Ρεπορτάζ: Σωτήρης Σκουλούδης

Η μεγάλη ανησυχία και το επόμενο μεγάλο στοίχημα της χώρας μας, δεν είναι άλλο από την αποφυγή του κινδύνου που υπάρχει για έξαρση των κρουσμάτων κορωνοϊού, ενώ αναμένουμε εκατομμύρια επισκέπτες με την προσμονή η βαριά μας βιομηχανία να υποστεί όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πόσο έτοιμοι είμαστε για ένα τέτοιο ενδεχόμενο, μιας έξαρσης δηλαδή κρουσμάτων που μπορεί να προκύψει σε κάποια τουριστική περιοχή, ανά πάσα στιγμή, δεδομένου μάλιστα ότι οι τουρίστες δεν θα ελέγχονται πριν καταφθάσουν στη χώρα μας; Και πόσο πιθανό είναι, τελικά, να «κλωτσήσουμε» τα έως τώρα θετικά αποτελέσματα της διαχείρισης της πανδημίας, με διασπορά του ιού στους ντόπιους πληθυσμούς και πιθανά lockdown σε ολόκληρες περιοχής, και όλα τα επακόλουθα που αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την τόσο εύθραυστη οικονομία μας;

Και τελικά, τα μέτρα που ανακοινώθηκαν για τη λειτουργία των ξενοδοχείων και των παραλιών, αρκούν για να αποσοβήσουμε τα χειρότερα;

Μια ομάδα από 12 επιστήμονες -οι 4 Έλληνες και οι υπόλοιποι από το εξωτερικό, από διαφορετικούς κλάδους και ειδικότητες- θεωρούν πως τα υπάρχοντα μέτρα σίγουρα δεν αρκούν, «ξορκίζουν» τον εφησυχασμό που διαβλέπουν τόσο στους πολίτες όσο και στις δημόσιες αρχές, και εκπόνησαν κάποια μοντέλα διαχείρισης αυτής της πρωτόγνωρης κατάστασης, τόσο στο επίπεδο της πρόληψης – ώστε να αποφευχθεί η έξαρση – όσο και της διαχείρισης της κρίσης, σε περίπτωση που προκύψει. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στόχος της επιστημονικής ομάδας που ονομάστηκε «FLATOD-19» είναι η ανάπτυξη των κατάλληλων εργαλείων, ώστε να επιτευχθεί η διαχείριση των επισκεπτών, με γνώμονα την προστασία της υγείας τόσο των ίδιων όσο και των τοπικών πληθυσμών. 

Το zougla.gr επικοινώνησε με τον συνιδρυτή της ομάδας, Δημήτρη Βασιλείου, ο οποίος μας ανέλυσε τις ιδέες της FLATOD-19 και εξήγησε γιατί θεωρεί απαραίτητη την εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων και καινοτόμων εργαλείων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δείτε τη συνέντευξη:

 

 

Το project FLATOD-19

 

«Το νέο στοίχημα της χώρας είναι πολύ μεγαλύτερο από το προηγούμενο, πολύ πιο πολύπλοκο και απαιτητικό. Πλέον το ζητούμενο δεν είναι μόνο μια γενναία απόφαση. Στο βασικό επίπεδο, οι ελληνικοί προορισμοί πρέπει να προβληματιστούν για την πιθανότητα να μην διατηρήσουν την σχεδόν πλήρη απουσία κρουσμάτων, αλλά και να επιδιώξουν θέση στο τουριστικό τοπίο προς όφελος της τοπικής και εθνικής οικονομίας», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Προτείνεται δε «ένα πλέγμα παραμέτρων που επιβάλλουν ένας προορισμός να μπορεί να διαχειρίζεται τον ίδιο τον τόπο του σε περιβάλλον COVID-19, αλλά και να αντιδρά γρήγορα και ολοκληρωμένα».

Η μεθοδολογία που ανέπτυξαν οι επιστήμονες καλύπτει τόσο τον προσχεδιασμένο περιορισμό των κρουσμάτων όσο και την πολύ γρήγορη “τουριστική” ιχνηλασιμότητα κρουσμάτων μέσα από τρεις άξονες:

Α) Κατανομή προορισμών ανάλογα με την δυνατότητα και την αποδοτικότητα “ανοίγματος” αλλά και τα πιθανά χαρακτηριστικά επισκεπτών (πχ προέλευση) και πάντα μετά από ένα σύντομο οικονομοτεχνικό “audit σκοπού” – το οποίο προηγείται.

Β) Διαμόρφωση συνεργατικού σχήματος Ηγεσίας (Destination Crisis Management Team) για την εφαρμογή του project σε όποιο τοπικό επίπεδο απαιτείται και εγκατάσταση συστήματος κρίσιμων πληροφοριών (mini MIS) και με ικανότητα χειρισμού κρίσεων

Γ) Διαχείριση επισκεπτών με ομαδοποίησή τους σε “νησίδες”/groups σε επίπεδο προορισμού αλλά και ξενοδοχείων, με μια σειρά εργαλείων: διαχείριση ζωνών και εξειδικευμένους περιορισμούς Social Distancing ή/και νυχτερινής ζωής,  timeslots για την διαχείριση επισκεπτών στις εγκαταστάσεις τουριστικών παρόχων (από τη στιγμή της κράτησης ως την αναχώρηση), πιθανές εξειδικευμένες εφαρμογές (πχ Tracing Apps).

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης