Η εν λόγω έρευνα διεξήχθη σε 25 αγορές και με τη συμμετοχή περίπου 25.000 καταναλωτών διεθνώς (με αντιπροσωπευτικό δείγμα σε εθνικό επίπεδο του online πληθυσμού ηλικίας άνω των 18 ετών), υπό τη μορφή ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Η διεθνής έρευνα έλαβε χώρα το διάστημα Φεβρουάριος-Μάρτιος 2018.