Ο κόσμος σήμερα βιώνει μια εμπορική επανάσταση – όχι μόνο αγοράζουμε και πουλάμε διαδικτυακά, αλλά και τα ίδια τα αντικείμενα που καταναλώνουμε είναι ολοένα και περισσότερο απολύτως ψηφιακά: μουσική, παιχνίδια, e-books και πολλά άλλα. Η PayPal, προσφέροντας λύσεις τόσο σε εμπόρους όσο και σε καταναλωτές στην αγορά του gaming, επιδεικνύει πάνω από 12 δισεκατομμύρια δολάρια στον συνολικό όγκο πληρωμών στον κλάδο αυτόν, με αύξηση άνω του 23% σε ετήσια βάση το 2017.

Για τον λόγο αυτόν, η PayPal και η SuperData ένωσαν και πάλι τις δυνάμεις τους, προκειμένου να αξιολογήσουν την καταναλωτική συμπεριφορά στη διεθνή αγορά των ψηφιακών αγαθών, διεξάγοντας μία έρευνα με 25.000 συμμετέχοντες σε τουλάχιστον 25 αγορές, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας παρέχουν ενδιαφέροντα ευρήματα και στοιχεία που χαρτογραφούν την εικόνα της ελληνικής κοινότητας gaming.


Ποια παιχνίδια αγαπούν περισσότερο οι Έλληνες;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Ευρωπαίοι gamers στρέφονται ελαφρώς προς τα παιχνίδια δράσης και περιπέτειας (action-adventure) με το 44% να προτιμά την κατηγορία αυτή. Από την άλλη, η παγκόσμια τάση στην πραγματικότητα περιστρέφεται γύρω από τα action games που επικεντρώνονται στις σωματικές δοκιμασίες, περιλαμβάνοντας τα fighting, platform και shooter games, καθώς το 48% των παικτών από ολόκληρο τον κόσμο παραδέχεται ότι όντως συμμετείχε σε μάχες και κυνηγητά σε εικονικούς κόσμους κατά το προηγούμενο τρίμηνο του έτους, ενώ το νούμερο στην Ελλάδα είναι χαμηλότερο (26%).

Σύμφωνα με την έρευνα της PayPal και της SuperData, οι άνδρες gamers στην Ελλάδα λατρεύουν τα παιχνίδια δράσης-περιπέτειας – τουλάχιστον το 45% δήλωσε ότι έπαιξε τέτοιου είδους παιχνίδια κατά τους τελευταίους τρεις μήνες. Τα συγκεκριμένα αυτά παιχνίδια περιλαμβάνουν δοκιμασίες που ολοκληρώνεις καθώς προχωρά η αφήγηση της ιστορίας.

Οι περισσότερες Ελληνίδες gamers (55%) επέλεξαν την ησυχία των puzzle games (σε σχέση με το 27% των ανδρών) και το ένα τρίτο έπαιξε arcade games το τελευταίο τρίμηνο. Το στατιστικό αυτό στοιχείο συνάδει με τις ευρωπαϊκές τάσεις, με το 48% των gamers γένους θηλυκού στην Γηραιά Ήπειρο να παίζει κυρίως puzzles. Σε διεθνές επίπεδο, το 49% των γυναικών gamers προτίμησε την ψυχαγωγία των παιχνιδιών δράσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Έλληνες στρέφονται σταδιακά στο mobile gaming

Η δημοτικότητα των συσκευών gaming διαφέρει κατά πολύ ανά αγορά. Οι κονσόλες τα πάνε καλά στην Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη, ενώ οι ασιατικές αγορές κλίνουν προς το mobile gaming. Όσον αφορά τις συνήθειες και τις διαθέσεις προς τα ψηφιακά παιχνίδια, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας ειδικά για την Ελλάδα, όταν οι Έλληνες ερωτήθηκαν σε τι είδους συσκευές έπαιξαν το τελευταίο τρίμηνο, διαθέτοντας την επιλογή πολλαπλών απαντήσεων, αποδείχθηκε ότι προτίμησαν κυρίως τις κινητές συσκευές – το 71% των συμμετεχόντων έκανε χρήση smartphones, ενώ το 49% διάλεξε τα tablets. Τα στατιστικά αυτά εναρμονίζονται με την ευρύτερη διεθνή τάση του mobile gaming που κατακτά σταθερά την αγορά. Εντούτοις, η παράδοση του PC gaming παραμένει ζωντανή, με το 47% των Ελλήνων να εξακολουθεί να χρησιμοποιεί σταθερούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές για τις εικονικές του περιπέτειες και το 50% των Ελλήνων να κάνει χρήση των PC laptops. Ο μέσος όρος παγκοσμίως για τους λάτρεις των φορητών Η/Υ είναι 42% (43% στην Ευρώπη).

Η συμπεριφορά των Ελλήνων gamers: μια καθημερινή συνήθεια για έναν στους τρεις Ελλήνες

Το 32% των Ελλήνων gamers παίζει παιχνίδια κάθε ημέρα, ενώ το 27% ασχολείται 1-3 φορές την εβδομάδα (τα αντίστοιχα νούμερα για τους διεθνείς gamers είναι 39% και 23%). Αναφορικά με το περιεχόμενο των gaming video, οι Έλληνες θεατές προτιμούν τα χιουμοριστικά βίντεο από τα παιχνίδια – πρόκειται για το πιο δημοφιλές θέαμα με ποσοστό 44% σύμφωνα με την έρευνα, ενώ ακολουθούν τα trailers (34%) και τα walkthroughs (33%). Τα τοπικά αυτά στοιχεία είναι μάλλον μοναδικά, καθώς διεθνώς το πιο δημοφιλές περιεχόμενο είναι τα walkthroughs (40%).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 44% των Ελλήνων παικτών προτιμά να αγοράζει ψηφιακώς τα full games, αφού δεν χρειάζεται να περιμένει για να ξεκινήσει το παιχνίδι (σχεδόν το ίδιο ποσοστό ατόμων παγκοσμίως, 43%), ενώ το 38% λαμβάνει υπόψη του θέματα οικονομικής φύσης – είναι φθηνότερο να τα κάνεις download από το να αγοράσεις την κόπια σε φυσική μορφή (42% για τους διεθνείς gamers). Το 49% των Ελλήνων gamers εκφράζει παράπονα για τις χαμηλές ταχύτητες του Internet (το 37% των διεθνών παικτών αντιδρά ανάλογα), ενώ το 28% φαίνεται να μην αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα όταν παίζει παιχνίδια (39% για τους διεθνείς gamers).

Οι Έλληνες gamers αποζητούν τη γνώμη συγγενών και φίλων και τους ρωτούν ποιο παιχνίδι να παίξουν – για το 65% ο συγγενικός και φιλικός περίγυρος αποτελεί βασική πηγή για συστάσεις σχετικά με το gaming, η οποία άλλωστε είναι εξίσου σημαντική και σε διεθνές (62%) και σε ευρωπαϊκό επίπεδο (62%), ενώ το 26% βασίζει τις gaming επιλογές του στις γενικές απόψεις των χρηστών σε gaming forums. Άλλες πηγές για τους Έλληνες είναι οι ακόλουθες, μεταξύ άλλων: γνωστοί μέσω των social media (24%), δημιουργοί βίντεο (22%) ή επαγγελματίες δημοσιογράφοι video games (15%).

Το gaming ως επάγγελμα

Οι Έλληνες gamers όχι μόνο παρακολουθούν περιεχόμενο gaming video (είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι άνδρες είναι πολύ πιο δραστήριοι στον τομέα αυτόν – το 45% σε σχέση με το 29% των γυναικών gamers), αλλά και δημιουργούν μόνοι το δικό τους – το 9% των ερωτηθέντων, το οποίο βέβαια ως ποσοστό είναι ούτως ή άλλως δύο φορές χαμηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Την ίδια στιγμή, το ένα τρίτο δεν πληρώνεται καν για τη δημιουργία του. Παραδόξως, οι γυναίκες streamers έχουν ακόμα λιγότερες πιθανότητες να λάβουν οποιαδήποτε πληρωμή σε σχέση με τον μέσο άνδρα Έλληνα streamer – 28% vs 39%. Εντούτοις, εάν πληρωθούν τελικά, ισχύουν οι ίδιοι βασικοί τρόποι πληρωμής με τους υπόλοιπους – διαφημίσεις και χορηγίες.

Πως επιλέγουμε να πληρώσουμε για τις αγαπημένες μας gaming πλατφόρμες;

Διεθνώς, οι gamers αγοράζουν από 14 διαφορετικές gaming πλατφόρμες και από σχεδόν 30 διαφορετικά εμπορικά σημεία. Οι Έλληνες προτιμούν τη χρήση των επιλεγμένων μεθόδων πληρωμής κυρίως για την ευκολία χρήσης (65%), την ταχύτητα (48%) και τον ελάχιστο δυνατόν αριθμό βημάτων που απαιτούνται για την ολοκλήρωσή της (30%). Το 52% δηλώνει ότι σε περίπτωση που δεν είναι διαθέσιμος ο τρόπος πληρωμής της επιλογής τους, δεν θα έκανε καν την αγορά που είχε κατά νου, ενώ το 51% θεωρεί ότι θα άλλαζε τρόπο πληρωμής, εάν έβρισκε έναν ακόμα πιο ασφαλή. Ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες Έλληνες δεν αγόρασε κανένα full game download από την πλατφόρμα που προτιμά, ενώ σχεδόν οι μισοί (48%) αγόρασαν 1 έως 3 παιχνίδια. Από την άλλη, λίγο περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (51%) αγόρασαν in-game περιεχόμενο 1 έως 3 φορές κατά το διάστημα των τελευταίων τριών μηνών.
Μεθοδολογία

Η εν λόγω έρευνα διεξήχθη σε 25 αγορές και με τη συμμετοχή περίπου 25.000 καταναλωτών διεθνώς (με αντιπροσωπευτικό δείγμα σε εθνικό επίπεδο του online πληθυσμού ηλικίας άνω των 18 ετών), υπό τη μορφή ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Η διεθνής έρευνα έλαβε χώρα το διάστημα Φεβρουάριος-Μάρτιος 2018.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης