Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι ενημερωμένοι σχετικά με τη στυτική δυσλειτουργία, είτε επειδή υποφέρουν οι ίδιοι, είτε εξαιτίας των διαφημίσεων που κοστίζουν δισεκατομμύρια δολάρια στις φαρμακευτικές. Πολύ λιγότερα, όμως, είναι γνωστά σχετικά με τη νόσο Peyronie, η οποία εκδηλώνεται με μια κάμψη του πέους ενώ αυτό είναι σε στύση. Φαίνεται όμως πως τα πράγματα σύντομα θα αλλάξουν.

Η φαρμακευτική Endo σε συνεργασία με το μη κερδοσκοπικό Men’sHealthNetwork(Δίκτυο της Ανδρικής Υγείας) ξεκίνησε μια καμπάνια με τίτλο «AskAbouttheCurve», δηλαδή, «Ρώτα για την κάμψη». Ένας από τους βασικούς στόχους της καμπάνιας ήταν να δηλώσει ότι ένας στους 10 άνδρες έχει νόσο Peyronie και πρέπει να απευθυνθεί στο ιατρό του. Η καμπάνια αξιοποιεί στο έπακρο τα κοινωνικά πολυμέσα και τις δημόσιες σχέσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν και δεν αναφέρεται στο πλαίσιο της καμπάνιας, η Endo διαθέτει ένα φάρμακο για τη θεραπεία της Peyronie, το Xiaflex. Η νόσος θεωρείται σπάνια στην Αμερική, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της καμπάνιας. Αυτό συμβαίνει γιατί οι άνδρες που έχουν το πρόβλημα αυτό διστάζουν να επισκεφτούν ειδικό, με αποτέλεσμα ο αριθμός των διαγνώσεων να είναι μικρός. Συχνά ο ιατρός δεν μπορεί να καταλάβει κατά την εξέταση το πρόβλημα εάν ο ασθενής δεν το αναφέρει.

Η νόσος Peyronie είναι πιο συχνή στους άνδρες 40-70 ετών, αλλά εμφανίζεται και σε νεότερους άνδρες ακόμα και στην ηλικία των 30. Τα αίτια δεν είναι ξεκάθαρα αλλά σχετίζονται με το σχηματισμό ουλώδους ιστού, ο οποίος μπορεί να οφείλεται είτε σε γενετικά αίτια είτε σε τραυματισμό κατά τη διάρκεια του σεξ.

Ο σκοπός της καμπάνιας να ρωτάει για την κάμψη του πέους είναι η αναγνώριση της ως ένα ιατρικό πρόβλημα . Κάποιοι άνδρες μπορεί να ντρέπονται να μιλήσουν για αυτό, να μην το αναγνωρίζουν ως ιατρικό πρόβλημα, καθώς και να μη γνωρίζουν τη συχνότητα εμφάνισης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τη στιγμή που η καμπάνια δεν προωθεί κάποιο επώνυμο προϊόν , υπάρχει η δυνατότητα χρήσης των κοινωνικών πολυμέσων έτσι ώστε να ενημερωθεί άμεσα το ευρύ κοινό σχετικά με τις διαθέσιμες θεραπείες.

Η φαρμακευτική μάλιστα δε χρησιμοποίησε τη γραμμή που ακολουθήθηκε με το marketing του Viagra, στην οποία το πρόβλημα της στυτικής δυσλειτουργίας και της ανάγκης αντιμετώπισής της προσεγγίστηκε μέσω του άλλου φύλου. Αντιθέτως χρησιμοποίησαν πιο άμεσα κι ενημερωτικά μηνύματα που παρουσίασαν το πρόβλημα της νόσου Peyronie ως κάτι με το οποίο οι άνδρες ζουν καθημερινά και είναι πάντα στο μυαλό τους, τόσο πολύ που τελικά καταλήγουν να βλέπουν αυτή την κάμψη σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης, όπως είναι ένα πιρούνι, το μπουκάλι του κέτσαπ ή ένα μπουκάλι μπύρας. Στις διαφημιστικές αφίσες προβάλλονται τα αντικείμενα αυτά με τη καμπύλη έτσι ώστε να αναδειχτεί η εισβολή της νόσου στην καθημερινή ζωή του άνδρα. Με αυτό τον τρόπο ελπίζουν να περιοριστεί ο στιγματισμός και η πεποίθηση που θέλει τον άνδρα που έχει ένα πρόβλημα σεξουαλικής υγείας να χάνει από τον ανδρισμό του και τέλος, τόσο οι άνδρες όσο και τα αγαπημένα τους πρόσωπα να κατανοήσουν ότι η νόσος Peyronie είναι ένα συχνό πρόβλημα για το οποίο πρέπει να μιλήσουν και να απευθυνθούν σε ειδικό.

Η ομάδα του Men’sHealthNetwork με την υποστήριξη άλλων φαρμακευτικών εταιρειών έχει διεξάγει καμπάνιες ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης γύρω από τη στυτική δυσλειτουργία, την υγεία του προστάτη, τα προβλήματα ψυχικής υγείας τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τα ζητήματα που σχετίζονται με τη γονεϊκότητα.

Πηγή: adage.com/article/cmo-strategy

Το άρθρο επιμελήθηκε ο Κ.Κωνσταντινίδης, Χειρουργός, Ουρολόγος-Ανδρολόγος, Πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών, www.andrologia.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης