Συνέντευξη στη Σπυριδωνία Κρανιώτη

Η Ελεονώρα Αντωνιάδου, μια νέα ταλαντούχα ηθοποιός, μετά την επιτυχημένη ερμηνεία της στο έργο «Καζιμίρ και Καρολίνα» του Έντεν Φον Χόρβατ σε σκηνοθεσία Δ. Παπαδόπουλου, πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Δεσποινίς Τζούλια» του Αυγούστου Στρίντμπεργκ στον Τεχνοχώρο Cartel.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Βασίλης Μπισμπίκης.

Στη βιομηχανική περιοχή του Βοτανικού, μια νύχτα ξεφαντώματος γίνεται αφορμή για να έρθουν αντιμέτωποι με τον εαυτό τους και τα όριά τους η αριστοκράτισσα Δεσποινίς Τζούλια, ο υπηρέτης Ζαν και η μαγείρισσα Κριστίν, οι ήρωες του έργου του Αυγούστου Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια» που ανεβάζει η Ομάδα Cartel.

Η παράσταση θα ανέβει την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017.

Η Ελεονώρα Αντωνιάδου μίλησε στο zougla.gr για την παράσταση «Δεσποινίς Τζούλια» και τόνισε τις ιδιαιτερότητες του έργου και του ρόλου της. Η ταλαντούχα ηθοποιός αποκάλυψε τι ονειρεύεται για τη θεατρική της πορεία καθώς και τα μελλοντικά της σχέδια.

Zougla.gr: Τι σας γοήτευσε στο έργο του Στρίνμπεργκ καθώς και στην ηρωίδα που υποδύεστε ώστε να συμμετάσχετε στη συγκεκριμένη παράσταση;

Ελεονώρα Αντωνιάδου: Είναι ένα αριστουργηματικό έργο με καταπληκτική δομή. Οι ήρωες είναι πολυσύνθετοι και σου κεντρίζουν το ενδιαφέρον από την πρώτη ανάγνωση. Δεν μπορείς να αρνηθείς το ταξίδι που σου προσφέρουν. Η συγκεκριμένη παράσταση είναι μια δουλειά της ομάδας «Cartel», όπου και ανήκω. Όταν ο Βασίλης, ο οποίος είναι στο τιμόνι της ομάδας έφερε το έργο στο θέατρο και μου πρότεινε να κάνω την Τζούλια ένιωσα απίστευτη χαρά και τιμή που μου εμπιστεύτηκε έναν τέτοιο ρόλο. Όταν στο πλάνο προστέθηκε και η Δήμητρα Παπαδήμα για τον ρόλο της Κριστίν ενθουσιάστηκα. Το παζλ είχε πλέον ολοκληρωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ποια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της δεσποινίδας Τζούλια της ηρωίδας που υποδύεστε;

Η Τζούλια θέλει να αγαπήσει και να αγαπηθεί αλλά δεν ξέρει τον τρόπο, ποτέ κανείς δεν της τον έδειξε. Έχει δημιουργήσει μια πανοπλία γεμάτη διαταγές και καπρίτσια για να δείχνει δυνατή, όταν όμως ο Ζαν σπάει την πανοπλία της βλέπουμε ότι είναι ένα βαθιά πληγωμένο παιδί. Είναι ένα μπερδεμένο πλάσμα γεμάτο ενοχές για την ίδια του την ύπαρξη. Αυτή η νύχτα είναι η πορεία της προς τη λυτρωτική γι αυτήν πτώση της μέχρι τον θάνατο.



Έχετε κοινά στοιχεία με τον ρόλο σας;

Θα έλεγα πως έχω περισσότερες διαφορές παρά ομοιότητες. Τα δυσάρεστα παιδικά χρόνια της Τζούλια την έχουν στιγματίσει και καθορίζουν τη συμπεριφορά της στο τώρα. Εγώ είχα πολύ όμορφα παιδικά χρόνια, τα νοσταλγώ. Η Τζούλια είναι προκλητική, κάτι που εγώ δεν είμαι. Επίσης βλέπει τον θάνατο σαν λύτρωση, εγώ βλέπω τον θάνατο σαν τέλος και τον φοβάμαι πολύ. Μοιάζουμε ίσως στο πόσο καλά κρύβουμε την ευαίσθητη πλευρά μας.

Πιστεύετε όντως ότι μέσω του έρωτα βιώνεται ένα παιχνίδι εξουσίας, ένας πόλεμος με νικητή και χαμένο; Ή θεωρείτε ότι μπορεί να βιωθεί και υπό άλλους όρους που ξεκινούν από την προσπάθεια εξισορρόπησης του δύο;

Θεωρώ πως ο έρωτας που έχει τα φόντα να εξελιχθεί σε βαθιά αγάπη, δεν έχει νικητή και χαμένο. Με κουράζουν πολύ τα παιχνίδια εξουσίας. Κανείς δεν είναι πάνω από κανέναν κατά τη γνώμη μου. Ο έρωτας για μένα είναι καθημερινοί συμβιβασμοί που κάνουμε με χαρά για να βλέπουμε τον άνθρωπο μας ευτυχισμένο.

Ποιος θα λέγατε ότι είναι ο στόχος της παράστασης;

Στόχος μου είναι να έχει συμβεί κάτι στην ψυχή του θεατή φεύγοντας από το θέατρο. Δεν θέλω να είναι αραχτός στη θέση του και να μας παρακολουθεί σαν να βλέπει τηλεόραση, θέλω να σοκαριστεί, να κινητοποιηθεί και φεύγοντας να σκεφτεί. Να τον απασχολήσει πώς ένας άνθρωπος οδηγεί έναν άλλον άνθρωπο στην αυτοκτονία, μέσα σε μια νύχτα.

Ποια η εμπειρία σας από τη συνεργασία σας με τον Βασίλη Μπισμπίκη και πώς η σκηνοθετική του προσέγγιση σας βοήθησε στην προσέγγιση του ρόλου σας;

Είναι η τρίτη φορά που συνεργάζομαι με τον Βασίλη. Με είχε σκηνοθετήσει στην πρώτη μου δουλειά στο θέατρο και πέρυσι παίζαμε μαζί στο «Καζιμίρ και Καρολίνα». Ο όρος συνεργασία μου ακούγεται κάπως απρόσωπος να πω την αλήθεια. Με τον Βασίλη είμαστε φίλοι και ανήκουμε στην ίδια ομάδα.

Νιώθω πραγματικά τυχερή που δουλεύω μαζί του, ο Βασίλης μου έμαθε πόσο σημαντικό είναι το παρελθόν των ηρώων, πως πρέπει να τους καταλάβεις με την ψυχή σου, πως το θέατρο δεν είναι μια αφηρημένη τέχνη και πως πάνω απ όλα υπάρχει μια μέθοδος. Μια μέθοδος που οφείλουμε να μάθουμε. Δεν μπορείς να ζητήσεις από έναν άνθρωπο να παίξει Mozzart στο πιάνο χωρίς να του έχεις μάθει πρώτα τις νότες. Ο Βασίλης μου μαθαίνει τις νότες.

Ποιος ρόλος σας μέχρι τώρα ήταν η πιο σημαντική στιγμή για σας;

Θα σου έλεγα η Λούλου από το Shopping an fucking, που ήταν και η πρώτη μου δουλειά. Αλλά θα αδικούσα όλους τους υπόλοιπους. Ήμουν πολύ τυχερή που σκηνοθέτες μου εμπιστεύτηκαν τόσο σημαντικούς ρόλους, όπως για παράδειγμα της Αδέλας.

Τι ονειρεύεστε για τη θεατρική σας πορεία;

Nα συνεχίσω να υπάρχω σε έναν τόσο δύσκολο και ανταγωνιστικό χώρο.  Να δουλεύω με ανθρώπους που έχουμε κοινό όραμα και κοινό κώδικα.

Υπάρχουν ρόλοι και κείμενα που επιθυμείτε πολύ να σας δοθεί η ευκαιρία να τα προσεγγίσετε;

Λατρεύω τους ήρωες του Τένεσσυ Ουίλιαμς, του Άλμπυ, του Σαίξπηρ αλλά δεν θέλω να σκέφτομαι με αυτόν τον τρόπο. Για μένα οι παραστάσεις είναι οι άνθρωποι που τις απαρτίζουν. Θέλω λοιπόν να συνεργαστώ με ανθρώπους που σέβομαι και θαυμάζω τη δουλειά τους.

Μπορεί ένας νέος ηθοποιός σήμερα εν όψει οικονομικής κρίσης να βιοποριστεί από το θέατρο;

Ποιός άνθρωπος μπορεί να βιοποριστεί σήμερα από αυτό που έχει σπουδάσει;

Η ανεργία μαστίζει τη χώρα. Εγώ αισθάνομαι τυχερή που ανήκω στη συγκεκριμένη ομάδα και κάθε χρόνο έχω την πολυτέλεια να δημιουργώ και να εκφράζομαι στο δικό μας θέατρο. Οι αμοιβές στις κεντρικές σκηνές είναι υψηλότερες. Θεωρώ όμως ότι είναι πολυτέλεια να κάνεις το όνειρο σου επάγγελμα και να υπηρετείς την Τέχνη σου, προσαρμόζοντας τα θέλω σου σε μια αξιοπρεπή διαβίωση.

Ετοιμάζετε κάτι άλλο;

Έχουν γίνει κάποιες συζητήσεις αλλά αυτή τη στιγμή όλη μου η ενέργεια και η προσοχή έχει δοθεί στην Τζούλια.

Λίγα λόγια για το έργο:

Στον χώρο ενός παλιού γκαράζ, εκεί όπου η αλήθεια των ανθρώπων φανερώνεται στην πραγματική της διάσταση, μακριά από αδιάκριτα βλέμματα, η συνάντηση των ηρώων του Στρίντμπεργκ φέρνει στο φως ερωτήματα βαθιά κρυμμένα μέσα τους.

Τι σημαίνει «βγαίνω από τα όριά μου»; Πότε συμβαίνει αυτό; Ποια στιγμή; Πού ξεκινά και πού τελειώνει η ανθρώπινη αξιοπρέπεια; Και ο εξευτελισμός; Πότε επέρχεται αυτός; Και από ποιον;

Πόσο άγρια μπορούν να γίνουν τα ένστικτα ενός ανθρώπου, προκειμένου να καταφέρει να επιβιώσει; Ποιος πονάει περισσότερο στη σχέση θύματος-θύτη; Υπάρχει νικητής και ηττημένος σ’ ένα παιχνίδι εξουσίας; Για πόσο;

Ποιο το λάθος; Ποιο το σωστό; Και, κυρίως, ποιος το ορίζει; Τι ρόλο παίζει άραγε η πίστη; Ή η επίφασή της; Οι έσχατοι έσονται πρώτοι; Το αντίστροφο;

Πόσο έτοιμοι είναι τελικά οι άνθρωποι να δούνε τις ρωγμές τους στον καθρέφτη;

Ερωτήματα βασανιστικά, άμεσα συνυφασμένα με τα θέλω και τα φοβάμαι, τα πρέπει και τα μπορώ της Δεσποινίδος Τζούλιας, του Ζαν και της Κριστίν. Ερωτήματα για τα οποία μοιάζουν να ψάχνουν απαντήσεις όλο και πιο επιτακτικά όσο προχωράει η γιορτινή(;) αυτή νύχτα, κατά την οποία ο ακραίος ρεαλισμός μπλέκεται βρόμικα αλλά και μαγικά με τα τοπία του ονείρου, τα τοπία της ψυχής.

Όταν τελειώσει η «νύχτα της αθώας ευτυχίας», όπως την αποκαλεί η ίδια η Δεσποινίς Τζούλια, και βγει ο ήλιος, οι ήρωες του Στρίντμπεργκ θα έχουν βρει τις οδυνηρές απαντήσεις που ζητούσαν. Και τότε μια ησυχία θα απλωθεί στον χώρο. Κατανυκτική. Μια ησυχία ματαίωσης. Αμαρτωλή. Και ταυτόχρονα προδιαγεγραμμένη. Διαχρονική.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Χρήστος Νικολόπουλος
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Βασίλης Μπισμπίκης
Σκηνικός χώρος – Επιμέλεια κοστουμιών – Μουσική επιμέλεια: Ομάδα CARTEL *
Επιμέλεια κίνησης: Αγγέλα Πατσέλη
Φωτισμοί: Δημήτρης Κουτάς
Βοηθοί σκηνοθέτη: Στέλιος Τυριακίδης, Στεφανία Βλάχου
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης
Διεύθυνση παραγωγής: Φαίη Τζήμα

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Ελεονώρα Αντωνιάδου (Δεσποινίς Τζούλια), Βασίλης Μπισμπίκης (Ζαν), Δήμητρα Παπαδήμα (Κριστίν).

* Η Ομάδα CARTEL ευχαριστεί θερμά τον Κέννυ Μακ Λέλλαν για τη συμβολή του στη διαμόρφωση του σκηνικού χώρου και την επιμέλεια των κοστουμιών.

Η παράσταση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Μηνά Χατζησάββα.

Παραστάσεις:

Από την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017 μέχρι την Κυριακή 9 Απριλίου 2017 (Κυριακή των Βαΐων) στον Τεχνοχώρο CARTEL.

Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 9.00 μ.μ.

Τιμές εισιτηρίων:

12€, 8€ (φοιτητικό), 5€ (ατέλειες, ανέργων)

Κάθε Παρασκευή γενική είσοδος 8€, 5€ (ατέλειες, ανέργων)

Τηλέφωνο κρατήσεων: 693 9898258 (ώρες επικοινωνίας 14:00-21:00)

Τεχνοχώρος CARTEL

Αγ. Άννης & Μικέλη 4, Βοτανικός (Στάση μετρό Ελαιώνας)