Συνέντευξη στη Σπυριδωνία Κρανιώτη

Η Δήμητρα Παπαδήμα πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Cavewoman» της Emma Peirson σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κυριακού.

H «Cavewoman», η γυναίκα των σπηλαίων, ολοκλήρωσε τις παραστάσεις της στο Θέατρο «Coronet» και από την 1η Απριλίου ξεκινάει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

Μετά την τεράστια επιτυχία που γνωρίζει για 9 συνεχόμενα χρόνια η παράσταση «Caveman» ήρθε η γυναίκα των σπηλαίων, να… επαναφέρει τις ισορροπίες δίνοντας τη δική της απάντηση! Μια γυναικεία εκδοχή της μάχης των φύλων εξαιρετικά αστεία και μπριόζικη, μια ευχάριστη ματιά στις σχέσεις δυο τόσο διαφορετικών πλασμάτων, που καλούνται να μοιράσουν τον πλανήτη, την χώρα, την πόλη και το χειρότερο: το ίδιο τους το σπίτι!

Η Δήμητρα Παπαδήμα σε μια one-woman παράσταση, απελπισμένα προσπαθεί να λύσει τον γόρδιο δεσμό του γάμου και της… συμβίωσης. Πρόκειται για ένα έργο που απευθύνεται σε γυναίκες και άνδρες.

Η Δήμητρα Παπαδήμα μίλησε στο zougla.gr για την παράσταση «Cavewoman» και τόνισε τις ιδιαιτερότητες του έργου και του ρόλου που υποδύεται. Η ταλαντούχα ηθοποιός αποκάλυψε τα μελλοντικά της σχέδια καθώς και τι χρειάζεται για να συνυπάρχουν αρμονικά τα δύο φύλα.

 Zougla.gr: Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να συμμετάσχετε στη συγκεκριμένη παράσταση;

Δήμητρα Παπαδήμα:

Το χαμόγελο που σχηματίστηκε στα χείλη μου, όταν διάβασα το κείμενο της συγγραφέως, αλλά και τη διασκευή του Κων/νου Κυριακού.

Ποιος θα λέγατε ότι είναι ο στόχος της παράστασης;

Αυτό το χαμόγελο να το «μεταδώσω» στους θεατές και να το κρατήσουν μέχρι να φθάσουν σπίτι τους.

Τι συμβολίζει η «Cavewoman»;

Η Cavewoman είναι το αιώνιο Θηλυκό, με το μύθο που πλάστηκε για να κουβαλάει, μέχρι τη μέρα της εξαφάνισής του από τον πλανήτη.

Η «Cavewoman» αγαπάει τον άντρα ή έχει αρνητικά συναισθήματα γι’αυτόν;

Η Cavewoman λατρεύει τον Αντρα που έχει ονειρευτεί!! Τον Αντρα των παραμυθιών της. Η πραγματικότητα είναι εντελώς ρεαλιστική. Όμως, χωρίς αυτόν δεν κάνει και μαζί του δε μπορεί.

Που πιστεύετε ότι οφείλεται η επιτυχία τόσο του caveman όσο και της cavewoman;

Στο απλό – ρεαλιστικό κείμενο, στην αμεσότητά του και στην ανάγκη του θεατή να εξωτερικευτεί. Γιατί ο θεατής σ’ αυτήν την παράσταση έχει τον πρώτο ρόλο…. Αλλάζει μέχρι και το κείμενο… Εχει λόγο.

Έχετε κοινά στοιχεία με την ηρωίδα που υποδύεστε;

Δε θα ήμουν Γυναίκα, αν δεν έβρισκα κοινά στοιχεία με την Cavewoman.

Ποιο στοιχείο αυτού του ρόλου αγαπήσατε περισσότερο;

Την τρυφερότητα με την οποία εκφράζει το θυμό της στο έτερον ήμισυ.

Τελικά η συνύπαρξη των δύο φύλων απαιτεί «αγώνα»; Tι χρειάζεται για να συνυπάρχουν αρμονικά;

Φυσικά και απαιτεί «αγώνα» η συνύπαρξη. Χρειάζεται καλή θέληση και ωριμότητα.

Πόσο δύσκολο είναι να βρίσκεστε μόνη στη σκηνή;

Η μοναξιά είναι σκληρή, αλλά το ζεστό κοινό απαλύνει τη σκληράδα της.

Πως βλέπετε την πορεία του θεάτρου ενόψει κρίσης;

Μέσα από την κρίση γεννιέται η ελπίδα για πιο «αληθινό» θέατρο…Ας το δούμε έτσι.

Υπάρχει κάποιο κείμενο ή ρόλος που θα θέλατε πολύ να προσεγγίσετε αλλά μέχρι τώρα δεν βοήθησαν οι συνθήκες;

Ναι! Ο Καλιγούλας!!

Υπάρχει κάτι άλλο που ετοιμάζετε αυτή την περίοδο;

Από μέρα σε μέρα θα κυκλοφορήσει, από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης, το νέο μου μυθιστόρημα «Επάγγελμα Παραισθησιολόγος».



Λίγα λόγια για το έργο:

Η Μαίρη περνάει τις τελευταίες ώρες πριν το γάμο της με τον Μήτσο οπλισμένη με αρκετό θυμό. Το μόνο που του είπε ήταν «φύγε» κι εκείνος…. έφυγε!! Παράλληλα, προσπαθεί να κρατήσει την ψυχραιμία της γιατί μόλις έχει μάθει ότι οι καλεσμένοι έχουν έρθει δυστυχώς μια ημέρα νωρίτερα και πρέπει να μπαλώσει… μια ευτυχισμένη σχέση!

Η «Cavewoman» είναι έμπνευση της Emma Peirson –συγγραφέας, σκηνοθέτης και παραγωγός θεάτρου από την Νότια Αφρική-, όπου αφού είδε την παράσταση «Defending the Caveman» αποφάσισε να δώσει τη δική της, γυναικεία, απάντηση: Γιατί, εάν οι άνδρες ήταν όντως τόσο καλοί εραστές όπως νομίζουν, οι γυναίκες δεν θα είχαν χρόνο να φτιάξουν τα μαλλιά τους!

Η μεγαλύτερη δυσκολία αλλά και πρόκληση, ήταν τι να πρωτοσυμπεριλάβει μέσα στο κείμενο, γιατί η μάχη των φύλων είναι πολύπλευρη και με πολλές διαστάσεις…

Έτσι, γεννήθηκε η «Cavewoman», άλλη μια επιτυχία που γνώρισε θερμή ανταπόκριση, όπου και αν παίχτηκε, κερδίζοντας δύο Vita Awards το 2000 και το 2002.

Μια βραδιά θεάτρου που μας αφήνει με το χαμόγελο στα χείλη και μια γαλήνη στην ψυχή, γιατί η Cavewoman, δε θα υπήρχε χωρίς τον Caveman και αντιστρόφως…

Συντελεστές:

Μετάφραση – σκηνοθεσία : Κωνσταντίνος Κυριακού
Σκηνικά – κοστούμια: Κώστας Βελινόπουλος
Βίντεο παράστασης: Κώστας Κιμούλης
Ακούγονται οι ηθοποιοί : Τζέσυ Παπουτσή, Γιάννης Μποσταντζόγλου
Παραγωγή: Θέατρο Coronet, Mogul Theater

Στο ρόλο της «Cavewoman» η Δήμητρα Παπαδήμα

Πρόγραμμα περιοδείας

1Η Απριλίου – Χανιά (Megaplace)
2 και 3 Απριλίου – Ηράκλειο (Κιν/θέατρο Αστόρια)
4 Απριλίου – Ιεράπετρα (Αίθουσα Μελίνα Μερκούρη)
8, 9 και 10 Απριλίου – Θεσσαλονίκη (Θέατρο Αριστοτέλειο)
11 Απριλίου – Κοζάνη (Κιν/θέατρο Ολύμπιον)
12 Απριλίου – Βέροια (Κιν/θέατρο Σταρ)