Σπυριδωνία Κρανιώτη

Ο Θεοδόσης Σκαρβέλης, παρά το νεαρό της ηλικίας του έχει αφήσει ήδη το στίγμα του στον καλλιτεχνικό χώρο, τόσο από το μετερίζι του ηθοποιού όσο και από αυτό του σκηνοθέτη.

O πολυτάλαντος καλλιτέχνης μίλησε στη Ζούγκλα για την ιδιαίτερη παράστασή του «Ο Βομβιστής του Παρθενώνα» και αποκάλυψε τα μελλοντικά του σχέδια καθώς και τι ονειρεύεται για την καλλιτεχνική του διαδρομή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Δυστυχώς στην ελληνική θεατρική πραγματικότητα οι σκηνοθέτες, στη συντριπτική πλειοψηφία των παραγωγών, καλούμαστε να κάνουμε πράγματα που δεν θα έπρεπε να είναι αρμοδιότητά μας, και μας τρώνε πολύ χρόνο και ενέργεια από αυτό που είναι πραγματικά η δουλειά μας. Παράλληλα, όλοι οι ηθοποιοί και οι συντελεστές είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν και αλλού για να βγάλουν τα προς το ζην, το θέατρο δεν είναι ολοκληρωτικά διαθέσιμο ούτε για πρόβες ούτε και ο υλικοτεχνικός τους εξοπλισμός. Αυτοί οι περιορισμοί και ο συγκερασμός προγραμμάτων συχνά σε απογοητεύουν και σε εξοργίζουν, ειδικά όταν έχεις δει με τα μάτια σου ότι μπορεί να γίνει κι αλλιώς, αρκεί να υπάρχει πρόθεση και σχεδιασμός από τους αρμόδιους φορείς» αναφέρει ο Θεοδώσης Σκαρβέλης και προσθέτει: «Στον αντίποδα, ευτυχώς, ειδικά οι τέσσερις ηθοποιοί (Λευτέρης Παπακώστας, Μαρία Γκιώνη, Τρύφωνας  Ζάχαρης, Δημήτρης Μπούρας) με στήριξαν ολοκληρωτικά προσφέροντας στην πρόβα τον καλύτερό τους εαυτό, σε μια πολύ ανασφαλή και παράλληλα απαιτητική συνθήκη και γι΄ αυτό καταφέραμε σήμερα να έχουμε παράσταση».

Γενική πρόβα «Ο βομβιστής του Παρθενώνα»

Μιλήστε μας για το κείμενο του Χρήστου Χρυσόπουλου «Ο Βομβιστής του Παρθενώνα»

Η νουβέλα του Χρήστου είναι ένα πολύ ιδιαίτερο κείμενο, δεν ακολουθεί τις παραδοσιακές φόρμες. Αρχικά, είναι γραμμένη λες και διαβάζεις τον φανταστικό φάκελο της αστυνομίας για την υπόθεση. Κάθε κεφάλαιο της νουβέλας έχει διαφορετικό ύφος και δομή γραφής. Η ιστορία κρύβεται ανάμεσα στην ομολογία, τις καταθέσεις και τα υπόλοιπα στοιχεία. Ο αναγνώστης καλείται να ερευνήσει και να αναγνώσει την υπόθεση.

Με ποια κριτήρια επιλέγετε κάθε φορά τα έργα που σκηνοθετείτε;

Την εποχή και τον χώρο που θα σκηνοθετήσω, τον πραγματικό χρόνο και τόπο δράσης δηλαδή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γιατί να θέλει κάποιος να καταστρέψει τον Παρθενώνα; Η παρουσία του μνημείου ισχυροποιεί τελικά την πεποίθηση ότι είναι κτήμα του καθενός από εμάς ξεχωριστά;

Ίσως κάποιος να θέλει να τον καταστρέψει, ακριβώς επειδή πιστεύει ότι δεν είναι κτήμα κανενός, ακόμη και εάν τυχαίνει να υπάρχουμε στον ίδιο τόπο που υπάρχει και αυτός, ειδικά όταν κάποιοι άλλοι επεμβαίνουν και τον χρησιμοποιούν σαν να είναι κτήμα τους.

Γενική πρόβα – Φωτογραφίες: Αναστασία Γιαννάκη

Ποια η εμπειρία σας από την περίοδο των προβών;

Δυστυχώς στην ελληνική θεατρική πραγματικότητα οι σκηνοθέτες, στη συντριπτική πλειοψηφία των παραγωγών, καλούμαστε να κάνουμε πράγματα που δεν θα έπρεπε να είναι αρμοδιότητά μας, και μας τρώνε πολύ χρόνο και ενέργεια από αυτό  που είναι πραγματικά η δουλειά μας. Παράλληλα, όλοι οι ηθοποιοί και οι συντελεστές είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν και αλλού για να βγάλουν τα προς το ζην, το θέατρο δεν είναι ολοκληρωτικά διαθέσιμο ούτε για πρόβες ούτε και ο υλικοτεχνικός τους εξοπλισμός. Αυτοί οι περιορισμοί και ο συγκερασμός προγραμμάτων συχνά σε απογοητεύουν και σε εξοργίζουν, ειδικά όταν έχεις δει με τα μάτια σου ότι μπορεί να γίνει κι αλλιώς, αρκεί να υπάρχει πρόθεση και σχεδιασμός από τους αρμόδιους φορείς.

Στον αντίποδα, ευτυχώς, ειδικά οι τέσσερις ηθοποιοί (Λευτέρης Παπακώστας, Μαρία Γκιώνη, Τρύφωνας Ζάχαρης, Δημήτρης Μπούρας) με στήριξαν ολοκληρωτικά προσφέροντας στην πρόβα τον καλύτερό τους εαυτό, σε μια πολύ ανασφαλή και παράλληλα απαιτητική συνθήκη και γι΄ αυτό καταφέραμε σήμερα να έχουμε παράσταση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φωτογραφία: Αναστασία Γιαννάκη

Τι θα αποκομίσει κάποιος από την παράσταση;

ΔΓ/ΔΑ

Από τη διαδρομή σας ποιες συνεργασίες σας ξεχωρίζετε;

Κάθε μία για ξεχωριστούς λόγους. Όλες τους, μία προς μία, με διαμόρφωσαν. Ωστόσο, θα ήταν άδικο να μην αναφέρω τη Ναταλία Στυλιανού και την Ελένη Μποζά.

Με ποιους καλλιτέχνες θα θέλατε να συνεργαστείτε;

Με αυτούς που έχουν άποψη και όραμα για το τι σημαίνει «καλλιτέχνης» και «δημιουργός», με αυτούς που δεν έχουν καταλήξει, που ερευνούν, με αυτούς που δεν είναι ευχαριστημένοι με το σημερινό θεατρικό τοπίο, με αυτούς που θα ήθελαν να συνεργαστούν μαζί μου.

Τι σας χαρακτηρίζει ως άνθρωπο;

Η επιμονή.

Είστε ηθοποιός και σκηνοθέτης. Με ποια ιδιότητα νιώθετε πιο ολοκληρωμένος;

Με αυτή του δασκάλου.

Υπάρχει κάποιος ρόλος που επιθυμείτε να ερμηνεύσετε και κάποιο έργο να σκηνοθετήσετε;

Από ρόλους τον Άμλετ, τον Λευτέρη απ’ το Γάλα, τον Τρέπλιεφ, τον Ρασκόλνικοφ, τον Ορέστη, τον Φερδινάνδο από το Έρωτας και Ραδιουργία. Αγχώνομαι ότι μεγαλώνω και θέλω να τους ερμηνεύσω όσο είμαι νέος.

Θα ήθελα να σκηνοθετήσω άμεσα μια παράσταση που θ’ απευθύνεται πρωτίστως σε παιδιά, γιατί θεωρώ ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι παιδικές παραστάσεις είτε αντιμετωπίζουν τα παιδιά σαν χαζά, είτε τους κάνουν μάθημα.

Τι ονειρεύεστε για την καλλιτεχνική σας πορεία;

Να γίνω διάσημος και να βγάλω λεφτά.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Αν όλα πάνε καλά, πολύ σύντομα θα έχω την χαρά να είμαι ένας από τους νέους ναύτες σε ένα θεατρικό καράβι που μας επανασυστήνεται, σκηνοθετώντας ένα σύγχρονο έργο, ξένου αυτή τη φορά συγγραφέα, με δύο ηθοποιούς. Παράλληλα συνεχίζω τα μαθήματα στις δραματικές σχολές του Πειραϊκού Συνδέσμου και «Νέο Ελληνικό Θέατρο», και είμαι ο καθοδηγητής-εμψυχωτής του εφηβικού εργαστηρίου του Πειραϊκού.

Παίζουν: Λευτέρης Παπακώστας, Μαρία Γκιώνη, Τρύφωνας Ζάχαρης, Δημήτρης Μπούρας

Μουσικός επί σκηνής: Νίκος Σαρλής

Παραστάσεις:

Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15

Προπώληση Εδώ

Θέατρο Arroyo

Μ. Αλεξάνδρου 128, Κεραμεικός

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης