Το τελευταίο διάστημα κυκλοφορούν πολλές ιστορίες στο διαδίκτυο σχετικά με ιπτάμενα αυτοκίνητα. Περιττό να τονίσουμε ότι συνήθως οι ιστορίες αυτές καταλήγουν – κυριολεκτικά – σε ανώμαλη προσγείωση. Η μόδα των ιπτάμενων αυτοκινήτων δεν είναι καινούρια.
Τόσο σε ταινίες όσο και σε σειρές επιστημονικής φαντασίας, ακόμα και από τις δεκαετίες του ’20 και του ’30, τα ιπτάμενα αυτοκίνητα δείχνουν να εξάπτουν όσο κανένα άλλο μεταφορικό μέσο τη φαντασία μας.
Κάποιες από αυτές τις ιστορίες, θέλουν τη Ford να έχει κατασκευάσει το 1961 το ιπτάμενο αυτοκίνητο που βλέπετε στη φωτογραφία.
Η αλήθεια είναι ότι το Ford Glideair, όπως ονομάζεται με βάση τις ιστορίες, ποτέ δεν υπήρξε, ωστόσο οι φωτογραφίες δεν είναι μονταρισμένες.
Οι φωτογραφίες προέρχονται από το οικογενειακό αρχείο της οικογένειας Righter. Ο Walter Hammond Righter ήταν εφευρέτης, μηχανολόγος, πιλότος και γενικά θεωρείται ένας από τους πρωτοπόρους της αεροπλοϊας. Στο οικογενειακό αρχείο, οι φωτογραφίες εμφανίζονται με ημερομηνία 16/9/1961 και τη σημείωση «Ford Glideair».
Βεβαίως, αν η Ford είχε κατασκευάσει ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο, δεν υπήρχε η παραμικρή περίπτωση να μην του βάλει το γνωστό λογότυπό της. Άρα κάτι άλλο συμβαίνει.
Μια πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει ότι το λογότυπο στη μάσκα φέρει τα αρχικά «CW». Είναι της εταιρείας Curtiss-Wright, της μεγαλύτερης κατασκευάστριας αεροσκαφών στις ΗΠΑ μετά τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο ονομάζεται Model 2500 και είναι πρωτότυπο. Είχε μήκος 6,40 μ., πλάτος 2,40 μ. και ύψος 1,85 μ. Το βάρος του ήταν περίπου 1.260 κιλά. Ωστόσο δεν ήταν κάποιο ιπτάμενο αυτοκίνητο, αλλά ένα hover-car.
Κατασκευάστηκε το 1959 και δοκιμάστηκε (ανεπιτυχώς) από τον αμερικανικό στρατό: κρίθηκε ακατάλληλο για χρήση εκτός δρόμου, άρα δεν υπήρχε λόγος να προτιμηθεί έναντι ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Λειτουργεί σαν τα χόβερκραφτ που όλοι γνωρίζουμε, δηλαδή ίπταται σε ένα στρώμα αέρα. Μπορούσε να ταξιδέψει με ταχύτητα 32 χλμ/ώρα και να «πιάσει» μέχρι 61 χλμ/ώρα.
Πηγή: periergaa.blogspot.com