Η χειρουργική εκπαίδευση ακολουθεί παραδοσιακά το μοντέλο «μαθαίνω από κάποιον, χειρουργώ, διδάσκω κάποιον», αλλά αυτό περιορίζει τις ευκαιρίες εκπαίδευσης σε αυτές που παρουσιάζονται από τις απαιτούμενες χειρουργικές επεμβάσεις ασθενών. Η βελτίωση της χειρουργικής εκπαίδευσης, ιδίως για τη χειρουργική της πεϊκής πρόθεσης, είναι σημαντική επειδή οι ώρες εργασίας είναι περιορισμένες και το κόστος του χειρουργείου υψηλό. Οι τρέχουσες μέθοδοι εκπαίδευσης παρεμποδίζονται από τον περιορισμένο αριθμό διαπιστευμένων μαθημάτων και την έλλειψη κατάλληλων προσομοιωτών ή μοντέλων. Τα εργαστήρια πτωμάτων αποτελούν τις κύριες εγκαταστάσεις εκπαίδευσης, αλλά και αυτά είναι περιορισμένα και δαπανηρά.

Ευτυχώς, η τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης προσφέρει μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική λύση, παρέχοντας ρεαλιστικά μοντέλα για προεγχειρητικό σχεδιασμό και χειρουργικές προσομοιώσεις. Αυτά τα μοντέλα βελτιώνουν την ακρίβεια, μειώνουν το κόστος και επιτρέπουν στους εκπαιδευόμενους να εξασκηθούν εκτός χειρουργείου. Το Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ ανέπτυξε ένα τρισδιάστατα εκτυπωμένο μοντέλο πέους από υδρογέλη που μιμείται τον πραγματικό ιστό και περιλαμβάνει όλες τις σχετικές ανατομικές δομές, παρέχοντας ένα αποτελεσματικό και οικονομικό εκπαιδευτικό εργαλείο. Ως εκ τούτου, οι συγγραφείς μιας νέας μελέτης είχαν ως στόχο να επικυρώσουν αυτό το μοντέλο για την εκπαίδευση στη χειρουργική τοποθέτησης πεϊκής πρόθεσης, ώστε να προσφέρει ένα προπαρασκευαστικό βήμα πριν από τα πτωματικά εργαστήρια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να ελέγξουν το νέο τρισδιάστατο μοντέλο για την εκπαίδευση στη χειρουργική τοποθέτηση πεϊκής πρόθεσης, οι ερευνητές το συνέκριναν με το πτωματικό μοντέλο σε τρία στάδια. Έμπειροι χειρουργοί πέους από τρία ευρωπαϊκά κέντρα αριστείας διερεύνησαν την «επαλήθευση» και την «επικύρωση» του μοντέλου, το οποίο παρήχθη από ανεξάρτητη εταιρεία για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Σεξουαλικής Ιατρικής. Η επαλήθευση διασφαλίζει ότι το μοντέλο ταιριάζει με την πραγματική ανατομία, ενώ η επικύρωση ελέγχει αν ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες.

Στο πρώτο στάδιο, δύο ανδρολόγοι επαλήθευσαν το πρωτότυπο σε σχέση με μια πτωματική πύελο και πρότειναν πιθανές βελτιώσεις. Στο δεύτερο στάδιο, τρεις εμπειρογνώμονες αξιολόγησαν την ακρίβεια και τη διδακτική καταλληλότητα του βελτιωμένου μοντέλου χρησιμοποιώντας μια πενταβάθμια κλίμακα Likert. Στο τρίτο στάδιο, εμπειρογνώμονες στο Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ιταλία χρησιμοποίησαν το μοντέλο για προσομοιώσεις χειρουργικών επεμβάσεων και παρείχαν ανατροφοδότηση, χρησιμοποιώντας ένα τροποποιημένο ερωτηματολόγιο και την κλίμακα αξιολόγησης Rochester, (ένα εργαλείο που αναπτύχθηκε από το Εργαστήριο Καινοτομίας Προσομοίωσης του Πανεπιστημίου του Rochester για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και της ακρίβειας των μοντέλων χειρουργικής εκπαίδευσης).

Τελικά, οι εμπειρογνώμονες διαπίστωσαν ότι το τρισδιάστατο μοντέλο είναι ένα πολύτιμο και οικονομικά αποδοτικό εκπαιδευτικό εργαλείο, σημειώνοντας ότι είναι ευκολότερα προσβάσιμο και ηθικά προτιμότερο σε σύγκριση με τα μοντέλα πτωμάτων. Ωστόσο, πρότειναν βελτιώσεις για ορισμένες ανατομικές λεπτομέρειες. Η μελέτη έδειξε υψηλή συσχέτιση μεταξύ των αποτελεσμάτων αξιολόγησης των διαφόρων μεθόδων, υποστηρίζοντας την αποτελεσματικότητα του τρισδιάστατου μοντέλου για τη χειρουργική εκπαίδευση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενώ το τρισδιάστατο μοντέλο προσφέρει ηθική, οικονομικά αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον εκπαίδευση, απαιτούνται βελτιώσεις για ορισμένες ανατομικές λεπτομέρειες. Επιπλέον, η μελέτη είχε ορισμένους περιορισμούς, όπως ο μικρός αριθμός εμπειρογνωμόνων και η έλλειψη συγκεκριμένων κατευθυντήριων γραμμών. Σύμφωνα με τους συγγραφείς, τα μελλοντικά βήματα θα πρέπει να περιλαμβάνουν την κλινική επικύρωση και την ανάπτυξη μοντέλων για άλλες χειρουργικές επεμβάσεις. Παρόλα αυτά, υποστηρίζουν ότι τα τρισδιάστατα μοντέλα μπορούν να ενισχύσουν την εκπαίδευση, να βελτιώσουν την ασφάλεια των ασθενών και να μειώσουν το κόστος.

 

https://andrologia.gr/

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης