Ο πολυαναμενόμενος και βραβευμένος «Φάουστ» του Ρώσου μετρ Αλεξάντερ Σοκούροφ κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες στις 10 Νοεμβρίου, παρουσία του ίδιου του σκηνοθέτη.

Απέσπασε προχθές το «Χρυσό λιοντάρι» της Βενετίας και αποτελεί την τελευταία ταινία της τετραλογίας του Σοκούροφ, για τη φύση της εξουσίας.

Μετά τον Χίτλερ στην πρώτη ταινία «Μολώχ»(1999) τον Λένιν στο «Ταύρος»(2000), τον αυτοκράτορα Χιροχίτο στον «Ήλιο»(2004), ο Αλεξάντερ Σοκούροφ, από τους μεγαλύτερους εν ζωή Ρώσους δημιουργούς, ασχολείται με τον «φανταστικό» Φάουστ του Γκαίτε.

Το σενάριο υπογράφει ο Γιούρι Άραμπς.

Τα γυρίσματα ξεκίνησαν στην Τσεχία πριν από δύο χρόνια με προϋπολογισμό που έφτασε τα 12 εκατομμύρια ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου καταναλώθηκε στην κατασκευή των σκηνικών: μίας «φιξιόν» πόλης του 19ου αιώνα, η οποία χτίστηκε λίγα χιλιόμετρα έξω από την Πράγα.

Η κριτική έκανε λόγο για «έπος απίστευτης ομορφιάς- κάποιες σκηνές που σου κόβουν την ανάσα».

Σύμφωνα με τον Σοκούροφ, ο δρ Φάουστ συντάσσεται με τον διάβολο, γιατί έχει κουραστεί να μάχεται την Εκκλησία, η οποία κλείνει συνεχώς το στόμα της επιστήμης και εμποδίζει το έργο των ερευνητών. Ο Φάουστ κλείνει τη συμφωνία του με τον Άρχοντα του Σκότους, με την ελπίδα ενός πραγματικού Διαφωτισμού!

Ο «Φάουστ» του Σοκούροφ είναι κατά τον ίδιο τον σκηνοθέτη, όπως και τα ιστορικά πρόσωπα της τετραλογίας του, «πρόσωπο που αγαπά τις λέξεις, παθολογικά δυστυχής. Και σύμφωνα με τον Γκαίτε: «οι δυστυχείς άνθρωποι είναι επικίνδυνοι».

Ο Αλεξάντερ Σοκούροφ έχει επισκεφθεί τη χώρα μας στο παρελθόν, στις πρεμιέρες ταινιών του, ενώ το 2008 σκηνοθέτησε την όπερα του θεάτρου Μπολσόι, «Μπόρις Γκουντούνοφ», που είχε ανεβεί στο Ηρώδειο.