Πληροφορίες
Τίτλος: Anthem
Πλατφόρμες: PC / PS4 / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PS4
Εταιρεία Ανάπτυξης: BioWare
Εκδότρια Εταιρεία: Electronic Arts
Είδος: Action RPG / Shooter
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 22 Φεβρουαρίου 2019
Σε μια ευκαιρία να επανακτήσει την φήμη της μετά το αποτυχημένο ή μέτριο για πολλούς Mass Effect: Andromeda, η BioWare δοκιμάζει την τύχη της σε κάτι διαφορετικό. Το Anthem είναι ένας online multiplayer τίτλος στα πρότυπα παιχνιδιών, όπως το Destiny και το Warframe, όντας ένα Squad Based, PvE Shooter, τρίτου προσώπου με αρκετά στοιχεία RPG. Το παιχνίδι μπορεί βέβαια να παιχτεί και σαν Single Player (παρότι απαιτεί σύνδεση PS Plus / Xbox Live Gold για τους χρήστες κονσόλας, ακόμα και για χρήση μόνο του single player περιεχομένου), αν και όσοι γνωρίζουν το είδος, ξέρουν την αξία της συνεργασίας με άλλους παίκτες ή ακόμη καλύτερα με φίλους.
Τα προηγούμενα δύο Σαββατοκύριακα είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια σύντομη γεύση για το παιχνίδι μέσω των Private και Open Beta αντίστοιχα. Πέρα από τα τεράστια τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε (πολυάριθμα crashes, τεράστια loading times κλπ.) μπορέσαμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα που αφορούν περισσότερο στο ίδιο το gameplay, αλλά και το “στήσιμο” του τίτλου. Δεν γνωρίζουμε ακόμη για το πώς θα είναι η τελική μορφή του, πάντως σίγουρα υπάρχουν σημάδια που δείχνουν ότι έχει “πέσει δουλειά” στο συγκεκριμένο παιχνίδι, ενώ φυσικά υπάρχουν και αρκετά περιθώρια για βελτιώσεις.
Ξεκινώντας από την βάση μας (Fort Tarsis) η οποία είναι ιδιαίτερα πλούσια οπτικά (ελπίζουμε και από άποψης περιεχομένου στο full game) αναλαμβάνουμε τις πρώτες μας αποστολές από NPC’s του παιχνιδιού. Στο Fort Tarsis η οπτική του παιχνιδιού αλλάζει σε πρώτου προσώπου βοηθώντας την εμβύθιση και την αλληλεπίδραση με τους χαρακτήρες, αλληλεπιδρώντας με τους NPC’s αλλά και με διάφορα αντικείμενα παίρνουμε πληροφορίες για το Codex μας. Είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε εδώ πως η BioWare έχει δημιουργήσει ένα πλήρες σύμπαν αποκλειστικά για το Anthem, εμπλουτισμένο με ιστορικό για τις περιοχές, τους εχθρούς, τα factions αλλά και όλους τους χαρακτήρες του τίτλου. Τα μενού ίσως φανούν λίγο δύσχρηστα στην αρχή, ιδιαίτερα για όσους δεν έχουν ασχοληθεί με τη σειρά Mass Effect, μιας και υπάρχουν αρκετές ομοιότητες σε αυτό το κομμάτι.
Πριν βγούμε από την βάση και μπούμε στον ανοιχτό κόσμο του παιχνιδιού, πρέπει να επιλέξουμε ένα από τα τέσσερα διαφορετικά Javelins, που αποτελούν τα πολεμικά exosuits και χρησιμοποιούνται στο παιχνίδι κατά τις μάχες και την εξερεύνηση. Μέσω του Private pass είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και τα τέσσερα από αυτά τα οποία είναι αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους τόσο όσον αφορά στα στατιστικά τους όσο και τις σούπερ δυνάμεις τους. Ο Colossus για παράδειγμα αποτελεί την Tank κλάση του Anthem έχοντας περισσότερα Hitpoints και τη δυνατότητα να προκαλεί μεγάλη ζημιά στους εχθρούς. Υπάρχουν ακόμη ο Ranger, ο Interseptor και ο Storm, διαφορετικές κλάσεις που όταν συνεργάζονται μπορούν να πετύχουν διαφορετικά combos κατά τη μάχη με τις δυνάμεις τους.
Πέρα από τις Super Powers του κάθε Javelin, οι οποίες είναι αρκετά παραμετροποιήσιμες από τους παίκτες, μεγάλο κομμάτι του gameplay (το μεγαλύτερο ουσιαστικά) αποτελεί το Shooting, για το οποίο οι απόψεις διίστανται, αλλά η προσωπική μας άποψη είναι πως είναι από τα θετικά στοιχεία του Anthem. Βασισμένο αρκετά στο Shooting του τελευταίου Mass effect η αίσθηση των χτυπημάτων και των διαφορετικών όπλων είναι αρκετά ακριβής και ευχάριστη. Τα όπλα όπως και οι δυνάμεις αλλά και η πανοπλία των Javelins χωρίζονται αναλόγως σπανιότητας, όπως σε κάθε loot based παιχνίδι. Ο χειρισμός είναι αρκετά αποκρίσιμος με highlight την πτήση των Javelins στον αέρα που έχει αποδοθεί τόσο ωραία όσο φαινόταν στα εντυπωσιακά gameplay videos που βλέπαμε μέχρι τώρα.
Στις δύο αυτές Beta είχαμε την ευκαιρία να αντιμετωπίσουμε ορισμένα είδη εχθρών (οι εχθροί αποτελούνται ως επί το πλείστον από εξωτικά όντα, παρά ανθρώπους), αλλά και ορισμένα αρκετά ενδιαφέροντα bosses όπως οι τρεις γίγαντες με την φωτιά, οι οποίοι παρουσιάστηκαν και σε ορισμένα trailers της BioWare. Στο παιχνίδι σίγουρα υπάρχουν φορές που θα χρειαστεί η στρατηγική (ιδιαίτερα στις μεγαλύτερες δυσκολίες) και η συνεννόηση μεταξύ των παικτών. Αν δεν έχετε φίλους μπορείτε να κάνετε Matchmaking των Story Missions σας ώστε να προχωρήσετε την ιστορία με κάποια βοήθεια. Υπάρχουν επίσης τα Strongholds που αποτελούν μεγάλες εχθρικές βάσεις, αλλά και την ελεύθερη πλοήγηση στον χάρτη του Anthem. Εδώ υπάρχουν ορισμένα παράπονα από την πλευρά μας που ελπίζουμε να διορθωθούν στο τελικό προϊόν. Το πρώτο μεγάλο φάουλ είναι οι χρόνοι φόρτωσης εντός του χάρτη, που σημαίνει ότι αν περάσετε συγκεκριμένα σημεία στο map το παιχνίδι θα χρειαστεί να φορτώσει ακόμη και αν είστε σε μάχη. Οι περιοχές επίσης αν και εντυπωσιακές μοιάζουν ελαφρώς άδειες, κάτι το οποίο όμως θα κρίνουμε κατά το review της τελικής έκδοσης του παιχνιδιού.
Μιλώντας για τα γραφικά του Anthem μπορούμε να αναφέρουμε πως μπορεί ναι μεν να έχουν υποστεί downgrade από τα πρώτα gameplay videos, αλλά σίγουρα δεν απογοητεύουν. Αν υποθέσουμε ότι ίσως υπάρχουν και ορισμένες βελτιώσεις της τελευταίας στιγμής (μην ξεχνάμε ότι η κυκλοφορία είναι πολύ κοντά) σε συνδυασμό με σταθερές επιδόσεις και μειωμένους χρόνους φόρτωσης, τότε νομίζουμε ότι ο τίτλος θα στέκεται αρκετά καλά σε σχέση με άλλα αντίστοιχα παιχνίδια. Πάντως τόσο στις ανοιχτές, όσο και στις πιο κλειστές περιοχές υπάρχουν διαφορετικές όμορφες θεματολογίες στα περιβάλλοντα, ενώ και το είδος των εχθρών εναλλάσσεται κάποιες φορές με βάση αυτό.
Εδώ φτάνουμε στο μεγάλο στοίχημα του Anthem αλλά και όλων των αντίστοιχων loot based παιχνιδιών με end-game υλικό και κάμποσο pharming. Μπορεί το Anthem να δώσει στους παίκτες το κίνητρο για συνεχή ενασχόληση με σωστά δομημένες αποστολές, ποικιλία δραστηριοτήτων και “γεμάτο” content; Ή μήπως θα δούμε άλλη μια περίπτωση σαν την αντίστοιχη του πρώτου Destiny κατά το launch του; To Anthem δανείζεται στοιχεία από πάρα πολλά παιχνίδια και σίγουρα θα είναι ένας από τους τίτλους που θα συζητηθούν. Μένει να δούμε αν η EA και η BioWare καταφέρουν να κερδίσουν το παραπάνω στοίχημα “ζωτικής σημασίας” για την ομάδα ανάπτυξης των αγαπημένων μας Mass Effect και Dragon Age.