Σπυριδωνία Κρανιώτη

Η Σοφία Βογιατζάκη, η οποία πρωταγωνιστεί στη θρυλική παράσταση «Μπαμπάδες με ρούμι» των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, ετοιμάζεται για μια μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία, η οποία θα ξεκινήσει στις 30 Ιουνίου στο Θέατρο Βεάκειο στον Πειραιά.

Η ταλαντούχα ηθοποιός με το μοναδικό γέλιο της, τη θετική της ενέργεια και το φωτεινό της ταμπεραμέντο μίλησε στη Ζούγκλα για την παράστασή της, τις συνεργασίες, τους ρόλους, τα καλλιτεχνικά της όνειρα και αποκάλυψε τα μελλοντικά της σχέδια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακούστε τη συνέντευξη της Σοφίας Βογιατζάκη:

Σοφία, στις 30 Ιουνίου στο Θέατρο Βεάκειο στον Πειραιά ξεκινάει η καλοκαιρινή περιοδεία της παράστασης «Μπαμπάδες με ρούμι» των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, στην οποία και πρωταγωνιστείς. Μίλησέ μας τόσο για το έργο όσο και για τον ρόλο που υποδύεσαι.

Είναι μια σπαρταριστή κωμωδία του Μιχάλη και του Θανάση. Είναι η ψυχογραφία όλης της ελληνικής λαμογιάς  και νοοτροπίας. Έξι άνθρωποι που θα κάνουν τα πάντα για να πάρουν την περιουσία που έχει κερδίσει στο τζόκερ ο μπαμπάς τους, ο οποίος είναι στα τελευταία του και πεθαίνει. Όλο αυτό με πάρα πολλά ευτράπελα, με πάρα πολύ γέλιο, είναι ένα σχόλιο σε όλη αυτή τη νοοτροπία, την ελληνική. Είναι έξι ήρωες με τους οποίους ο κόσμος ταυτίζεται και με τους έξι απόλυτα, και γελάμε όλοι μαζί και προβληματιζόμαστε για τα χάλια μας εν τέλει.

Το έργο παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1996. Είκοσι οκτώ χρόνια μετά, πόσο έχει αλλάξει η ελληνική κοινωνία και η ελληνική οικογένεια;

Δεν έχει αλλάξει. Είναι τόσο επίκαιρο όσο ποτέ. Δεν έχει αλλάξει δυστυχώς, μα  δεν θα αλλάξει ποτέ. Αν δεν αλλάξουμε εμείς, δεν θα αλλάξει. Δηλαδή για να αλλάξει όλη η κοινωνία δεν αλλάζει από έξω προς τα μέσα. Πρέπει εμείς ο καθένας να βελτιώσουμε τον εαυτό μας και σιγά σιγά αυτό να απλωθεί σε όλη την κοινωνία. Έχουμε μάθει δυστυχώς να τα περιμένουμε όλα απ’ έξω. Ότι θα γίνει αυτό και πάντα μας φταίνε οι άλλοι και εμείς ποτέ δεν λέμε εγώ τι κάνω ρε παιδί μου; Δηλαδή εγώ τι μπορώ να κάνω για να αλλάξω, να βελτιωθώ εγώ. Ας βελτιωθώ εγώ, ας βελτιωθεί ο κοντινός μου περίγυρος, η οικογένειά μου, το κοντινό μου επαγγελματικό περιβάλλον και σιγά – σιγά αυτό απλώνεται και γίνεται μεγάλο. Οπότε διαμορφώνεται και αλλάζει η ολόκληρη κοινωνία. Είναι δύσκολη διαδικασία, δεν είναι εύκολη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πάντως μέσα από τέτοιες παραστάσεις μπαίνει το λιθαράκι για μια αλλαγή

Νομίζω πως ναι και αυτή είναι και η μαγεία του θεάτρου και αυτή είναι και η μαγεία των ανθρώπων που έχουν τόσο καλή πένα τόσο καλή  γραφή και λαμπρά μυαλά και έξυπνα, ευφυή και μπορούν και γράφουν και στηλιτεύουν τα κακώς κείμενα με κάποιο τρόπο και με πάρα πολύ χιούμορ.

Μίλησέ μας για την κυρία Βάσω, τη γειτόνισσα που γνωρίζει τα πάντα

Είναι η Βάσω, η γειτόνισσα του διπλανού σπιτιού, η οποία μπαινοβγαίνει συνέχεια σε αυτό το σπίτι και μαθαίνει τα πάντα, ξέρει τα πάντα.

Είναι ο ρόλος σου, είναι η γυναίκα που υποδύεσαι, ο χαρακτήρας που υποδύεσαι

Είναι ο χαρακτήρας που υποδύομαι. Και έχει και μια ανατροπή στον ρόλο, δεν θα σας την πω, θα δείτε στην παράσταση.

Έχεις κοινά στοιχεία με αυτή τη γυναίκα;

Κοινά στοιχεία… Όλοι έχουμε μέσα μας το να θέλουμε να ξέρουμε, αλλά όχι εν είδει κουτσομπολιού. Εγώ δεν το έχω, δηλαδή είναι ό,τι σιχαίνομαι το κουτσομπολιό. Θέλω να γνωρίζω, οι άνθρωποι που αγαπώ και είναι φίλοι μου και η οικογένειά μου και οι άνθρωποι για τους οποίους ενδιαφέρομαι, θέλω να γνωρίζω ότι είναι καλά. Μέχρι εκεί, δηλαδή, ότι θέλω να ξέρω αυτό. Αλλά το να ξέρω τι γίνεται…όχι δεν είναι κοινό καθόλου το στοιχείο αυτό. Το να θέλω να ξέρω τα πάντα και να παραμονεύω για να μάθω, δεν το έχω καθόλου.

Εν τω μεταξύ, την πρώτη βδομάδα των προβών, έλεγα στα παιδιά, λέω παιδιά, σας παρακαλώ πάρτε μια ηθοποιό να το κάνει, δεν έχω καμία σχέση με αυτή τη γυναίκα. Δεν την έχω πουθενά εγώ αυτή τη γυναίκα, ούτε στο μυαλό μου, ούτε στην καρδιά μου, δεν ξέρω τι να κάνω. Και μου λένε εντάξει, δεν την έχεις. Αυτό που δεν έχεις, θέλουμε να κάνεις… Τρομερή διαδικασία είναι αυτή της υποκριτικής, που σου φαίνεται κάτι εντελώς ξένο και λες τώρα εγώ… αλλά είναι οι συνθήκες του έργου τέτοιες που μπαίνεις μετά, οπότε λες, σου αποκαλύπτεται ο χαρακτήρας, θες δεν θες, από μόνος του.

Βιώνουμε μια ταραγμένη περίοδο με πολέμους και οικονομική κρίση. Τελικά η κωμωδία και γενικότερα ο πολιτισμός είναι το μόνο αντίδοτο στην κρίση;

Ο πολιτισμός πάντα είναι αντίδοτο και είναι πάντα αυτός που κρατάει τα μπόσικα, λαϊκά να το πω. Εννοώ ότι είναι αυτός που βάζει τα πράγματα στη θέση τους, από όποιο μετερίζι. Έχουμε πολύ ανάγκη το γέλιο, έχουμε πολλή ανάγκη να γελάσουμε, έχουμε πολλή ανάγκη να ξεσκάσουμε. Εγώ τη λατρεύω την κωμωδία ούτως ή άλλως, τη λατρεύω. Είναι το πιο δύσκολο είδος θεωρώ. Την έχουμε ανάγκη πολύ. Έχουμε ανάγκη γενικά το θέατρο, έχουμε ανάγκη τον πολιτισμό, έχουμε ανάγκη τις τέχνες, έχουμε ανάγκη πολλά πράγματα τα οποία δεν θέλουν να τα έχουμε ανάγκη.

Έχεις μια πολύ πλούσια καλλιτεχνική πορεία, τόσο στην τηλεόραση όσο και στο θέατρο. Τι ονειρεύεσαι για την καλλιτεχνική σου διαδρομή από εδώ και πέρα;

Αυτό που ονειρευόμουν και ονειρεύομαι πάντα είναι καλές συνεργασίες, ωραίες δουλειές με ωραίους ανθρώπους που να επικοινωνούμε, να καταλαβαινόμαστε, να έχουμε κοινή γλώσσα, κοινούς κώδικες και να γίνεται η δουλειά ωραία και με χαρά. Πάντα ονειρεύομαι ωραίες συνεργασίες, ωραίες δουλειές με ανθρώπους που μπορούν να με πάνε μισό βήμα παραπέρα κάθε φορά. Αυτό ονειρεύομαι, δεν έχω ονειρευτεί ποτέ συγκεκριμένους ρόλους, ποτέ να πάω Επίδαυρο, να κάνω αυτό, ποτέ, ποτέ κάτι… Από τις προτάσεις που έχω επιλέγω αυτές, στις οποίες αισθάνομαι καλά.

Ποιος θα έλεγες ότι είναι ο ρόλος σου μέχρι τώρα που ήταν η πιο σημαντική στιγμή για σένα;

Έχω αγαπήσει πάρα πολλές δουλειές και πάρα πολλούς ρόλους. Σαφώς το top of the top ήταν το «Είσαι το ταίρι μου» γιατί ήταν η πρώτη μου τηλεοπτική δουλειά πολλά χρόνια πριν, η οποία ήταν και η δουλειά που μου άνοιξε όλες τις πόρτες. Με πολλή αγάπη και με πολλή συγκίνηση πάντα, τη θυμάμαι και νομίζω ότι έχει γίνει χτες. Δηλαδή, όταν σκέφτομαι το πόσο χρόνια έχουμε περάσει, λέω τι γίνεται, είναι δυνατόν; Και έχουμε κρατήσει και επαφές, έχουμε κάνει φιλίες. Είναι από κάθε πλευρά πολύ ωραία αυτή η στιγμή. Ήταν πολύ ωραία συγκυρία. Πολλούς ρόλους. Δηλαδή, όλες μου τις συνεργασίες με τον Μιχάλη και τον Θανάση, όλες μου τις συνεργασίες με τον Ρήγα και τον Αποστόλου, με τον Κωνσταντίνο τον Αρβανιτάκη, με τον Τσιάνο, με τον Κιμούλη, πέρυσι, «Δωδέκατη νύχτα», ζούσα το όνειρο.

Θα ήθελες να κάνεις κάτι θεατρικά που να μην είναι καθόλου κωμωδία, να είναι στο άλλο άκρο;

Ναι, πολύ. Έχω κάνει θεατρικά στα πολύ πρώτα – πρώτα μου βήματα, μια ομάδα που είχαμε θεατρική, εμείς εκ των ενόντων κάποια παιδιά από τη σχολή είχαμε φτιάξει και κάναμε κάποια πράγματα εντελώς πειραματικά, κουλτούρα και διανόηση. Ναι, θα το ήθελα. Εγώ δεν πιστεύω ότι οι ηθοποιοί είμαστε ένα πράγμα. Οι ηθοποιοί μπορούμε να κάνουμε τα πάντα με τη σωστή καθοδήγηση και με τους σωστούς ανθρώπους δίπλα μας και με τους σωστούς σκηνοθέτες, μπορούμε να κάνουμε τα πάντα.

Σοφία, πώς θα περιέγραφες τον εαυτό σου εκτός σκηνής σε κάποιον που θα ενδιαφερόταν να σε γνωρίσει; Τι σου αρέσει να κάνεις όταν δεν εργάζεσαι;

Μου αρέσει να πηγαίνω βόλτες με τους φίλους μου για φαγητό, να συζητάμε, μου αρέσει να βλέπω παραστάσεις, μου αρέσει το σινεμά, μου αρέσει να διαβάζω. Δεν ξέρω πόσο ενδιαφέρον είναι όλο αυτό… Εμένα αυτό μου αρέσει να κάνω.

Ετοιμάζεις κάτι άλλο; Nομίζω πως οι «Μπαμπάδες με ρούμι» θα πάνε για τρίτη χρονιά, έτσι δεν είναι;

Θα πάνε και του χρόνου τρίτη χρονιά στο θέατρο Αλίκη. Ολοκληρώσαμε τα γυρίσματα της καινούργιας σειράς των Παπαθανασίου Ρέππα «Η κατάρα της Δελαφράγκα», η οποία θα βγει του χρόνου αρχή σεζόν καινούργιας στον Άλφα. Και θα κάνω και ένα Δευτερότριτο, θέατρο.

Να επιστρέψουμε στην περιοδεία και να πούμε και το υπόλοιπο σχήμα ότι είναι

Η Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκη Λάμη, Κωνσταντίνα Μιχαήλ και εγώ.

Περιοδεύουμε ανά την Ελλάδα, θα πάμε παντού, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Νησιά, Θράκη, Πελοπόννησο. Είναι μεγάλο το τουρ μας.

Εμείς να πούμε μονάχα για τη δεύτερη παράσταση μετά το Βεάκειο, ότι είναι στο Δημοτικό Θέατρο Άλσους στις 2 Ιουλίου.

Να σου ευχηθούμε καλή επιτυχία και καλή δύναμη, γιατί η παράσταση θα είναι με πολλές πιάτσες, θα είναι κάπως κουραστικό φαντάζομαι σαν εγχείρημα όλο αυτό…

Είναι πάντα κουραστική η συνθήκη της περιοδείας, όμως είναι και πολύ μεγάλη η χαρά, γιατί ο κόσμος την αγκαλιάζει πολύ. Εννοώ ότι και αυτή η παράσταση έχει ευτυχώς αξιωθεί μεγάλης αγάπης και εκτίμησης από τον κόσμο. Οπότε με την αγάπη και τη χαρά που δίνεις και σου την επιστρέφει ο κόσμος πίσω, ξεχνάς και την κούραση, ξεχνάς και τα πάντα.

Καλή επιτυχία λοιπόν, καλή δύναμη και όμορφες ευτυχισμένες στιγμές στην περιοδεία ευχόμαστε.

Να είμαστε καλά να έχουμε υγεία και να έχουμε ένα όμορφο καλοκαίρι, με αγάπη και κατανόηση από όλους προς όλους.

Πρόγραμμα Περιοδείας

Ιούνιος – Ώρα έναρξης : 21:15

ΚΥΡΙΑΚΗ 30/6 Θέατρο Βεάκειο, Πειραιάς

Ιούλιος – Ώρα έναρξης : 21:15

ΤΡΙΤΗ 2/7 Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης “Δ. Κιντής”

ΤΕΤΑΡΤΗ 3/7 Σαϊνοπούλειο Αμφιθέατρο Σπάρτης

ΣΑΒΒΑΤΟ 6/7 Θέατρο Δελφών “Φρύνιχος” – Δελφοί, Φωκίδα

ΔΕΥΤΕΡΑ 8/7 Κηποθέατρο Παπάγου, Αττική

ΤΡΙΤΗ 9/7 Θερινό Δημοτικό Θέατρο Μελίνα Μερκούρη, Βόλος

ΤΕΤΑΡΤΗ 10/7 Θέατρο Λόφου Κιλκίς

ΠΕΜΠΤΗ 11/7 Θέατρο Δάσους, Θεσσαλονίκη

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12/7 Θέατρο Δάσους, Θεσσαλονίκη

ΣΑΒΒΑΤΟ 13/7 Κηποθέατρο “Αλκαζάρ”, Λάρισα

ΚΥΡΙΑΚΗ 14/7 Κηποθέατρο “Αλκαζάρ”, Λάρισα

ΔΕΥΤΕΡΑ 15/7 Ανοιχτό θέατρο “Γαβαλιώτισσας”, Έδεσσα

ΤΡΙΤΗ 16/7 Θέατρο Άλσους «Μελίνα Μερκούρη», Βέροια

ΤΕΤΑΡΤΗ 17/7 Ανοιχτό Αμφιθέατρο ΤΕΙ, Σέρρες

ΠΕΜΠΤΗ 18/7 Θερινό Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19/7 Θέατρο Αλτιναλμάζη, Αλεξανδρούπολη

ΣΑΒΒΑΤΟ 20/7 Δημοτικό Θέατρο Κομοτηνής

ΔΕΥΤΕΡΑ 22/7 Ανοιχτό Θέατρο Πολυγύρου, Πολύγυρος

ΤΡΙΤΗ 23/7 Ανοιχτό Θέατρο Γιαννιτσών

ΤΕΤΑΡΤΗ 24/7 Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Κοζάνης

ΠΕΜΠΤΗ 25/7 Θέατρο Φρουρίου Καβάλας (Κάστρου)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26/7 Θέατρο Φρουρίου Καβάλας (Κάστρου)

ΣΑΒΒΑΤΟ 27/7 Ανοιχτό Θέατρο Νέων Μουδανιών

ΚΥΡΙΑΚΗ 28/7 Αρχαίο Θέατρο Δίον, Φεστιβάλ Ολύμπου

ΤΡΙΤΗ 30/7 Θέατρο Μεσαιωνικής Τάφρου “Μελίνα Μερκούρη”, Ρόδος

ΤΕΤΑΡΤΗ 31/7 Θέατρο Μεσαιωνικής Τάφρου “Μελίνα Μερκούρη”, Ρόδος

Αύγουστος – Ώρα έναρξης : 21:15

ΣΑΒΒΑΤΟ 3/8 Κηποθέατρο «Ν. Καζαντζάκης», Ηράκλειο

ΚΥΡΙΑΚΗ 4/8 Κηποθέατρο «Ν. Καζαντζάκης», Ηράκλειο

ΔΕΥΤΕΡΑ 5/8 Τεχνόπολις Ανοιχτό Θέατρο, Ηράκλειο

ΤΡΙΤΗ 6/8 Τεχνόπολις Ανοιχτό Θέατρο, Ηράκλειο

ΤΕΤΑΡΤΗ 7/8 Θέατρο Ανατολικής Τάφρου, Χανιά

ΠΕΜΠΤΗ 8/8 Θέατρο Ερωφίλη (Φρούριο Φορτέτζας), Ρέθυμνο

ΚΥΡΙΑΚΗ 11/8 Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας

ΔΕΥΤΕΡΑ 12/8 Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας

ΤΡΙΤΗ 13/8 Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας

ΠΕΜΠΤΗ 22/8 Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο, Ζάκυνθος

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23/8 Ανοιχτό Θέατρο Καβάσιλων

ΣΑΒΒΑΤΟ 24/8 Αύλειος Χώρος «Ξενία», Κεφαλονιά

ΚΥΡΙΑΚΗ 25/8 Υπαίθριο Θέατρο «Γιώργος Παππάς », Αίγιο

ΔΕΥΤΕΡΑ 26/8 Θερινό Δημοτικό Θέατρο, Πάτρα

ΤΡΙΤΗ 27/8 Θερινό Δημοτικό Θέατρο, Πάτρα

ΤΕΤΑΡΤΗ 28/8 Υπαίθριο Θέατρο ΕΗΜ Φρόντζου, Ιωάννινα

ΠΕΜΠΤΗ 29/8 Υπαίθριο Θέατρο ΕΗΜ Φρόντζου, Ιωάννινα

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30/8 Θέατρο Βουνού, Καστοριά

ΣΑΒΒΑΤΟ 31/8 Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο (Φρούριο)

Σεπτέμβριος – Ώρα έναρξης : 20:15

Τετάρτη 4/9 Θέατρο Κάστρου Μυτιλήνης

Πέμπτη 5/9 Θέατρο «Καστρομηνά» Μίκης Θεοδωράκης, Χίος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης