Πληροφορίες

Τίτλος: Anthem
Πλατφόρμες: PC / PS4 / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PS4
Εταιρεία Ανάπτυξης: BioWare
Εκδότρια Εταιρεία: Electronic Arts
Είδος: Action RPG / Shooter
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 22 Φεβρουαρίου 2019
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


 

Όποια και αν είναι η σχέση σας με τα online shooters δύσκολα θα σας περάσει απαρατήρητη η κυκλοφορία ενός από τους πιο αμφιλεγόμενους τίτλους της χρονιάς ο οποίος ακούει στο όνομα Anthem. Η αναμονή έχει τελειώσει και στα ράφια των καταστημάτων υπάρχει ήδη το νέο δημιούργημα της BioWare και της ΕΑ. Για όσους δεν γνωρίζουν, η BioWare έχει αφήσει το στίγμα της στην gaming βιομηχανία με τίτλους όπως το Baldur’s Gate, τη σειρά Dragon Age αλλά και την – πιο σχετική με το Anthem – σειρά Mass Effect. Μετά τη σχετικά αποτυχημένη κυκλοφορία του Mass Effect Andromeda, η εταιρεία έβαλε πλώρη για νέα “μονοπάτια”, θέλοντας να δημιουργήσει έναν online τίτλο που θα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον του κοινού, ακολουθώντας τα χνάρια παραπλήσιων online shooters, όπως το Destiny και το Warframe. Οι μέχρι στιγμής κριτικές δεν δείχνουν να δικαιώνουν τους δημιουργούς του Anthem αλλά εμείς θα προσπαθήσουμε να τοποθετηθούμε όσο πιο αντικειμενικά και απροκατάληπτα γίνεται στο παρόν review, ώστε να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα.

Ο φουτουριστικός κόσμος του Anthem μεταφέρει τον παίκτη στην Bastion, μια εξωτική τοποθεσία και έναν ανοιχτό κόσμο για εξερεύνηση. Λαμβάνοντας τον ρόλο των Freelancers-προστατών της ανθρωπότητας- οι παίκτες χρησιμοποιούν τα Javelins (εξελιγμένα μαχητικά exo-suits) για να καταστρέψουν τον εχθρό. Το Anthem παρά την online φύση του, περιλαμβάνει ένα Story mode το οποίο προσφέρει μια τυπική, αν και κάπως αδιάφορη ιστορία, παρά το πολύ ενδιαφέρον cast των χαρακτήρων (εξαιρετικά χαρακτηρίζονται τα facial animations, οι κινήσεις του προσώπου, αλλά και το lip sync, ο συγχρονισμός δηλαδή των χειλιών των χαρακτήρων κατά την ομιλία).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η βάση, το Fort Tarsis, αποτελεί την περιοχή που ο χαρακτήρας αλληλεπιδρά με άλλους NPCs και συνάπτει διαλόγους μαζί τους. Κατά τη διάρκεια αυτών των διαλόγων στον παίκτη δίνεται συχνά η επιλογή μεταξύ δύο απαντήσεων, ο αντίκτυπος των οποίων έχει μηδενική επιρροή στο gameplay και μόνο μερικώς στην ιστορία. Η προσπάθεια λοιπόν της BioWare στο κομμάτι του Story θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μέτρια, αλλά εξαιτίας των πάρα πολλών διαλόγων (που ευτυχώς μπορούν να προσπεραστούν) καταντά ιδιαίτερα κουραστική. Σκεφτείτε να είστε με άλλους τρεις φίλους σας στο Squad και να πρέπει να σας περιμένουν μέχρι να τελειώσετε με τους διαλόγους σας. Είναι κάτι που δεν ταιριάζει στη νοοτροπία των συγκεκριμένων παιχνιδιών και θα μπορούσε να παραλειφθεί τελείως.

Παρόλα αυτά υπάρχουν συγκεκριμένοι NPC’s που σας δίνουν δικές τους αποστολές, έτσι το παιχνίδι πέρα από το βασικό story περιλαμβάνει ορισμένα ακόμη questlines από 3-4 συγκεκριμένους χαρακτήρες στο Fort Tarsis. Σε ό,τι αφορά τη διάρκεια της κύριας ιστορίας, ο λόγος γίνεται για δέκα περίπου αποστολές και περίπου 10 ώρες ενασχόλησης, ενώ αν ασχοληθείτε με όλα τα υπόλοιπα από μια έστω φορά θα χρειαστείτε κοντά στις 30 ώρες συνολικά. Να τονίσουμε πως στο Fort Tarsis το παιχνίδι αλλάζει σε οπτική πρώτου προσώπου από αυτήν του τρίτου προσώπου κατά τη διάρκεια των αποστολών. Αυτό γίνεται κυρίως για να εμπλουτιστεί η εμπειρία της ιστορίας αλλά και να αναδειχθούν καλύτερα οι δευτερεύοντες χαρακτήρες, κάτι που γενικά ταιριάζει στο παιχνίδι, παρά το γεγονός πως ελάχιστοι παίκτες θα ενδιαφερθούν για το γενικά πλούσιο lore του τίτλου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να ξεκαθαρίσουμε πως το Anthem είναι ένα online action/RPG shooter τρίτου προσώπου με συνεργατικό gameplay έως τεσσάρων ατόμων. Όταν τελειώσετε με τα “διαδικαστικά” (μιλώντας στους χαρακτήρες, παίρνοντας quests, αλλά και αναβαθμίζοντας τον χαρακτήρα σας) θα βγείτε στο πεδίο της μάχης. Κάθε quest από αυτά που αναφέραμε παραπάνω ολοκληρώνεται αυτούσια με τον παίκτη να μεταφέρεται κάθε φορά στο Fort Tarsis πριν την επόμενη εξόρμησή του. Αυτό βοηθάει αρκετά στο matchmaking δηλαδή την περίπτωση που δεν έχετε δική σας ομάδα, αλλά θέλετε να παίξετε με άλλους τρεις τυχαίους παίκτες στον κόσμο. Παρότι το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί στο σύνολό του και ως single player (απαιτεί όμως τη συνεχή σύνδεση στο internet), το Anthem παρακινεί τους παίκτες να ζήσουν την εμπειρία με άλλους με αρκετούς τρόπους, όπως για παράδειγμα με το να μοιράζει έξτρα XP. Γενικά είναι ένας τίτλος που φτιάχτηκε για συνεργατικό παιχνίδι και εννοείται και εμείς σας προτείνουμε να το παίξετε έτσι.

Μπορείτε λοιπόν να ασχοληθείτε με κάθε αποστολή ξεχωριστά ή να μπείτε με τους φίλους σας σε ελεύθερη εξερεύνηση (free-roam) στον χάρτη. Στο free-roam μπορείτε να πάρετε μέρος σε ορισμένα σύντομα public events, να ανακαλύψετε τάφους σε υπόγειες τοποθεσίες και να μαζέψετε collectibles. Γενικά δεν είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το free-ream κομμάτι του Anthem, το οποίο θα μπορούσε εμπλουτιστεί ακόμη περισσότερο με δραστηριότητες.


 

Μέχρι στιγμής όλα μοιάζουν φυσιολογικά και η αλήθεια είναι ότι το gameplay αυτό καθ’ αυτό είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό. Ο παίκτης όπως προαναφέραμε χρησιμοποιεί τα Javelins για να πολεμήσει στις αποστολές. Συνολικά υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά Javelins με αρκετά διαφορετικές ικανότητες (Skills) το καθένα και πραγματικά αξίζει να δοκιμάσετε και τα τέσσερα από αυτά. O Colossus αποτελεί τον Tank της παρέας και μπορεί να δεχθεί μεγαλύτερο damage από όλους τους υπόλοιπους, ο Storm χρησιμοποιεί διάφορα elements όπως ο πάγος, ο ηλεκτρισμός και η φωτιά, ο Ranger είναι το πιο “τυπικό” Javelin και προσφέρει ισορροπία μεταξύ άμυνας και επίθεσης ενώ τέλος, ο Interceptor είναι ο πιο γρήγορος της παρέας και χρησιμοποιεί και αρκετά τα melee attacks πέρα από τα όπλα. Η δουλειά που έχει γίνει σε αυτόν τον τομέα (στα Skills δηλαδή) είναι εξαιρετική και η συνεργασία μεταξύ των παικτών μπορεί να επιφέρει μερικά πολύ εντυπωσιακά combos. Πολύ ικανοποιημένοι είμαστε και με το shooting του Anthem που είναι ακριβές με τα όπλα να έχουν το κατάλληλο “βάρος” κατά την εκπυρσοκρότηση.

Στο Anthem υπάρχουν τρία διαφορετικά Factions εχθρών που αντιμετωπίζουμε και αφορούν τόσο ανθρώπινους εχθρούς αλλά και τέρατα. Γενικά υπάρχει ποικιλία, κάτι που δεν ισχύει για τα bosses, που είναι λίγα στον αριθμό τους και γίνονται λιγότερο εντυπωσιακά κάθε φορά που τα αντιμετωπίζουμε. 


 

Ο χαρακτήρας μας ανεβαίνει level με μέγιστο το 30, αλλά και Power σταδιακά φορώντας δυνατότερο εξοπλισμό με μεγαλύτερο rarity (σπανιότητα). Ως loot-based παιχνίδι, με την πάροδο του χρόνου θα βρίσκετε πιο σπάνιο και δυνατότερο εξοπλισμό, που δίνεται είτε μέσω random drops, είτε με την ολοκλήρωση της κάθε αποστολής, είτε με την επίτευξη των διαφόρων challenges που υπάρχουν σε πληθώρα μέσα στο παιχνίδι. Όταν θα χρειαστείτε κάτι άμεσα, μπορείτε να βασιστείτε και στο crafting, το οποίο είναι από τα πιο αδύναμα στοιχεία του παιχνιδιού και περνάει σε δεύτερη και τρίτη μοίρα δυστυχώς. Παρόλα αυτά η ΕΑ μοιράζει δυστυχώς ακόμη μια φορά “πόνο” με τα microtransactions, τα οποία ξεκινούν από λίγα ευρώ και φτάνουν μέχρι και στο αηδιαστικό πακέτο των 99,90 ευρώ για υλικά του crafting αλλά και cosmetic items. 

Βγαίνοντας στον πολύ όμορφο κόσμο του παιχνιδιού, τις εντυπώσεις κερδίζει η ίδια η “πτήση” των Javelins στον αέρα που αποτελεί και τον κύριο τρόπο μετακίνησης τους. Πραγματικά είναι τόσο εντυπωσιακό όσο μας έδειχναν και τα gameplay trailers και είναι ένα στοιχείο που δουλεύει πολύ καλά. Όλα τα παραπάνω: Skills, Shooting, πτήση αποτελούν τα δυνατότερα στοιχεία του τίτλου και κάπου εδώ τελειώνουν τα περισσότερα θετικά στοιχεία και ξεκινούν τα αρνητικά. Το πρώτο εξ’ αυτών είναι τα τελείως μονότονα και αδιάφορα objectives των αποστολών. Πέταξε από το ένα μέρος, σκότωσε ορισμένους εχθρούς, πέταξε στο άλλο, κάνε το ίδιο και ο κύκλος επαναλαμβάνεται. Τα objectives ανακυκλώνονται υπερβολικά και είναι του στυλ “βρες αντικείμενα για να προχωρήσεις, κράτα μια βάση ή πάτησε τα σωστά εμβλήματα για να ανοίξει η πύλη”. Το δεύτερο μεγαλύτερο αρνητικό του τίτλου είναι το endgame περιεχόμενο, το οποίο απαιτεί ατελείωτο grinding των αποστολών και ιδιαίτερα των Strongholds, που στο σύνολό τους είναι μόνο τρία και αποτελούν τις μεγαλύτερες και πιο απαιτητικές αποστολές του παιχνιδιού. Το Anthem δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να επιλέξει το επιθυμητό επίπεδο δυσκολίας ξεκινώντας από τα τυπικά easy, normal, hard και περνώντας στα πιο δύσκολα Grandmaster 1,2 και 3. Όσο ανεβαίνει η δυσκολία, ανεβαίνει και η πιθανότητα για καλύτερο loot drop.


 

Τα δύο παραπάνω αρνητικά στοιχεία σε συνδυασμό με το μέτριο από πλευράς ποσότητας αρχικό περιεχόμενο πραγματικά μπορούν να γονατίσουν τον τίτλο καθώς, όπως θα καταλάβετε με την ολοκλήρωση των αποστολών, η επανάληψη μπορεί να γίνει ιδιαίτερα κουραστική. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι οι εταιρείες (BioWare, EA) θα προσθέτουν σταδιακά δωρεάν περιεχόμενο. Όσον αφορά τα bugs που παρατηρήθηκαν στο παιχνίδι κατά την Beta έκδοσή του, όπως τα πολύ μεγάλα Loading times έχουν ως επί το πλείστον εξαλειφθεί, αν και τα loadings εντός των αποστολών ακόμη και την ώρα της μάχης μπορεί να γίνουν ιδιαίτερα ενοχλητικά. Ιδιαίτερα bugs δεν συναντήσαμε (το παιχνίδι παίχτηκε με το Day One patch στο PS4) αν και υπάρχουν για παράδειγμα ορισμένα framedrops όσον αφορά στις επιδόσεις.

Ολοκληρώνοντας με τον οπτικό τομέα του Anthem, πολύ δύσκολα θα βρεθεί παίκτης που να μην εντυπωσιαστεί από τα γραφικά του παιχνιδιού. Η τροπική Bastion απεικονίζεται πανέμορφα σε όλες τις εκδόσεις του τίτλου. Τα εφέ των φωτισμών, των δυνάμεων κατά τη μάχη, αλλά και των καιρικών φαινομένων προσφέρουν έναν δυνατό οπτικό αποτέλεσμα στο Anthem το οποίο τρέχει αρκετά σταθερά στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο σε όλες τις κονσόλες. Είναι κρίμα που δεν μπορεί αυτό να συνδυαστεί με συνεχή (seamless) gameplay εμπειρία σε όλα τα σημεία του χάρτη, καθώς το παιχνίδι απαιτεί loading για να μπείτε σε ορισμένες περιοχές. Είναι κρίμα που το soundtrack του παιχνιδιού δεν ακολουθεί τα ίδια δυνατά standards και είναι σχετικά ανιαρό έως αδιάφορο.

Συμπέρασμα
 

Παρότι μιλάμε για μια τίμια και αρκετά “γυαλισμένη” προσπάθεια από την BioWare, το Anthem “σκοντάφτει” σε ορισμένα από τα πιο σημαντικά σημεία των παιχνιδιών του είδους και αυτά είναι το αρχικό διαθέσιμο υλικό, το endgame περιεχόμενο και ο μονότονος σχεδιασμός των αποστολών. Σίγουρα όμως έχει γίνει εξαιρετική δουλειά σε άλλους τομείς, όπως τα skills, το shooting και τα γραφικά και ορισμένα πράγματα θα βελτιωθούν με το πέρασμα του χρόνου. Αυτήν τη στιγμή όμως, οι περισσότεροι θα ασχοληθούν με το Anthem για περιορισμένο χρονικό διάστημα, καθώς δεν θα έχουν ιδιαίτερους λόγους να επενδύσουν ώρες σε αυτό, παίζοντας συνεχώς τα ίδια Missions (και τα… μόλις τρία Strongholds).

Δεν πρόκειται για κακό παιχνίδι σε καμία περίπτωση, αλλά ένα με ξεκάθαρα πολλές προοπτικές, που θα μπορούσε να είναι κάτι παραπάνω, όμως αυτήν τη στιγμή δεν είναι.

Βαθμολογία:  7/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του review

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης