Του Μιχάλη Παπανίδη

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου είναι θέαμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το δημοφιλέστερο θέαμα.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, είναι το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός του κόσμου, με περίπου 3,4 δισεκατομμύρια ανθρώπους να αναμένεται ότι θα παρακολουθήσουν από τις οθόνες τους, τους αγώνες που θα διαρκέσουν ένα μήνα. Ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι παρακολούθησαν τον τελικό του Μουντιάλ το 2014, μεταξύ της Αργεντινής και της εν τέλει πρωταθλήτριας Γερμανίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της FIFA.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι όμως και business. Big business.

Έχει πάντοτε ενδιαφέρον για φιλάθλους και μη η οικονομική ακτινογραφία του Μουντιάλ.
Και οι αριθμοί πίσω από τη διοργάνωση και το καθαρά αθλητικό κομμάτι, η επιχειρηματική διάσταση έχουν την δική τους σημασία, τη δική τους μαγεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ιδού τι χρειάζεται να ξέρετε για τα χρήματα που «παίζονται» στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα:

4/1: Η Βραζιλία είναι το φαβορί του στοιχήματος, με πιθανότητες 4 προς 1 να περάσει στην επόμενη φάση. Ακολουθεί η Γερμανία (9/2), η Ισπανία (13/2), η Γαλλία (13/2) και η Αργεντινή (9/10).

12: Τόσες είναι οι ομάδες που έχουν ως χορηγό την Adidas η οποία είναι επίσης χορηγός της διοργάνωσης. Η Nike έχει 10 ομάδες, ενώ η Puma (με τέσσερις ομάδες), η New Balance (2 ομάδες) και η Umbro συμπληρώνουν την ομάδα των χορηγών.

$110: Είναι το κόστος του φθηνότερου εισιτηρίου για τον τελικό του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, το οποίο είναι διαθέσιμο μόνο για Ρώσους πολίτες. Οι τιμές φτάνουν έως και τα 1.100 δολάρια, ενώ οι τιμές των εισιτηρίων για τους εναρκτήριους αγώνες κυμαίνονται από 50 δολ. έως 550 δολάρια.  Έχει πάντοτε ενδιαφέρον για φιλάθλους και μη η οικονομική ακτινογραφία του Μουντιάλ. Και οι αριθμοί πίσω από τη διοργάνωση και το καθαρά αθλητικό κομμάτι, η επιχειρηματική διάσταση έχουν την δική τους σημασία, τη δική τους μαγεία.

1,18 εκατ. δολ.: Το κόστος της πιο ακριβής διαφήμισης στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του τελικού του Μουντιάλ το 2014, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Standard Media Index.

2,4 εκατομμύρια: Ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλήθηκαν πριν την έναρξη των αγώνων. Πρώτοι έρχονται οι Ρώσοι με 871.797 εισιτήρια, ακολουθούν οι αμερικανοί φίλαθλοι (88.825) και οι Βραζιλιάνοι (72.512).

3,4 εκατομμύρια: Παρακολούθησαν από κοντά τους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος το 2014 στη Βραζιλία, ήτοι 53.592 ανά ματς. Το Μουντιάλ του 1994 στις ΗΠΑ, είχε τους περισσότερους συμμετέχοντες που άγγιξαν τα 3,6 εκατομμύρια.

8 εκατομμύρια: Τόσες φανέλες εθνικών ομάδων πωλήθηκαν από την χορηγό της διοργάνωσης Adidas, το 2014. Η εταιρεία αναμένει να ξεπεράσει αυτό τον αριθμό φέτος, παρά την απουσία της Ιταλίας, της Ολλανδίας και των ΗΠΑ.

18,2 εκατομμύρια: Ήταν το τηλεοπτικό κοινό που παρακολούθησε τον αγώνα μεταξύ των ΗΠΑ και της Πορτογαλίας στο Μουντιάλ του 2014, καθιστώντας το πιο δημοφιλές σε όρους τηλεθέασης, ποδοσφαιρικό ματς στην ιστορία των ΗΠΑ.

$38 εκατ.: Το χρηματικό έπαθλο για την νικήτρια ομάδα. Η δεύτερη ομάδα θα πάρει 28 εκατ. δολάρια, και η τρίτη θα λάβει 24 εκατ. δολάρια. Κάθε μία από τις 16 ομάδες που θα αποκλειστούν μετά το στάδιο των ομίλων, θα λάβει 8 εκατ. δολάρια.

$111 εκατ.: Τα κέρδη (συμπεριλαμβανομένων μισθών, μπόνους και χορηγιών) για τον Lionel Messi της Αργεντινής, κατά το τελευταίο έτος. Ήρθε δεύτερος μεταξύ των πιο καλοπληρωμένων αθλητών του κόσμου μετά τον Floyd Mayweather.

$177 εκατ.: Τα διαφημιστικά έσοδα της Univision κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος του 2014. Το ESPN είχε έσοδα ύψους 65 εκατ. δολ. και το ABC 47 εκατ. δολάρια.

320 εκατομμύρια: Τόσοι είναι αθροιστικά οι ακόλουθοι του Ronaldo σε Facebook, Twitter και Instagram.

$425 εκατ.: Το κόστος των τηλεοπτικών δικαιωμάτων που πλήρωσε για τις ΗΠΑ το Fox για το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα και αυτό του 2022. Η Telemundo κατέβαλε 600 εκατ. δολάρια για τα ισπανόφωνα δικαιώματα της διοργάνωσης.

$1,65 δισ.: Τα δικαιώματα marketing που εισέπραξε η FIFA την περίοδο 2013-2018. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της, θα εισπράξει 1,8 δισ. δολάρια την προσεχή τετραετία.

$3 δισ.: Τα έσοδα της FIFA από τα τηλεοπτικά δικαιώματα την περίοδο 2015-2018. Αναμένει ότι θα εισπράξει 3,5 δισ. δολάρια τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

$4,1 δισ.: Η αξία της Manchester United, της πιο ακριβής ποδοσφαιρικής ομάδας του κόσμου.

$6,1 δισ.: Τα αναμενόμενα έσοδα της FIFA για τον προϋπολογισμό της περιόδου 2015-2018, 10% περισσότερα από τα προβλεπόμενα, χάρη στα κέρδη της Κίνας.
Περισσότερα από 4 δισ. δολάρια εξ αυτών, θα εισπραχθούν κατά τη διάρκεια του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος.

$11,6 δισ.: Το ποσό που δαπάνησε η Ρωσία σε έργα για τη διοργάνωση.

$14 δισ.: Όπως έγινε γνωστό χθες, η διοργάνωση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος του 2026 ανατέθηκε από κοινού στον Καναδά, το Μεξικό και τις ΗΠΑ και αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερα από 14 δισ. δολάρια σε έσοδα και πάνω από 11 δισ. δολ. σε κέρδη για την FIFA.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης