Ένας από τους θησαυρούς του Βρετανικού Μουσείου είναι ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα παγκοσμίως έργα ζωγραφικής: το έργο «Τσουνάμι (σ.σ. μεγάλο κύμα) στα ανοιχτά της Καναγκάουα» του Χοκουσάι. Ήταν το έργο γύρω από το οποίο στήθηκε στο μουσείο η μεγάλη έκθεση «Hokusai: beyond the Great Wave» το 2017 και η οποία προσέλκυσε 150.000 επισκέπτες. Προσφάτως, το Βρετανικό Μουσείο απέκτησε 103 έργα του Ιάπωνα ukiyo-e ζωγράφου, η ύπαρξη των οποίων είχε ξεχαστεί τα τελευταία 70 χρόνια. Και τα έργα ήδη εκτίθενται διαδικτυακά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η γκάμα των θεμάτων τους είναι ευρύτατη: απεικονίσεις θρησκευτικών, μυθολογικών, ιστορικών και λογοτεχνικών φιγούρων, ζώων, πουλιών και λουλουδιών και άλλων φυσικών φαινομένων, καθώς και τοπία. Κυριαρχούν θέματα τα οποία σχετίζονται με την αρχαία Κίνα και Ινδία, αλλά και τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ασία. Πολλά από αυτά τα θέματα δεν απαντώνται σε κανένα προηγούμενο έργο του Κατσουσίκα Χοκουσάι.

Δημιουργήθηκαν ως εικονογραφήσεις ενός βιβλίου με τίτλο «Banbutsu Ehon Taizen Zu (Μεγάλο Εικονογραφημένο Βιβλίο των Πάντων)» και θεωρούνται σημαντική ανακάλυψη όσον αφορά την καλλιτεχνική πορεία του Χοκουσάι. Προέρχονται από μία περίοδο κατά την οποία, προηγουμένως, πιστευόταν ότι δεν ήταν ιδιαίτερα παραγωγικός. Τα δύο προηγούμενα χρόνια είχε χάσει τη δεύτερη γυναίκα του και είχε και ένα μικρό εγκεφαλικό. Επιπλέον, λίγους μήνες μετά την ολοκλήρωσή τους σε επιστολή του δήλωσε οικονομική αδυναμία, εν μέρει λόγω χρεών του εγγονού του που χαρτόπαιζε. Τα έργα δεν δημοσιεύθηκαν ποτέ, αλλά σηματοδοτούν σημείο καμπής στην καριέρα του 70χρονου καλλιτέχνη, δείχνοντας ότι εισερχόταν σε καινούργια φάση δημιουργίας που θα οδηγούσε σύντομα στην περίφημη σειρά «Τριάντα έξι Θέες του Βουνού Φούτζι» (1831-1833).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης