Η φετινή «ποδοσφαιρική» χρονιά είναι πολύ περίεργη, καθώς, μετά από χρόνια, το ένα από τα δυο μεγαθήρια του χώρου, επέλεξε τον δρόμο της αυτοκαταστροφής. Η Konami αποφάσισε σε λίγους μόλις μήνες να καταστρέψει ένα δυνατό brand name, όπως αυτό του Pro Evolution Soccer, μετατρέποντάς το σε eFootball και παρουσιάζοντας μια δωρεάν έκδοση, η οποία μοιάζει με παιχνίδι κινητού…
 

Από την άλλη, η ΕΑ, αν και πλέον «παίζει» μόνη της, έβαλε τα δυνατά της για να παρουσιάσει ένα FIFA 22 αντάξιο των προσδοκιών των fans και ένα πραγματικό “ποδοσφαιράκι” νέας γενιάς.
 

 

Η μεγαλύτερη αλλαγή που εντοπίζεται στο gameplay του FIFA 22 είναι η νέα τεχνολογία “HyperMotion”. Πρόκειται για μια εξελιγμένη τεχνολογία body motion capture, η οποία αποδίδει πιο ρεαλιστικές κινήσεις στους παίκτες, καθώς δεν σκανάρει τις κινήσεις τους ως μονάδες, αλλά σε συνάρτηση με τις κινήσεις των υπολοίπων παικτών. Έτσι σε κάθε παιχνίδι οι κινήσεις που μπορεί να κάνουν οι παίκτες είναι μοναδικές και «γεννιούνται» ανάλογα με την περίσταση. Σύμφωνα με την EA, έχουν εισαχθεί πάνω από 4.000 νέα animations και η διαφορά φαίνεται από την πρώτη στιγμή.
 

Με τo HyperMotion όλα αυτά τα περίεργα animations και τα παράξενα τζαρτζαρίσματα που βλέπαμε τα προηγούμενα χρόνια αποτελούν, ευτυχώς, παρελθόν. Το FIFA 22 είναι πιο σφιχτό και δίνει αρκετή έμφαση στην τακτική, αφού πλέον οι τακτικές που οργανώνετε στην ομάδα σας… “βγαίνουν”! Τα πλάγια μπακ ανεβαίνουν και ζητούν διαρκώς την μπάλα, οι μέσοι κάνουν καλύψεις και οι επιθετικοί κάνουν κινήσεις στο «ζωγραφιστό», όπως ακριβώς τα έχετε σχεδιάσει. Όλα αυτά κοστίζουν σε stamina, οπότε αν οι παίκτες σας δεν έχουν καλό physical, μετά το 60′, θα τους ψάχνετε. Γενική αλλαγή στην ταχύτητα του παιχνιδιού δεν παρατηρήθηκε, ενώ και η μπάλα, αν και φαίνεται λίγο πιο βαριά και παίρνει πιο εύκολα φάλτσο, δεν έχει μεγάλες διαφορές με πέρυσι.

Μαζί με τα animations, μεγάλη βελτίωση παρατηρήθηκε και στην AΙ των τερματοφυλάκων, που πλέον πιάνουν τετ-α-τετ, πιάνουν τεχνικά σούτ και γενικά… πιάνουν την μπάλα. Για να τους κερδίσετε φέτος πρέπει να βγάλετε όντως συστήματα και συνδυασμούς από το «μπλοκάκι» σας, καθώς έχουν εξαλειφθεί οι γελοιότητες, που ένας παίκτης με εξαιρετικό τελείωμα σκόραρε 9/10 φορές. Βέβαια ορισμένες φορές δέχονται κάποια γκολ με μακρινά εύκολα σουτ, κάτι που ελπίζουμε να διορθωθεί στο επόμενο patch του παιχνιδιού.
 

Τέλος, μεγάλη διαφορά για μια ακόμη φορά κάνει το DualSense του PlayStation 5 που μεταφέρει feedback μέσω των adaptive triggers και της απτικής ανάδρασης, από το παιχνίδι στα δάχτυλα μας. Θα νιώθετε την κούραση και τα βήματα των παικτών, το τράνταγμα ενός δοκαριού από την μπάλα κ.α. Όλα αυτά ανεβάζουν την εμπειρία αρκετά επίπεδα πιο πάνω, όμως αν σας ενοχλούν ή τα βρίσκετε υπερβολικά, μπορείτε να τα παραμετροποιήσετε εντός παιχνιδιού.

Στα των modes τώρα, το FIFA 22 όπως και οι προκάτοχοί του, σφύζει από περιεχόμενο. Ξεκινάμε από το πιο κερδοφόρο και πιο διάσημο mode του παιχνιδιού, το Ultimate Team, στο οποίο δεν υπάρχουν τεράστιες αλλαγές, με τις πιο σημαντικές να είναι οι προσθήκες των Legendary παικτών και κάποιων έξτρα customizations για το γήπεδο.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές έχουν γίνει στο Career και στο VOLTA. Στην καριέρα του προπονητή μπορείτε πλέον να δημιουργήσετε τη δική σας ομάδα, με λογότυπο, φανέλες και γήπεδο, αν και οι επιλογές είναι αρκετά περιορισμένες. Κατά τα άλλα δεν θα δείτε παραπάνω αλλαγές. Ο έλεγχος πάνω στην ομάδα είναι ακόμα αρκετά περιορισμένος και οι επιλογές σας δεν βρίσκουν ιδιαίτερο αντίκτυπο στη συνέχεια της καριέρας σας. Στην καρίερα του αθλητή, η σημαντικότερη αλλαγή έχει να κάνει με τη στροφή σε πιο arcade μονοπάτια, με σύστημα αναβαθμίσεων, skill tree, attributes, perks, κλπ. Παλαιότερα κάνατε προπόνηση στο σουτ και ανέβαζε αυτό το στατιστικό. Πλέον μπορείτε να κάνετε προπόνηση στο σουτ, να κερδίσετε πόντους και να αναβαθμίσετε την πάσα σας. Τέλος, μπορείτε επιτέλους να μπείτε στα παιχνίδια σαν αλλαγή, κάτι που δεν γινόταν τα προηγούμενα χρόνια, καθώς απλά χάνατε το παιχνίδι, αν δεν ξεκινούσατε στην 11άδα.
 

Στη συνέχεια έχουμε το VOLTA, που ξεκίνησε σαν υποκατάστατο του FIFA Street, αλλά πλέον απέχει πολύ από αυτό. Από φέτος δεν θα βρείτε ξανά story mode, θα βρείτε όμως αρκετά νέα mini games, όπως dodgeball και ποδο-τένις. Όπως και στο Career, θα βρείτε και εδώ skill tree, τρία νέα perks και όπως πάντα άφθονα microtransactions για να ντύσετε το άβαταρ σας.
 

Ειδική αναφορά πρέπει να κάνουμε και στην παρουσίαση που πάντα ήταν το δυνατότερο χαρτί του FIFA. Από φέτος όλο και λιγοστεύουν οι άδειες που διαθέτει το FIFA, με τις Juventus, Lazio, Roma και Atalanta να μην βρίσκονται με τα πραγματικά τους στοιχεία στο παιχνίδι, ενώ από του χρόνου θα τους ακολουθήσει και η Napoli.

Παράλληλα αφαιρέθηκαν πλήρως 17 εθνικές ομάδες, με τις περισσότερες να αποτελούν μέρος της Αφρικής και της Νότιας Αμερικής. Οι πιο σημαντικές και οι ομάδες που παίζονταν από τον κόσμο πιο πολύ είναι οι: Χιλή, Τουρκία, Ελβετία, Κολομβία και Ουρουγουάη.
 

Οπτικά, μετά την next-gen εμπειρία με το FIFA 21, έχουμε για μια ακόμη χρονιά εξαιρετικό αποτέλεσμα, τόσο από άποψη αθλητών, όσο και αγωνιστικών χώρων και γηπέδων. Κάποια μικροπροβλήματα με είδωλα παρατηρήθηκαν στα περιγράμματα των παικτών και της μπάλας όταν αυτή περνούσε δίπλα από τα δίχτυα. Αυτά παρατηρήθηκαν μόνο στο PlayStation 5, καθώς στο Xbox Series X το αποτέλεσμα ήταν αψεγάδιαστο.
 

Το FIFA 22 πλέον αποτελεί τη μοναδική σοβαρή ποδοσφαιρική επιλογή των απανταχού ποδοσφαιρόφιλων. Παρά την “αυτοκτονία” του PES, το FIFA 22 έρχεται πιο βελτιωμένο από ποτέ στο gameplay και στην AI, ενώ το HyperMotion βοηθά όντως στη μοναδικότητα κάθε ματς. Κάποια modes έχουν βελτιωθεί, ενώ άλλα έχουν μείνει στάσιμα, όμως αυτά δεν μπορούν να αναιρέσουν το γεγονός ότι η φετινή next-gen έκδοση του FIFA 22 αποτελεί το καλύτερο FIFA που έχουμε παίξει εδώ και καιρό.

Βαθμολογία

Πληροφορίες

Τίτλος: FIFA 22
Διαθέσιμο σε: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch, PC
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: EA Vancouver / EA Romania
Εκδότρια Εταιρεία: EA Sports
Είδος: Sports
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 1 Οκτωβρίου 2021
Ηλικίες: 3+
 

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες της παρουσίασης.