Indie-pop, electro-pop, techno-pop. Η λέξη “pop” δεν έφυγε ποτέ από την εναλλακτική μουσική σκηνή!

Η ιστορία απέδειξε ότι οι όροι “εναλλακτικός” και “pop” τελικά δεν αλληλοαναιρούνται. Το Synch παρουσιάζει τα πιο πρόσφατα παραδείγματα…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Friendly Fires μέσα από μια κιθαριστική disco αρκετά pop αισθητικής, έχουν καταφέρει να γίνουν αγαπητοί τόσο από το dance, όσο και από το indie κοινό, ταιριάζοντας άψογα και στο playlist ενός πιο mainstream set.

Οι Fujiya & Miyagi εκπέμπουν εθιστικές indie μελωδίες, παραμένοντας οι απόλυτοι αντι-σταρ της σκηνής. Οι Καναδοί Junior Boys έχουν βρει οπαδούς σε όλα τα μουσικά ιδιώματα, δημιουργώντας μεθυστική electro-pop που λατρεύουν οι remixers και μπορεί να κατευνάσει ακόμη και τους οπαδούς του θορύβου.

Τέλος σε μια εποχή που όλοι αναμασάνε τα λόγια τους, οι Teenagers τολμούν να πουν τα πράγματα με το όνομα τους και να αφαιρέσουν με τον θρασύ τρόπο τους το εξωραϊσμένο κέλυφος της pop, αποκαλύπτοντας το αληθινό και συνάμα πιο συναρπαστικό πρόσωπο της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Friendly Fires

Η κιθαριστική disco που σαρώνει την υφήλιο!

Καλωσορίστε τους Friendly Fires, ένα από τα πιο συναρπαστικά νέα συγκροτήματα αυτή τη στιγμή, που δίνει ζωή σε ένα απαστράπτων μείγμα από disco, house και shoegaze. O Ed Macfarlane (φωνητικά, πλήκτρα, μπάσο), ο Edd Gibson (κιθάρα) και ο Jack Savidge (drums) επέλεξαν το όνομα Friendly Fires, εμπνεόμενοι από ένα κομμάτι των Section 25 της Factory Records.

Το πρώτο τους single “Paris”, αν και κυκλοφόρησε σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων, χαρακτηρίστηκε από το NME και την εφημερίδα The Guardian “single της εβδομάδας”.

Ήταν ακόμη τότε η πρώτη μπάντα που εμφανίστηκε ποτέ στην εκπομπή Transmission του Channel 4. Πλέον, ανήκουν στο δυναμικό της δισκογραφικής XL, δίπλα σε ονόματα όπως οι Radiohead, οι  White Stripes και η  Adele.

Ο τελευταίος χρόνος τους έχει βρει να περιοδεύουν ασταμάτητα (Glastonbury, Reading, Leeds, Summersonic, Melt, Plage De Rock), ενώ όταν άνοιξαν τους Interpol στο Δουβλίνο, ένας ενθουσιασμένος Bono τους προσέγγισε για να τους εκφράσει το θαυμασμό του. Η αλήθεια είναι ότι όταν ανεβαίνουν στη σκηνή, οι Friendly Fires μετατρέπονται σε ένα από τα πιο υπερκινητικά γκρουπ που μπορείς να δεις σήμερα.
 
Fujiya & Miyagi

Διάφανη indie-pop υψηλών προδιαγραφών!

Ο ήχος των Fujiya & Miyagi αποτελείται από τρίλεπτες δόσεις εθιστικής ποπ μουσικής, ένα ιδιόμορφο υβρίδιο ενός James Brown που έχει πάρει Valium και των Wire αν το είχανε γυρίσει στην ποπ. Είναι βυθισμένοι στην vintage μουσική από το νοσταλγικό krautrock μέχρι την deep soul, με τόνους από τα synth των Human League, τον βρετανικό αέρα των Pink Floyd και το παλλόμενο ρυθμό των Tom Tom Club, όλα αυτά μέσα από το φίλτρο του σήμερα. Λεηλατώντας το παρελθόν αλλά μιλώντας για το μέλλον, οι Fujiya & Miyagi κατάφεραν να δημιουργήσουν το προσωπικό τους μουσικό ιδίωμα.

Ξεκίνησαν το 2000 όταν ο David Best (κιθάρα και φωνητικά) ένωσε τις δυνάμεις του με τον  Steve Lewis (πλήκτρα, beats, προγραμματισμός), και κυκλοφόρησαν το “Electro Karaoke In The Negative Style” δύο χρόνια μετά.


 
Επρόκειτο για ένα μινιμαλιστικό ηλεκτρονικό άλμπουμ το οποίο βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα  μυστηριώδη, ψιθυριστά φωνητικά του Best. Μετά την προσθήκη του μπασίστα Matt Hainsby το 2004, κυκλοφόρησαν μια σειρά από Eps, με τα οποία έγιναν δημοφιλείς στην κοινότητα των φανζίν.

Συγκεντρώνοντας και αποδίδοντας με αλληγορικό τρόπο τις ιστορίες προσωπικού πόνου (σωματικού και ψυχολογικού) που τους ένωναν, έδωσαν ζωή στο “Transparent Things” του 2006, το οποίο έλαβε διθυραμβικές κριτικές (Pitchfork, NME, MOJO, κ.α )  και το οποίο διαδέχτηκε το περσινό “Light Bulbs”, το οποίο αποτελεί έναν ηχητικό εθισμό που δεν θα αφήσει τα αυτιά σου ήσυχα ούτε για μια στιγμή. Πρόκειται για μία πραγματικά εθιστική μουσική, μία τελείως πρωτότυπη προσέγγιση στον ήχο της ποπ, που μόνο οι Fujiya & Miyagi έχουν επιτύχει.

Junior Boys

Ρευστή, μεθυστική electronica

Λίγο έλειψε να μην γνωρίζαμε πότε τους Junior Boys. Αρχικά το σχήμα περιελάμβανε τον Jeremy Greenspan από το Χάμιλτον του Οντάριο και τον συντοπίτη του Johnny Dark. Μετά τα πρώτα τους  πειράματα με συγκοπτόμενους ρυθμούς, τα οποία τράβηξαν την προσοχή του Steve Goodman (γνωστού ως Kode9) και πολλών μουσικών δημοσιογράφων, ο Johnny εγκατέλειψε το γκρουπ για να κυνηγήσει μια διαφορετική καριέρα. Ο Jeremy αποφάσισε να ολοκληρώσει ένα άλμπουμ, απευθυνόμενος στον παιδικό του φίλο και Matt Didemus για να καλύψει το κενό που άφησε ο Dark.

Tελειοποιώντας τα κομμάτια που είχαν ξεκινήσει ο Jeremy και ο Johnny, τα δύο νέα Boys ολοκλήρωσαν το άλμπουμ και η εταιρεία Kin κατάφερε να κυκλοφορήσει το “Last Exit” τον Ιούνιο του 2004, ενώ Το “So This Is Goodbye” (2006) που ακολούθησε, τους σύστησε σε ένα ακόμη ευρύτερο κοινό.

 
Τα επόμενα δύο χρόνια οι Junior Boys πραγματοποιήσαν μια εκτεταμένη περιοδεία, δουλεύοντας παράλληλα πάνω στο live τους, προσπαθώντας να μεταμορφώσουν τη διαδικασία μιας στούντιο ηχογράφησης σε ένα καλό performance. Ανέλαβαν, επίσης, την επιμέλεια της συλλογής “Body Language Volume Six”, που κυκλοφόρησε από την βερολινέζικη ετικέτα των Booka Shade, Get Physical, με επιλογές που επιβεβαιώνουν το ταλέντο τους στην εξερεύνηση των ορίων της χορευτικής μουσικής.

Παράλληλα, ετοίμαζαν το υλικό για το τρίτο άλμπουμ της μπάντας, το “Begone Dull Care”. Ο τίτλος προέρχεται από μια ταινία μικρού μήκους του πρωτοπόρου και βραβευμένου με Όσκαρ animator και συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής, Norman McLaren, ο οποίος αποτέλεσε μια μεγάλη επιρροή για τη σύλληψη και δημιουργία του δίσκου.

The Teenagers

Ασεβές synthpop από τη Γαλλία!

 

Οι Teenagers είναι ουσιαστικά μια παρέα ασεβών αλλά χαλαρών νέο-new wave indie τύπων από τη Γαλλία (Quentin Delafon, Dorian Dumont και Michael Szpiner), που το 2005 αποφάσισαν να φτιάξουν μια μπάντα με τη  μουσική τους να αποτελεί μια μείξη electropop μοτίβων, κωμικών στίχων (με ροπή προς την αυθάδεια) και δυνατών μελωδιών.

Το εντυπωσιακό είναι ότι η μπάντα δημιουργήθηκε αρχικά ως ένα αστείο. Τα παιδιά φτιάξανε μια σελίδα στο myspace για μια ανύπαρκτη τότε μπάντα και χρησιμοποίησαν τα comments σαν πηγή έμπνευσης για τους πρώτους τους στίχους (όπως μπορεί να ακούσει κανείς και στο κομμάτι “Fuck Nicole”).

Η δισκογραφική Τhe Merok τους έκλεισε συμβόλαιο και κυκλοφόρησε μερικά singles το 2007, συμπεριλαμβανομένων των  “Homecoming” και  “Starlett Johansson” (έναν χαριτωμένο παιάνα στην Scarlett Johansson). Μέσα από το ελαφρώς χυδαίο λεξιλόγιο του “Homecoming” κατάφεραν να γίνουν δακτυλοδεικτούμενοι με το κομμάτι, παρόλα αυτά, να ψηφίζεται από το περιοδικό ΝΜΕ ως ένα από τα καλύτερα του 2007.

Με το ψυχρό και δηκτικό του χιούμορ το κομμάτι έγινε το “Summer Loving” του 21ου αιώνα, τοποθετημένο βέβαια σε ένα Γαλλικό pop σκηνικό, με κιθαριστικά στοιχεία και electro synth μελωδίες. 

Το 2008 ήταν η χρονιά που κυκλοφόρησε και το ντεμπούτο άλμπουμ τους “Reality Check” με την δισκογραφική XL Recordings. Κατά τη διάρκεια του ίδιου χρόνου οι Teenagers περιόδευσαν σε συνολικά 25 χώρες για την προώθηση του, ενώ αυτήν την περίοδο ετοιμάζουν το νέο τους υλικό. Έχουν ήδη εμφανιστεί στα φεστιβάλ Reading (UK), Glastonbury (UK),  Summersonic (Ιαπωνία) και έχουν κληθεί να συνοδεύσουν τους Vampire Weekend στην Αμερικάνικη περιοδεία τους και τους Justice στην Ευρώπη.

 

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Από 5 Μαίου έως 11 Ιουνίου:  

Τριήμερο εισιτήριο (Τεχνόπολις και Μουσείο Μπενάκη): 80€ 

Διήμερο εισιτήριο (Τεχνόπολις, 12-13 Ιουνίου): 65€

Ημερήσιο εισιτήριο (Τεχνόπολις):  40€

Ημερήσιο εισιτήριο (Μουσείο Μπενάκη): 25€  

 

 ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ:

 Metropolis: Πανεπιστημίου 64, Τηλ: 2103830404, 3830804

Ticket House: Πανεπιστημίου 42 (Εντός Στοάς), Τηλ: 210 3608366, ΔE-ΠA 10:30-18:30, ΣAB: 10:30-16:00

Public: Καραγεώργη Σερβίας 1, Πλατεία Συντάγματος (Τηλ: 2103246210, ΔΕ-ΠΑ 09.00-21.00, ΣΑΒ 09.00-20.00)

360-ΘΡΙ ΣΙΞΤΥ: Ελασιδών 29, Γκάζι, Τηλ.: 2103453307, ΔΕ, ΤΕΤ, ΣΑΒ. 12.00-18.00, ΤΡ.,ΠΕΜ., ΠΑΡ. 12.00-21.00

 Με πιστωτική κάρτα: Σε όλα τα μηχανήματα APS της τράπεζας Πειραιώς και στο 2108108228

Online sales: www.tickethour.com

 

Στην είσοδο:

Ημερήσιο εισιτήριο (Τεχνόπολις): 45€

Ημερήσιο εισιτήριο (Μουσείο Μπενάκη): 25€

 

Περισσότερες πληροφορίες: www.synch.gr

 

ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: “ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ” ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ, SAE, ΓΑΛΛΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ, ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΝΤΟΥΤΟ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης