Απρόθυμες δείχνουν οι τοπικές και διεθνείς εταιρείες να συνεργαστούν με την οργανωτική επιτροπή του Μουντιάλ της Ρωσίας, αναλαμβάνοντας οικονομικό κόστος.

Η FIFA έχασε αρκετούς μεγάλους χορηγούς, όπως η Sony και η Emirates, όταν ολοκληρώθηκαν οι συμφωνίες τους μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο το 2014. Για το Μουντιάλ που θα φιλοξενήσει η Ρωσία το καλοκαίρι του 2018, η FIFA έχει ήδη την υποστήριξη 10 εταιρειών, τη στιγμή που η Βραζιλία υποστηριζόταν από 20 εταιρικούς συνεργάτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το κύριο πρόβλημα της FIFA -που προσπαθεί να αφήσει πίσω της τα σκάνδαλα διαφθοράς- και της Ρωσίας, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με τις δυτικές χώρες, μετά τα γεγονότα της Κριμαίας το 2014, είναι η κακή φήμη, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σχετικό δημοσίευμα της ισπανικής εφημερίδας «Marca».

Συμφωνίες χορηγίας και τηλεοπτικά δικαιώματα καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των 2 δισ. δολαρίων των εξόδων που προκύπτουν από αυτήν τη διοργάνωση. Η χώρα υποδοχής αναλαμβάνει το κόστος της υποδομής, όπως για παράδειγμα την κατασκευή ενός γηπέδου.

Οι τοπικές επιχειρήσεις είναι εκείνες που έχουν επωμιστεί το μικρότερο μέρος των εξόδων. Προς το παρόν, μόνο ένας Ρώσος χορηγός, η Alfa-Bank, υπέγραψε τη σχετική συμφωνία. Ο Αντρέι Μαλγκίν, καθηγητής στο διεθνές Ολυμπιακό Πανεπιστήμιο, με έδρα τη Ρωσία, εξηγεί ότι οι ρωσικές εταιρείες είναι απρόθυμες να γίνουν χορηγοί, εξαιτίας των δύο χρόνων της ύφεσης. «Βασικά, ανησυχούν για τα χρήματα που θα πληρώσουν χωρίς να λάβουν κανένα όφελος» σημειώνει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι κρατικές επιχειρήσεις γίνονται με δυσκολία χορηγοί στη διοργάνωση, διότι επένδυσαν μεγάλα χρηματικά ποσά στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2014. Παρά το γεγονός ότι η Gazprom, η ρωσική κρατική εταιρεία φυσικού αερίου, συνεργάστηκε με τη FIFA το 2013, άλλες μεγάλες κρατικές επιχειρήσεις, οι οποίες είναι συχνά χορηγοί αθλημάτων όπως το χόκεϊ επί πάγου, δεν θέλουν να εμπλακούν.

Η κοινοπραξία της ρωσικής δημόσιας τηλεόρασης δεν έχει καταλήξει σε συμφωνία για την τιμή των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. «Το 2014 λάβαμε προτάσεις, αλλά προς το παρόν δεν μας δόθηκε τίποτα» λέει ο Μαλγκίν.

Η FIFA αναφέρει ότι ελπίζει να ανακοινωθούν νέες εμπορικές συμφωνίες «μέσα στις επόμενες εβδομάδες και μήνες πριν από το Παγκόσμιο Κύπελλο». Τα τελευταία χρόνια, οι καταγγελίες για διαφθορά που διερευνούν οι ελβετικές και αμερικανικές Αρχές έχουν αμαυρώσει την εικόνα της FIFA. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η ίδια η FIFA έχει παραδώσει στις ελβετικές Αρχές έγγραφα εσωτερικής έρευνάς της σε μια προσπάθεια να «καθαρίσει» τη φήμη της.

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα τελευταία χρόνια από τη διεύθυνση του Μπλάτερ αμαυρώθηκε η εικόνα της FIFA» δήλωσε ο Μισέλ Πέιν, πρώην διευθυντής του μάρκετινγκ της Ολυμπιακής Επιτροπής, που έχει καταφέρει να κλείσει μια συμφωνία χορηγίας τουλάχιστον 600 εκατομμυρίων δολαρίων με την εταιρεία Alibaba για τους επόμενους έξι Ολυμπιακούς Αγώνες.

Αυτόν τον μήνα, η κινεζική εταιρεία Hisense έκανε γνωστό ότι θα είναι ένας από τους βασικούς χορηγούς του εφετινού Κυπέλλου Συνομοσπονδιών και του Μουντιάλ 2018, με μια συμφωνία 100 εκατομμυρίων δολαρίων.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιεύθηκαν από τη FIFA την περασμένη εβδομάδα, το 2016 η οργάνωση κατέγραψε ζημίες ύψους 391.000.000 δολαρίων προ φόρων. Η FIFA λαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της από τα δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης, ιδίως εκείνων που σχετίζονται με το Παγκόσμιο Κύπελλο. Ο οργανισμός αναμένει ότι το 2018 τα έσοδα θα αυξηθούν έως και 5,65 δις, κάτι που θα σήμαινε αύξηση των κερδών κατά 5% σε σύγκριση με την προ-Μουντιάλ περίοδο στη Βραζιλία.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης