Μακριά από το σπίτι τους έστω και για μερικές ημέρες επιθυμούν να βρεθούν κατά την εορταστική περίοδο του 2019 αρκετοί Έλληνες, που αναζητούν εκείνο το πακέτο των ολιγοήμερων διακοπών, που θα τους επιτρέψει να αποκτήσουν νέες παραστάσεις.
«Φέτος τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα από πέρυσι, μιλάμε για μια αύξηση της τάξης του 5% με 10% τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό», τόνισε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM” ο Βύρων Θεολόγης, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης που προσέθεσε πως οι επιλογές προορισμών παραμένουν σε μεγάλο βαθμό σταθερές. «Αγαπημένοι προορισμοί είναι για άλλη μια φορά είναι η Βιέννη, η Πράγα, η Βουδαπέστη, το Λονδίνο, το Παρίσι, η Βαρκελώνη και η Κύπρος» εξήγησε και πρόσθεσε πως ζήτηση έχουν “και οι εξωτικοί προορισμοί”.
Διαθέσιμες για το κοινό της Μακεδονίας και της Θράκης και με σημαντική κίνηση είναι δε σύμφωνα με τον κ.Θεολόγη και οι οδικές εκδρομές, «που προτιμούνται πάρα πολύ από τον κόσμο», με την Σόφια, τη Φιλιππούπολη, την Οχρίδα και τη Βρατισλάβα να αποτελούν επιπλέον επιλογές για την εποχή των εορτών: «ο κόσμος ταξιδεύει και είναι ευχάριστο αυτό», σημειώνει με έμφαση ο κ.Θεολόγης.
«Εκδρομή ξανά» για την Τρίτη Ηλικία, αλλά και για τους πολύ νέους
«Από πέρυσι άρχισαν δειλά-δειλά και φέτος έκαναν δυναμική παρουσία ενδιαφερόμενοι από την Τρίτη Ηλικία, η οποία είχε παραμερίσει τα προηγούμενα χρόνια, με τους υποψήφιους ταξιδιώτες να έχουν δώσει τη σκυτάλη στα παιδιά τους. Φέτος και αυτοί ξαναμπήκαν δυναμικά και κάνουν ένα ταξίδι ετησίως, ενώ εμφανίστηκαν και οι πολύ νέοι, που επίσης θα κατακλύσουν τα χιονοδρομικά κέντρα είτε εντός, είτε εκτός Ελλάδας», εξηγεί ερωτηθείς για το προφίλ του γιορτινού ταξιδιώτη ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης. «Οι άνθρωποι στις ηλικίες 50+ ταξίδευαν και έκαναν τουλάχιστον δύο με τρία ταξίδια το χρόνο και είναι ευχάριστο που ξαναγύρισαν», σχολιάζει ο κ.Θεολόγης.
Νικητής και πάλι… ο Μότσαρτ, χιτ τα Τρίκαλα
«Η πρώτη θέση και φέτος ανήκει στη Βιέννη. Η μελωδική, η αυτοκρατορική Βιέννη, που βρίσκεται σε αυτή τη θέση επί πολλά έτη συνεχίζει και πάλι, ενώ ακολουθεί η Πράγα, που την τελευταία δεκαετία έχει ξεπεράσει τη Βουδαπέστη», απαντά όταν θα του ζητηθεί να δώσει μια τελική κατάταξη λίγες ημέρες πριν από το τέλος του 2019 ο κ.Θεολόγης, ενώ τονίζει πως η ανακατάταξη οφείλεται στον πιο συμπαγή σχεδιασμό της τσέχικης πόλης, που οι Έλληνες επιλέγουν επειδή «μπορεί να περπατηθεί πιο εύκολα».
Σε ό,τι αφορά τα Βαλκάνια και τις χώρες βορείως της Βόρειας Ελλάδας, ο κ.Θεολόγης σημειώνει πως υπάρχει ζήτηση αν και προορισμοί όπως το Βελιγράδι που βρίσκεται σε σχετική εγγύτητα «δεν επιλέγονται από το κοινό και οι νέες επιλογές και αεροπορικής μετάβασης έχουν αποτέλεσμα σταδιακά».
Επιδραστικός με αρνητικό τρόπο παράγοντας και για τη συγκεκριμένη πόλη αλλά και για άλλες σχετικά κοντινές είναι, σύμφωνα με τον κ.Θεολόγη «το σύνδρομο της επιθυμίας των πελατών να πάνε κάθε χρονιά και πιο μακριά από το σπίτι τους», για να αισθανθούν πως η επιλογή τους τους μετέφερε το μακρύτερο δυνατό από τις καθημερινές τους παραστάσεις.
Στο χιόνι και τα Τρίκαλα θα πάμε εντός Ελλάδας
Σε ό,τι αφορά τέλος την αναζήτηση του λευκού του χιονιού, που συνδέει το κοινό με τον χειμώνα και τα σπορ, ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης ανέφερε πως λίγο πιο μακριά από τα Βόρεια σύνορα της χώρας, σε περιοχές όπως Μπόροβο, Μπόροβετς, Παμπόροβο και Μπάνσκο, «θα έχουμε συγκέντρωση νέων ηλικιών και γίνεται ένας συναγωνισμός για το ποιος θα πρωτοπάει», με τους συγκεκριμένους να είναι προορισμοί όπου υπάρχουν “μεγάλες πληρότητες στα ξενοδοχεία”.
Εντός Ελλάδας και με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεση του ο κ.Θεολόγης από τον κλάδο στην περιοχή ευθύνης του, την προτίμησή του δείχνει το κοινό για «έναν πραγματικά νέο προορισμό που είναι ο Μύλος των Ξωτικών στα Τρίκαλα που έχει αρκετή ζήτηση και όπου τα ξενοδοχεία έχουν πληρότητες 100%». Από εκεί και πέρα το κοινό θα ταξιδέψει «στα 3-5 Πηγάδια και τη Βασιλίτσα, αλλά και στο Ναύπλιο και την Κρήτη».
Όσο δε, για την ύπαρξη ελεύθερων θέσεων σε εκδρομικά πακέτα, ο κ.Θεολόγης τόνισε πως «πάντα υπάρχουν λύσεις για κάθε βαλάντιο», ακόμη και τις τελευταίες αυτές ημέρες πριν από την έναρξη των αναχωρήσεων των εκδρομών. Ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης ζήτησε σε κάθε περίπτωση από τους ενδιαφερόμενους να προσέχουν συγκεκριμένες λεπτομέρειες των επιλογών τους, πριν αγοράσουν μια υπηρεσία.
«Το πρώτο και κυριότερο από αυτά που θα πρέπει να προσέξει ο εκδρομέας είναι πού θα πάει, σε ποια ξενοδοχεία θα μείνει, το όνομα του ξενοδοχείου, ενώ σημασία έχει να γνωρίζει και το όνομα της αεροπορικής εταιρίας που με την οποία θα ταξιδέψει», εξηγεί ο κ.Θεολόγης, που τονίζει πως «την ίδια ώρα θα πρέπει στο πακέτο να υπάρχει ταξιδιωτική ασφάλιση, διότι μπορεί να συμβεί έστω και σε μερικές ημέρες ακόμη και το χειρότερο, ενώ εφόσον έχει την ασφάλειά του θα έχει ένα ακόμη στοιχείο που συνθέτει την επιτυχία της εκδρομής μαζί με το ορισμό του ξενοδοχείου και της αεροπορικής εταιρίας».