Η θεωρία ότι ο Ηρακλής είχε και 13ο άθλο που δεν κατάφερε να ολοκληρώσει, έρχεται συμπληρωματικά στις πληροφορίες που θέλουν την Ωραία Κοιμωμένη να έχει ξυπνήσει και τον Κακό Λύκο να έχει αλλάξει διατροφικές συνήθειες και να έχει γίνει vegan. Ποιος όμως θα επιβεβαιώσει την εγκυρότητα αυτών των … ειδήσεων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο;

Αναστατωμένο το …«Σωματείο των Γιαγιάδων», τα μέλη του οποίου αποτελούν ισχυρούς θεματοφύλακες των παραμυθιών, ανέθεσε την υπόθεση σε έναν Ντετέκτιβ, για να λύσει το μυστήριο της διάδοσης των fake news, που έχουν επηρεάσει τις ιστορίες πολλών ακόμη ηρώων γνωστών παραμυθιών. Την τροπή που θα πάρει η υπόθεση, θα παρακολουθήσουν οι θεατές της πρώτης για το 2024 παραγωγής του ΚΘΒΕ «Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!», που κάνει πρεμιέρα την ερχόμενη Κυριακή στο Βασιλικό Θέατρο, απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους και υπόσχεται να διασκεδάσει ακόμα και τους ενήλικες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Δεν είναι το κλασικό παιδικό, διότι ξεκινήσαμε από μία διαφορετική αφετηρία από αυτή που ξεκινούν συνήθως όσοι κάνουν παιδικές παραστάσεις. Εμείς θεωρούμε ότι τα παιδιά είναι πολύ πιο γρήγορα ενηλικιωμένα ή πολύ πιο γρήγορα πληροφορημένα και ουσιαστικά το έργο πραγματεύεται τα fake news μέσω του διαδικτύου και πώς περνάνε στα παιδιά, με αποτέλεσμα να μεγαλώνουν πιο γρήγορα», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Στάθης Παχίδης, που συνυπογράφει το κείμενο και τους στίχους των τραγουδιών της παράστασης, για την οποία έχει συνθέσει πρωτότυπη μουσική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έμπνευση κάτω από την ομπρέλα και οι συνεργασίες που απογείωσαν την αρχική ιδέα

Αν και ο ίδιος το περασμένο καλοκαίρι στη Χαλκιδική καθόταν κάτω από ομπρέλα, η έμπνευση κατάφερε να τον βρει από τη διπλανή ξαπλώστρα. «Εκεί καθόταν μία 10χρονη που σκρόλαρε το κινητό της μαμάς της και ρωτούσε διαρκώς “ είναι αλήθεια ότι…;”. Σκέφτηκα “ ωπ, εδώ έχουμε έργο”. Από εκεί και μετά ξεκίνησα να γράφω», εξηγεί. Βέβαια, όπως σημειώνει, υπήρχαν τουλάχιστον τρεις λόγοι για τους οποίους έψαξε να βρει συνοδοιπόρο σ’ αυτό το εγχείρημα. «Συνήθως εγώ ξεφεύγω στο χιούμορ και ήθελα κάποιον να είναι το …χειρόφρενό μου. Επίσης ξεπαίδιασα και ήθελα έναν άνθρωπο να έχει επαφή με τα σημερινά “ δεκάχρονα” και τέλος πιστεύω ότι η κωμωδία συνήθως γράφεται με δύο ανθρώπους, δεν μπορεί να τη γράψει ένας, εκτός είναι ο Αριστοφάνης», λέει χαρακτηριστικά.

Η συγγραφέας παιδικών βιβλίων Σταυρούλα Παγώνα, με σημαντική εμπειρία σε παιδικές και νεανικές δράσεις, ήταν αυτή που δέχτηκε την πρόταση και οι δυο τους κατάφεραν να αλληλοσυμπληρωθούν με έναν θαυμαστό τρόπο. «Η αρχική σκέψη ήταν να κάνουμε μια κωμωδία για να περάσουν καλά τα παιδιά και να περάσουμε κι εμείς καλά γράφοντάς την. Νιώθουμε ότι γενικά το γέλιο λείπει σήμερα από την καθημερινότητά μας και ειδικά από τα παιδιά που είναι πιεσμένα με τόσο έντονα προγράμματα και τόσο χαοτικούς ρυθμούς που κι αυτοί ακολουθούν αναγκαστικά λόγω των ενηλίκων», αναφέρει από την πλευρά της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Παγώνα.

Εκτός από σάτιρα, παρωδία, χιούμορ και ανατροπές που αποφάσισαν να έχει το έργο τους, θέλησαν να πραγματεύεται και το θέμα της διασποράς ψευδών ειδήσεων, καθώς είχαν και οι δύο την ίδια ανησυχία βλέποντας την κατάσταση γύρω τους. «Σκεφτήκαμε λοιπόν να το κάνουμε μέσα από τον καμβά των παραμυθιών, γιατί είναι αναφορές που αναγνωρίζουν τα παιδιά, οπότε είναι πιο εύκολο για αυτά να συνδεθούν με την ιστορία και τους ήρωες. Το ίδιο ισχύει και για εμάς, που μεγαλώσαμε με αυτές τις ιστορίες», επισημαίνει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι συναντήσεις που ακολούθησαν για να βρεθεί η ακριβής ιδέα και δομή της παράστασης, ήταν πάρα πολλές και μετά από την καθεμιά, άρχισαν να γράφουν το έργο σκηνή-σκηνή. Σε κάθε επόμενη συνάντηση συζητούσαν για αλλαγές, βελτιώσεις, τι φεύγει και τι μένει, παίζοντας ένα δημιουργικό «πιγκ πογκ» και όταν κατέληξαν στο τελικό κείμενο, αυτό έφτασε στα χέρια της σκηνοθέτιδας Εύης Σαρμή.

«Το κείμενο το πήρα ένα βράδυ και δεν κοιμήθηκα έως το πρωί. Το διάβαζα όλη τη νύχτα και τρελάθηκα από τη χαρά γιατί μου φάνηκε πάρα πολύ έξυπνο, με πάρα πολύ χιούμορ και συνδέθηκα μ’ αυτό κατευθείαν», αποκαλύπτει η κ. Σαρμή. Η ιδιαιτερότητα σ’ αυτήν τη συνεργασία -όπως λέει, είναι ότι από εκείνη τη στιγμή έως και σήμερα, λίγο πριν την πρεμιέρα, οι τρεις τους πορεύονται μαζί σε κάθε στάδιο. «Συνήθως δεν συμβαίνει να συνδέεσαι τόσο έντονα και τόσο ζεστά με τους συγγραφείς. Τις περισσότερες φορές γίνεται ανάθεση ενός κειμένου στο σκηνοθέτη και -αν είναι εν ζωή ο συγγραφέας, γίνονται κάποια τηλεφωνήματα και ενδεχομένως κάποιες συναντήσεις, για να βρεθούν τελικά στην πρεμιέρα. Εδώ δεν υπήρχε αυτό το πράγμα. Πήγαμε μαζί χέρι – χέρι παντού», λέει με ενθουσιασμό.

Ο «μαμάκιας» ντετέκτιβ που λύνει το μυστήριο εξάπλωσης των fake news

Και ενώ τα fake news εξαπλώνονται διαδίδοντας ότι το Τέρας προσέλαβε image makers για να το κάνουν Πεντάμορφο, ότι η Σταχτοπούτα έβαλε βαμβάκι στο γοβάκι για να της εφαρμόζει τέλεια και ότι οι Πρίγκιπες έχουν εξαφανιστεί από όλα τα παραμύθια, συνδετικός κρίκος για να ενώσει όλες αυτές τις ιστορίες είναι ο Ρεβιθούλης, το …αρχιλαγωνικό που προσελήφθη από τις γιαγιάδες, ο οποίος, εκτός από την τεχνολογία, έχει ως βοηθό και τη χάκερ μαμά του.

Όπως αποκαλύπτει ο συγγραφέας, για όλη αυτήν την αναστάτωση με τα μικρά ψεματάκια που σε κάποιες περιπτώσεις είναι καταστροφικά, υπάρχει ένοχος, που όμως δεν είναι ο κατεξοχήν ψεύτης Πινόκιο. Οι θεατές θα παρατηρήσουν την έρευνα του Ρεβιθούλη και πώς θα καταλήξει σε αυτόν, μέσα από πολλές ανατροπές, τρελές συνθήκες, πολύ γέλιο, τραγούδι και μουσική.

Εκτός από το πολυπληθές καστ των ηθοποιών που θα παρελάσει στη σκηνή, στο βίντεο της παράστασης συμμετέχει ο youtuber Panos Dent, αλλά και η Ρούλα Μανισάνου στον ρόλο της Νονάς της Σταχτοπούτας.

Το «Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!» κάνει πρεμιέρα στις 14 Ιανουαρίου στην παιδική σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου. Έκτοτε θα ανεβαίνει κάθε Κυριακή στις 11 για το κοινό, ενώ τις καθημερινές θα δίνονται παραστάσεις για σχολεία.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης