Του Βασίλη Τατσιόπουλου

Πληροφορίες‌

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τίτλος:‌ Demon’s Souls
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PlayStation 5
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PlayStation 5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Bluepoint Games
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ PlayStation Studios
Είδος:‌ Action role-playing
Ηλικίες:‌ ‌‌18+‌ ‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 19 Νοεμβρίου 2020

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Το Demon’s Souls, η αρχή της ιδιαίτερα σημαντικής σειράς Souls της FromSoftware, ποτέ δεν έλαβε την αναγνώριση που είδαμε σε μεταγενέστερους τίτλους της εταιρείας. Δεν είναι πως δεν το αγάπησε ο κόσμος –αντιθέτως μάλιστα- όμως δεν έγινε εξίσου γνωστό, και έχει παραμείνει στη συλλογική μνήμη ως ένα καλτ παιχνίδι με φανατικό κοινό.

Έτσι, το γεγονός ότι το remake του Demon’s Souls, με την Bluepoint στην ανάπτυξη, αποτελεί έναν από τους τίτλους που συνοδεύουν το λανσάρισμα του PS5 είναι κάπως παράξενο, σε πρώτη ερμηνεία έστω. Ένα παιχνίδι σαν το Demon’s Souls, που προσφέρει μία σκληρή, ιδιαίτερα ωμή εμπειρία και απέχει από τις τάσεις του σύγχρονου gaming, είναι η πρώτη μεγάλη κυκλοφορία που έρχεται αποκλειστικά στην καινούργια κονσόλα της Sony. Άξιο απορίας, λοιπόν, φαντάζει το πόσος κόσμος θα μπορούσε να ασχοληθεί με έναν τέτοιο τίτλο, να μπει για τα καλά μέσα του, ή και να αγοράσει το νέο PlayStation για χάρη του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως τα νομίζαμε, γιατί η Bluepoint, η εταιρεία-μαέστρος των remakes, έχει κάνει κάποιες αλλαγές που ενδεχομένως μπορούν να προσελκύσουν ευρύτερο κοινό από τον mainstream χώρο του gaming. Μην ανησυχείτε ιδιαίτερα, ηρεμήστε, δεν έχει αλλάξει τίποτα όσον αφορά τον πυρήνα του Demon’s Souls. Τα πάντα είναι εκεί όπου τα θυμάστε, οι μηχανισμοί λειτουργούν με τους ίδιους τρόπους, η δυσκολία παραμένει στα ίδια επίπεδα. Το remake του Demon’s Souls διατηρεί ατόφια την εμπειρία που χάρισε το πρωτότυπο παιχνίδι, χωρίς προσθήκες και αφαιρέσεις.

Πράγματι, το Demon’sSouls ήταν και παραμένει δύσκολο, αλλά με έναν τρόπο που θυμίζει τα παλιά παιχνίδια, σε κονσόλες που έπαιρναν κασέτες. Τότε, σε μια εποχή, που το gameover ήταν πολύ συχνό και ο παίκτης έπρεπε να επαναλαμβάνει συνεχώς το ίδιο σημείο μέχρι να τελειοποιήσει την τεχνική του και τη γνώση του για τα συστήματα και τις πίστες. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με το Demon’sSouls, μόνο που καταφέρνει να εντάξει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά στο εκπληκτικό του lore και να τα κάνει να μοιάζουν με κομμάτι του σεναρίου. Όσο δύσκολο κι αν σας φαίνεται, αν κάτσετε να ασχοληθείτε και να εκπαιδευτείτε με υπομονή, θα τα καταφέρετε, και θα αξίζει τον κόπο.

Η δημιουργία του χαρακτήρα συνοψίζει ιδανικά την προσέγγιση. Στο original, το character creation δεν έδινε πολλές δυνατότητες και τα μοντέλα που προέκυπταν ήταν τρομακτικά, τερατώδη πλάσματα, παρά τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά τους. Όμως, οι φιγούρες αυτές ταίριαζαν πολύ στον σκοτεινό κόσμο φαντασίας του τίτλου και στην αρρωστιάρικη, δαιμονική ατμόσφαιρα. Στο remake έχουμε έναν συμβατικό character creator και μπορούμε πράγματι να δημιουργήσουμε χαρακτήρες όπως τους θέλουμε, ώστε να μοιάζουν φυσιολογικοί πολεμιστές και πολεμίστριες και όχι στοιχειωμένες μαριονέττες. Είναι καλύτερα τώρα τα πράγματα, με τη νέα, αναβαθμισμένη δημιουργία χαρακτήρων; Σαφέστατα. Χάνεται κάτι στη μετάφραση; Χωρίς αμφιβολία.

Αυτό που χάνεται ελαφρώς είναι η ατμόσφαιρα που είχε δημιουργήσει η FromSoftware στη δική της εκδοχή, αυτή η μίζερη, σαρκοβόρα ατμόσφαιρα που μύριζε θάνατο και αηδία. Ο φόβος και η απελπισία κυριαρχούσαν, με τα κιτρινισμένα περιβάλλοντα που χρησιμοποιούσαν ομίχλη και παρόμοιες τεχνικές για να καλύψουν ατέλειες σε γραφικά και σχεδιασμό και τελικά είχαμε ένα ζοφερό αποτέλεσμα, από τα καλύτερα δείγματα σκοτεινής φαντασίας. Το remake φυσικά ανανεώνει τον οπτικό τομέα σε απίστευτο βαθμό, εκμεταλλευόμενο και θέλοντας να αναδείξει τις δυνατότητες της νέας κονσόλας. Είτε επιλέξετε το cinematic mode που στοχεύει σε καλύτερη ποιότητα εικόνας με ανάλυση native 4K και 30 σταθερά FPS, είτε πάτε με τα 60 καρέ/δευτερόλεπτο με native ανάλυση στα 1440p, αυτό που θα δείτε στην οθόνη σας είναι εκθαμβωτικό.

Ο σχεδιασμός των επιπέδων, αν και πατάει ακριβώς στις ίδιες βάσεις με του παλιού, αυτήν τη φορά είναι πιο μεγαλειώδης, με εντυπωσιακά κτίσματα και εφέ, και φυσικά έχει ανοίξει ο ορίζοντας και βλέπουμε πια μακρύτερα με το μάτι. Ο φωτισμός κερδίζει τις εντυπώσεις, τα animations είναι τρομερά βελτιωμένα και γενικά η εικόνα δεν θυμίζει αυτή ενός παιχνιδιού της FromSoftware, αλλά ενός ΑΑΑ action RPG τίτλου. Οι λεπτομέρειες επίσης είναι πολύ πυκνές, με κλαδάκια και πέτρες που αντιδρούν όταν πατήσουμε πάνω τους, με ξύλα που σπάνε ρεαλιστικά και ξόρκια που φωτίζουν τους σκοτεινούς διαδρόμους πληθωρικά.

Οπτικά, το Demon’s Souls είναι μέχρι στιγμής ό,τι πιο εντυπωσιακό έχει δείξει η νέα γενιά, και το γεγονός ότι τρέχει απροβλημάτιστα και μάλιστα στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο χωρίς πτώσεις, εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο. Επίσης, οι χρόνοι φόρτωσης είναι εντελώς αμελητέοι, σε βαθμό που δύσκολα χωνεύεται, αφού τη μία στιγμή θα είστε στο Nexus και την ακριβώς επόμενη θα βλέπετε μπροστά σας ένα τεράστιο κάστρο. Βεβαίως, τα σύντομα loading κάνουν θαύματα για το gameplay και από μόνα τους είναι αρκετά για να λύσουν πολλά προβλήματα του πρωτότυπου παιχνιδιού, αφού πλέον δεν υπάρχει ούτε ελάχιστη αναμονή μετά από έναν θάνατο ή όταν θέλουμε να γυρίσουμε στο Nexus και να ξαναπάμε πάλι πίσω σε μία πίστα. Game changer, πραγματικά.

Όμως, στην προσπάθειά της να βελτιώσει παντού και αισθητά την εικόνα, η Bluepoint απομακρύνεται κάπως από τις horror ρίζες του Demon’s Souls και πάει περισσότερο προς το fantasy, με περισσότερη «ζωντάνια» στα περιβάλλοντα, αν και ευτυχώς διατηρείται η αγχώδης δομή, η κλειστοφοβία. Η αρχιτεκτονική των χώρων έχει αλλάξει και είναι πιο περίπλοκη και εντυπωσιακή, όμως η απλότητα του πρωτότυπου έδινε χαρακτηριστικά που του χάριζαν μία πολύ συγκεκριμένη γοητεία, ξεχασμένη και σκοτεινή.

Μάλιστα, έχει τονιστεί το σκοτάδι με υψηλής ποιότητας δυναμικό φωτισμό και σκιές, και έχουμε πλέον ογκομετρική ομίχλη, ενώ η εικόνα συνοδεύεται από τα απελπισμένα αγκομαχητά του χαρακτήρα μας και τον ασύγκριτα immersive ήχο, που δίνει κάθε λεπτομέρεια με κρυστάλλινη καθαρότητα, αλλά και μας επιτρέπει να εντοπίζουμε τις κατευθύνσεις, αν έχουμε τον κατάλληλο εξοπλισμό ήχου, καθώς υποστηρίζεται το νέο 3D Audio. Θα περπατάτε σε ξύλινα σκαλιά που θα τρίζουν κάτω από τα πόδια σας, θα ακούτε τα κλαδιά να σπάνε με το πάτημα της μπότας, ενώ θα περάσει ένα εχθρικό βέλος ξυστά από το κεφάλι σας και θα ακούσετε ξεκάθαρα το σφύριγμά του. Παράλληλα, η μουσική έχει ηχογραφηθεί εκ νέου από ορχήστρα και είναι πραγματικά μεγαλοπρεπής, αν και ισχύει και εδώ ό,τι αναφέραμε για την οπτική ανανέωση, καθώς η νέα αίγλη που δίνει το καινούργιο soundtrack αφήνει πίσω κάτι από το καλτ σκοτεινό ύφος του παλιού.

Ο ήχος καταφέρνει όλα αυτά, ενώ παράλληλα έχουμε την εντυπωσιακή απτική ανάδραση του DualSense που κλέβει την παράσταση και συμβάλλει τα μέγιστα στο στήσιμο της αποπνικτικής ατμόσφαιρας. Όλα αυτά βοηθούν στο να μην χαθούν πολλά από το ύφος του Demon’s Souls, αλλά είναι αναπόφευκτο τελικά λόγω της πεντακάθαρης εικόνας και του νέου σχεδιασμού χαρακτήρων και εχθρών, αλλά και του voice acting, που κοιτούν περισσότερο προς τη φαντασία παρά προς το σκότος τύπου Λάβκραφτ. Παρόλα αυτά, δεν πρόκειται για εντελώς συμβατικό παιχνίδι fantasy, γιατί έχουν παραμείνει αρκετά παράξενα concepts τεράτων από την μοχθηρή φαντασία της From, αλλά και το εξαιρετικό σενάριο που, ακούραστο μέχρι σήμερα, καταφέρνει να ξεχωρίζει.

Οι αλλαγές που έχουν γίνει στον οπτικό τομέα αλλάζουν και το gameplay, καθώς πλέον οι μάχες είναι πολύ πιο άμεσες και η απόκριση των ανεβασμένου ρυθμού καρέ και του νέου χειριστηρίου βελτιώνουν ανέλπιστα την εμπειρία. Κάθε χτύπημα που δέχεστε ή που καταφέρνετε σε έναν εχθρό στο remake αποδίδεται μέσω των animations, του ήχου και του γενικότερου feedback, ενώ τα 60 fps και η πιο ρεαλιστική -και προς όλες τις κατευθύνσεις- τούμπα βοηθούν πάρα πολύ.

Οι στιβαρές, βαριές μάχες που στηρίζονται στη στρατηγική, τα αντανακλαστικά και την αξιοποίηση του χώρου πλέον πραγματικά λάμπουν. Οι μονομαχίες στηρίζονται στις αποφυγές και τις ακριβείς αποκρούσεις, αλλά και στο σωστό στήσιμο στον χώρο και τη συνεχή κίνηση και έτσι τα 60 καρέ είναι σχεδόν μονόδρομος αφού αλλάζουν πολύ θετικά την εμπειρία. Τα bosses, ειδικά, είναι τρομερά στο remake, τεράστια, επιβλητικά, δύσκολα και διασκεδαστικά, ενώ οι κραδασμοί του χειριστηρίου σε κάθε τιτάνιο χτύπημα των τεράστιων αυτών αντιπάλων δίνουν πολλούς πόντους. Σχεδιαστικά, τα bosses στο remake είναι υπέροχα και ικανοποιούν υπέρ το δέον. Το level design παραμένει αριστουργηματικό μέχρι σήμερα, και είναι ένα από τα πολύ δυνατά στοιχεία του τίτλου.

Βέβαια, όσο κι αν τα animations και ο βαρύς χειρισμός διατηρούν την πιστότητα στο πρωτότυπο παιχνίδι, θα μπορούσαν να είχαν γίνει μερικές επεμβάσεις και βελτιώσεις, καθώς πού και πού παρατηρούνται ελλείψεις, όπως για παράδειγμα η κίνηση της κάμερας που δεν ακολουθεί ιδανικά τον χαρακτήρα πάντα, αλλά και το κάπως απαρχαιωμένο interface που δεν βολεύει στη χρήση αντικειμένων. Στο ίδιο πνεύμα, το menu χωρούσε περαιτέρω βελτιώσεις και εκσυγχρονισμούς. Όσον αφορά τις πράγματι υπάρχουσες παρεμβάσεις της Bluepoint στο συγκεκριμένο κομμάτι, δεν πρόκειται να δείτε πολλές ούτε ιδιαίτερα βαρύγδουπες, αλλά ένα σύνολο μικρών αλλαγών που λειτουργούν υπέρ της εμπειρίας, όπως για παράδειγμα τη δυνατότητα να αποθηκεύουμε τα αντικείμενά μας όπου κι αν βρισκόμαστε.

Τελικά, υπήρχε λόγος για αυτό το remake; Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας πούμε ότι ναι, όντως υπήρχε, καθώς η Bluepoint παραδίδει έναν εξαιρετικό, μνημειώδη τίτλο, με πανέμορφη, θεοσκότεινη ιστορία, αυξημένη δυσκολία και απίστευτα ικανοποιητικές προκλήσεις. Οι λίγες αλλαγές που έχουν γίνει στο gameplay είναι προς όφελος του remake, ενώ η τεχνική αναβάθμιση ανοίγει πολλές δυνατότητες που καθιστούν το νέο Demon’s Souls έναν από τους δυνατότερους Souls τίτλους, και κάτι που θα προτείναμε να δοκιμάσει κάθε παίκτης.

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα παιχνίδια όλων των εποχών, και επιστρέφει απίστευτα ανανεωμένο για να δείξει ότι πραγματικά είχε κάτι να πει, ότι δικαίως ξεκίνησε ολόκληρο ρεύμα στο gaming και ότι ακόμη και σήμερα παραμένει τρομερό. Μπορεί να χάνει λίγη σκοτεινιά και να γέρνει περισσότερο προς fantasy λημέρια, παραμένει όμως ένας από τους πιο αξιοπρόσεκτους launch τίτλους κονσόλας που έχουμε δει ποτέ.

Βαθμολογία:   9/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης