Σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα βλέπει η Accor για τον προορισμό της Αθήνας με τα έσοδα από τα δωμάτια να κινούνται στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2019. Οι επιδόσεις το καλοκαίρι ήταν εξαιρετικές, χάρη και στο νέο άνοιγμα της Accor στον προορισμό που της επιτρέπει να διατηρεί μια διευρυμένη κλίμακα brands από Economy έως Premium.

Αυτό αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του παγκόσμιου ξενοδοχειακού κολοσσού, με την επισήμανση ότι η ανάκαμψη επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τους ταξιδιώτες αναψυχής που κατέγραψαν μια αύξηση της τάξης του +4% σε σύγκριση με το 2019, καθώς τα επαγγελματικά ταξίδια διεθνώς φαίνεται μεν να επανακάμπτουν, παραμένουν δε ακόμα σε επίπεδα κατώτερα από αυτά πριν από την πανδημία.

Στην ανάκαμψη συνέβαλε σημαντικά το ευρωπαϊκό κοινό με μια συνολική αύξηση της τάξης του +8% στα έσοδα από τα δωμάτια σε σύγκριση με το 2019, με το κοινό της Γαλλίας και της Ισπανίας να καταγράφει διψήφια αύξηση σε σχέση με τα επίπεδα του 2019. Επιπλέον, σημειώθηκε επιστροφή του long-haul κοινού, κυρίως από τις ΗΠΑ με μια αύξηση +10% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.

Οι επισκέπτες από την περιοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραμένουν το κύριο segment για τα ξενοδοχεία της Accor στην Αθήνα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 50% του συνόλου, ενώ οι  οι long-haul επισκέπτες αντιπροσωπεύουν ποσοστό 25% των συνολικών εσόδων από τα δωμάτια.

Ο Martin Sapori, Vice President Sales Νότιας Ευρώπης της Accor ανέφερε: “Είμαστε ιδιαιτέρως υπερήφανοι για την απόδοση του 2022 για τα ξενοδοχεία μας στην Ελλάδα. Μετά τις αναταράξεις που βιώσαμε όλοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τώρα είναι η στιγμή να αναγνωρίσουμε τα οφέλη των στρατηγικών μας δράσεων, που περιλαμβάνουν την ενίσχυση των διεθνών ροών προς τους προορισμούς μας στην Ελλάδα – τόσο από τις υπάρχουσες όσο και από τις αναδυόμενες αγορές – και την ενεργοποίηση ενός ανανεωμένου χαρτοφυλακίου προσφορών και προϊόντων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των νέων τάσεων όπως τα bleisure ταξίδια και τα υβριδικά meetings.

Αυτή η χρονιά αποτέλεσε επίσης μια νέα αρχή για ολόκληρο τον κλάδο του ταξιδιού, με νέες θεματικές στο επίκεντρο όπως η βιωσιμότητα, η ποικιλομορφία και η συμπερίληψη αλλά και μια σημαντική επιτάχυνση στη ψηφιοποίηση του κλάδου και μια σαφή ανάγκη ευελιξίας στους εμπορικούς όρους και την απλοποίηση των διαδικασιών. Η Accor είναι σε θέση να εξυπηρετήσει όλες τις ανάγκες των corporate, MICE και leisure επισκεπτών”.

Ο Sébastien Bazin, Chairman & Chief Executive Officer της Accor, ανέφερε: “Το επιχειρηματικό momentum παρέμεινε πολύ ισχυρό το τρίτο τρίμηνο με το RevPAR (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) και τα έσοδα του Ομίλου πολύ πάνω από τα επίπεδα του 2019. Εξαιρουμένης της περιοχής της Ασίας και του Ειρηνικού, όπου η δραστηριότητα ανακάμπτει τώρα, όλες οι περιοχές παρουσίασαν ανάπτυξη σε σχέση με το 2019. Αυτές οι ισχυρές επιδόσεις, σε συνδυασμό με την αυστηρή επιχειρησιακή και οικονομική μας πειθαρχία, μας δημιουργούν εμπιστοσύνη στην ικανότητά μας να φτάσουμε το μέγιστο του εύρους του EBITDA του έτους το οποίο αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ €610 και €640 εκατ.”.

Η έντονη βελτίωση της δραστηριότητας που παρατηρήθηκε από την αρχή του έτους επιβεβαιώθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2022. Για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, το RevPAR του Ομίλου ξεπέρασε το επίπεδο του 2019 και η Ασία είναι πλέον η μόνη περιοχή με απόδοση κάτω από τα προ-κρίσης επίπεδα. Η ζήτηση από εγχώριους και διεθνείς ταξιδιώτες αναψυχής ήταν πολύ ισχυρή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού οδηγώντας σε σημαντική αύξηση των τιμών και ο Σεπτέμβριος επωφελήθηκε από την ανανεωμένη ζήτηση από business ταξιδιώτες για μεγάλες εμπορικές εκθέσεις.

Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, η Accor άνοιξε 93 ξενοδοχεία, που αντιστοιχούν σε 15.300 δωμάτια, που οδήγησε σε καθαρή ανάπτυξη του δικτύου κατά 2,4% κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών. Αυτό αντιπροσωπεύει μια σημαντική αύξηση στον αριθμό των δωματίων που άνοιξαν σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, ο Όμιλος κατείχε ένα χαρτοφυλάκιο 789.152 δωματίων (5.357 ξενοδοχεία) και ένα pipeline περίπου 212.000 δωματίων (1.218 ξενοδοχεία).

Για το 2022, ο Όμιλος επιβεβαιώνει την πρόβλεψή του για καθαρή ανάπτυξη του δικτύου του κατά 3,5%.
Ενοποιημένα έσοδα

Για το τρίτο τρίμηνο του 2022, ο Όμιλος κατέγραψε έσοδα €1,149 εκατ., μια αύξηση 83% σε like-for-like επίπεδο (LFL) έναντι του τρίτου τριμήνου του 2021. Ανά δραστηριότητα, αυτή η ανάπτυξη αναλύεται σε αύξηση 84% για το segment Hotel Services και 80% για το segment Hotel Assets & Other. Ως σύγκριση με το RevPar η αύξηση εσόδων σε like-for-like επίπεδο έναντι του τρίτου τριμήνου του 2019 είναι 9%.

Οι αλλαγές στο εύρος ενοποίησης, κυρίως λόγο της ενοποίησης της Ennismore και της επαναλειτουργίας του Pullman Montparnasse, συνέβαλαν θετικά κατά €14 εκατ.
Οι συναλλαγματικές επιδράσεις είχαν θετικό αντίκτυπο ύψους €60 εκατ., κυρίως λόγω του δολαρίου ΗΠΑ (-14%).