Της Ελένης Δρίβα
 

Η νέα γενιά κονσολών βρίσκεται μαζί μας εδώ και περίπου 10 μήνες. Για τη Sony, η άφιξη του PlayStation 5 σήμανε την άφιξη νέων αποκλειστικών τίτλων που αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες της πλατφόρμας, αλλά και την επανέκδοση προηγούμενων παιχνιδιών της με νέα χαρακτηριστικά. Κάποιοι από αυτούς τους τίτλους έκαναν το “άλμα” στη νέα εποχή με ένα patch και κάποιοι άλλοι εντάχθηκαν στο λεγόμενο Director’s Cut εγχείρημα. Ο πρώτος τίτλος που επανακυκλοφόρησε ως Director’s Cut ήταν το Ghost of Tsushima και σειρά έχει το Death Stranding.
 

Το νεότερο δημιούργημα του Hideo Kojima κατάφερε να διχάσει το κοινό με την προσέγγιση του στο gameplay και τώρα επιστρέφει για έναν δεύτερο γύρο, πιο… ολοκληρωμένο. Όπως και με την περίπτωση του Ghost of Tsushima, το Director’s Cut του Death Stranding έρχεται με μια σειρά από βελτιώσεις και προσθήκες και το ερώτημα αν αξίζει να πληρώσετε το απαιτούμενο αντίτιμο για να το αποκτήσετε.
 

 

Το νέο περιεχόμενο του Death Stranding αφορά διάφορες πτυχές του, αλλά πρωτίστως προσθέτει στο παιχνίδι νέες αποστολές. Δυστυχώς, δεν είναι πάρα πολλές στον αριθμό και λέμε “δυστυχώς” όχι γιατί νιώθουμε ότι εξαπατηθήκαμε και δεν πήραμε αυτό που μας έταξαν, αλλά επειδή αυτό που πήραμε ήταν τόσο καλό που ευχόμασταν να είχε και συνέχεια. Για το σεναριακό περιεχόμενο των εν λόγω αποστολών δεν θα σας πούμε πολλά, θα σας πούμε όμως πως έχει τρομερό ενδιαφέρον και εμπλουτίζει αρκετά το background ενός εκ των χαρακτήρων που σας βοηθούν στο ταξίδι σας… Τι κάνει, λοιπόν, αυτές τις αποστολές να ξεχωρίζουν ανάμεσα στα υπόλοιπα deliveries; Κυρίως, η δομή τους. Φυσικά και σε αυτές τις αποστολές κάνετε τον “ντελιβερά”, όμως η περιοχή που λαμβάνουν χώρα τα missions είναι πιο μικρή και ο τρόπος προσέγγισης πιο στοχευμένος. Ο Hideo Kojima, κλείνοντας στιγμιαία το μάτι στο παλιό του αριστούργημα, το Metal Gear Solid, σας ζητάει να επισκεφθείτε ένα παλιό κτήριο και να εξοντώσετε τους εχθρούς όσο πιο αθόρυβα μπορείτε. Τις λεπτομέρειες θα αφήσουμε να τις ανακαλύψετε μόνοι σας, εφόσον το επιθυμείτε.
 

Η διαφορετική προσέγγιση αυτών των αποστολών είναι σίγουρα ευπρόσδεκτη και αν υπήρχαν περισσότερα missions με παρόμοιες διαφοροποιήσεις, τότε το παιχνίδι θα είχε ίσως μια καλύτερη ισορροπία και θα ήταν πιο “εύπεπτο” για τον μέσο όρο των παικτών.

Πέρα από τα προαναφερόμενα “stealth” missions, το Director’s Cut περιέχει και τα crossover missions που είχαν κυκλοφορήσει στο PC και αφορούσαν τα Half-Life και Cyberpunk 2077. Πρόκειται για μικρές αποστολές, οι οποίες σας ανταμείβουν με αξεσουάρ και gadgets που αφορούν τα δύο αυτά παιχνίδια. Μια όμορφη πινελιά για τους fans των συγκεκριμένων franchises.
 

Βέβαια, για να φέρετε εις πέρας όλες αυτές τις προκλήσεις και να “ενώσετε την Αμερική”, το Director’s Cut σας δίνει και μερικά νέα gadgets για να τα καταφέρετε. Το σημαντικότερο εξ αυτών είναι το buddy bot, που είναι ακριβώς ό,τι αναφέρει το όνομά του: ένας ρομποτικός φίλος. Το buddy bot παίρνει ένα βάρος από πάνω σας… κυριολεκτικά, αφού μπορείτε να το φορτώσετε με πακέτα για παράδοση ή προσωπικό σας εξοπλισμό. Αφότου του δώσετε το φορτίο που επιθυμείτε, μπορείτε να του ζητήσετε να σας ακολουθήσει, να μεταφέρει μόνο του το φορτίο σε μια περιοχή ή να γίνει το δικό σας μεταφορικό μέσο. Η AI του είναι αρκετά καλή και οι πιθανότητες να μην ανταπεξέλθει στο ταξίδι σας είναι ελάχιστες, εφόσον δεν το αναγκάσετε να πάει από πολύ απότομες πλαγιές ή να περάσει ακριβώς μέσα από καταυλισμό εχθρών (θα το καταστρέψουν, όπως και ό,τι κουβαλάει). Η ταχύτητα με την οποία κινείται είναι αρκετή, καθώς μπορεί να σας ακολουθήσει ακόμα και αν οδηγείτε κάποιο όχημα (όχι στη μέγιστη ταχύτητα όμως, γιατί τότε μένει ελαφρώς πίσω). Σίγουρα, όταν καλείστε να μεταφέρετε πολύ βαριά αντικείμενα, το buddy bot κάνει τη διαφορά και αν υπήρχε από την αρχή το παιχνίδι θα ήταν πολύ πιο εύκολο.
 

Άλλη μια προσθήκη, η οποία θα εξυπηρετήσει κυρίως τους νέους παίκτες, είναι το firing range. Πλέον, σε όλα τα μεγάλα κέντρα διαλογής, υπάρχει η επιλογή να μπείτε σε μια προσομοίωση και να δοκιμάσετε όλο τον οπλισμό σας χωρίς να καταναλώσετε σφαίρες κλπ., ώστε να μάθετε πώς λειτουργεί και να εξοικειωθείτε μαζί του. Εκεί, θα έχετε την ευκαιρία να δοκιμάσετε και το νέο όπλο που σας δίνεται, το maser gun, το οποίο ακινητοποιεί τους εχθρούς, χωρίς να τους σκοτώσει, με ηλεκτρισμό. Μια χρήσιμη και διασκεδαστική προσθήκη στο ήδη πλούσιο οπλοστάσιο του Sam Porter Bridges.
 

Στα νέα structures έχουν προστεθεί μια υπερυψωμένη ράμπα, για να κάνετε άλματα με οχήματα, το chiral bridge, το οποίο αποτελεί μια πιο μικρή μορφή της κανονικής γέφυρας, που όμως δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μέσα στη βροχή (timefall) και ένα… κανόνι (cargo catapults) για να εκτοξεύετε πακέτα και εξοπλισμό σε μακρινές αποστάσεις. Το τελευταίο structure, όπως μπορείτε μάλλον να μαντέψετε, είναι λίγο επίφοβο, αφού αν δεν ανοίξετε το αλεξίπτωτο του δέματός σας τη σωστή στιγμή, τότε θα υποστεί ζημίες.
 

Σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε ένα διάλειμμα από την παράδοση δεμάτων, το Director’s Cut περιέχει και ένα racing mode που εξηγείται επαρκώς από το lore του παιχνιδιού. Αφότου παραδώσετε τις απαιτούμενες προμήθειες σε μια συγκεκριμένη περιοχή, σε εκείνο το σημείο θα υπάρχει πάντα ένα racing track για να διαλέξετε ένα όχημα (μηχανή, φορτηγό ή αγωνιστικό αυτοκίνητο) και μια διαδρομή ώστε να προσπαθήσετε να κάνετε τον καλύτερο χρόνο στα leaderboards. Πίνακες με τους καλύτερους παίκτες υπάρχουν πλέον και στα orders, αφού υπάρχουν και τα ranked orders, που αξιολογούν την προσπάθειά σας και τη συγκρίνουν με αυτές των άλλων porters. Αν δεν σας αρέσει η ανταγωνιστική όψη αυτού του mode, τότε μπορείτε να ασχοληθείτε για να ξεκλειδώσετε διάφορα lore entries.
 

Στις πιο… δευτερεύουσες προσθήκες, σας δίνεται η δυνατότητα να κάνετε customize το BB pod και να αλλάξετε χρώμα και υφή στην κάψουλα του μικρού σας συνοδοιπόρου, ενώ σας προσφέρεται και ένα καινούργιο skeleton, που βοηθάει τον Sam να κουβαλάει περισσότερο βάρος και να κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα, μεταξύ άλλων. Επιπλέον κινήσεις έχουν προστεθεί και στο σύστημα μάχης και παρότι είναι εντυπωσιακές, δεν κάνουν καμία τεράστια διαφορά.
 

Το μεγαλύτερο “σφάλμα” του Director’s Cut θα λέγαμε πως είναι ο τρόπος που γίνεται το save transfer από το PlayStation 4 και PlayStation 5, με την έννοια ότι είναι περιττά περίπλοκο. Εν αντιθέσει με το Ghost of Tsushima, το οποίο χρησιμοποιούσε τον πιο απλό τρόπο (μέσω cloud), το Death Stranding σας ζητάει να μπείτε πρώτα στο PlayStation 4 version του παιχνιδιού, να κάνετε upload σε ειδικό server το save file σας και έπειτα να το κατεβάσετε από την έκδοση του PlayStation 5. Αυτό σημαίνει ότι αν έχετε διαγράψει το παιχνίδι από το PS4 για τον οποιοδήποτε λόγο, τότε θα πρέπει να το κατεβάσετε εκ νέου για να κάνετε τη μεταφορά, καθώς το παιχνίδι δεν αναγνωρίζει το save file μέσω cloud.
 


 

Από την άλλη, εν αντιθέσει με το Ghost of Tsushima, η κοστολόγηση του Death Stranding Director’s Cut είναι πολύ πιο ξεκάθαρη, αν και αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός πως το Director’s Cut του συγκεκριμένου τίτλου δεν κυκλοφορεί για το PlayStation 4 ώστε να δημιουργήσει παρόμοιες διαβαθμίσεις. Έτσι, η αναβάθμιση από το PlayStation 4 version στου PlayStation 5 κοστίζει €10 και η εκ νέου αγορά κοστίζει €49.99 ή €59.99 (deluxe).
 

Τη μεγαλύτερη διαφορά από το PlayStation 4 στο PlayStation 5 την κάνει αδιαμφισβήτητα το DualSense. Η Kojima Productions έχει αξιοποιήσει έξυπνα τόσο την απτική ανάδραση, όσο και τα adaptive triggers, προσομοιώνοντας το ταξίδι και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο Sam μέσα… στα χέρια σας. Χαρακτηριστικά, η δόνηση του χειριστηρίου διαφοροποιείται ανάλογα με την επιφάνεια πάνω στην οποία πορεύεστε, την ταχύτητα με την οποία κινήστε και τους εξωτερικούς παράγοντες που σας επηρεάζουν (αν δέχεστε χτυπήματα κλπ.). Από την άλλη οι σκανδάλες “σηκώνουν” το βάρος που κουβαλάτε. Όταν, λοιπόν, κουβαλάτε βαρύ φορτίο και χρησιμοποιείτε τις πίσω σκανδάλες για να ισορροπήσετε, τότε αυτές φέρνουν αντίσταση, για να δώσουν την εντύπωση πως όντως παλεύετε ενάντια σε κάποιο βάρος, όπως θα γινόταν αν σηκώνατε εσείς κάποιο δέμα.
 

Επιπλέον, το PlayStation 5 προσφέρει δύο διαφορετικά modes για να επιλέξετε, με το ένα να δίνει έμφαση στην ανάλυση και το άλλο στα καρέ το δευτερόλεπτο. Συγκεκριμένα, το performance mode προσφέρει scaled 4K, στα 60 fps και το fidelity mode προσφέρει native 4K. Το Death Stranding ουδέποτε είχε προβλήματα επιδόσεων και η έκδοση της νέας γενιάς κάνει την ήδη εξαιρετική εμπειρία ακόμα πιο ομαλή, ενώ μειώνει αρκετά και τα loading times.
 

Δεν υπάρχει περιθώριο αμφισβήτησης, το Death Stranding Director’s Cut είναι ξεκάθαρα η καλύτερη έκδοση του παιχνιδιού. Για κάποιον που δεν είχε ασχοληθεί μέχρι τώρα με τον τίτλο, αλλά τον ενδιαφέρει σαν ιδέα, το Director’s Cut είναι μονόδρομος. Ακόμα και για κάποιον που έχει ασχοληθεί ήδη με το παιχνίδι (και δεν το μετάνιωσε), η νέα αυτή έκδοση αξίζει τα €10 της αναβάθμισης. Οι νέες αποστολές, τα gadgets και οι τεχνικές βελτιώσεις, κάνουν τον ήδη εξαιρετικό τίτλο της Kojima Productions, ακόμα καλύτερο. Βέβαια, αν δοκιμάσατε το παιχνίδι στο παρελθόν και κρίνατε πως δεν είναι για εσάς, τότε μην αναμένετε η επανέκδοσή του να σας αλλάξει γνώμη…
 

Βαθμολογία

 

Πληροφορίες‌

Τίτλος:‌ Death Stranding Director’s Cut
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PlayStation 5
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PlayStation 5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Kojima Productions
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Sony Interactive Entertainment 
Είδος:‌ Action
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 24 Σεπτεμβρίου 2021 
Ηλικίες:‌ 18+‌ ‌
 

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες της παρουσίασης.