Συνέντευξη στη Σπυριδωνία Κρανιώτη
«Αυτό το σημαντικό πολιτιστικό γεγονός είναι μια δυνατή πολιτιστική μουσική δράση. Η μουσική βιβλιοθήκη σε ένα δήμο θα συσπειρώσει τους συνθέτες της πόλης και της ευρύτερης περιοχής οι οποίοι θα φέρουν τις παρτιτούρες και θα τις καταθέσουν, θα ανταλλάξουν απόψεις και θα δημιουργήσουν μια νέα πνοή στην ελληνική μουσική η οποία θα έρθει ως αέρας άνοιξης από την περιφέρεια προς το κέντρο.»
Για τη μεγάλη συναυλία στα Μελίσσια, για τις οκτώ μουσικές νουβέλες και τα μελλοντικά του σχέδια μίλησε στο Zougla.gr ο κορυφαίος σύνθετης Θωμάς Μπακαλάκος.
«Κάνουμε αυτήν την προσπάθεια με σύνθημα η ελληνική μουσική γλώσσα στο προσκήνιο» τόνισε ο καταξιωμένος συνθέτης που δίνει την πρώτη συναυλία, με σκοπό την ίδρυση Δημοτικών Μουσικών Βιβλιοθηκών στην Αττική και σε όλη τη χώρα, ξεκινώντας από το δήμο Πεντέλης.
Η συναυλία θα γίνει στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελισσίων του δήμου Πεντέλης, στις 4 Μαρτίου και ώρα 7.30. και η είσοδος θα είναι ελεύθερη.
Ο συνθέτης εξηγεί πώς μπορεί ένα δημοτικό τραγούδι να γίνει ένα έργο κλασικής μουσικής και υπογραμμίζει πως είναι μια μουσική πρόταση που δουλεύει 25 χρόνια.
«Η λειτουργικότητα του νέου έργου είναι να οδηγήσει τον άνθρωπο σε ένα ταξίδι με νέα μουσικά τοπία» επεσήμανε.
Επιπλέον ανέφερε:«Το κράτος πρέπει να επέμβει και να φτιάξει μια ομάδα κορυφαίων μουσικών που υπάρχουν και να τους αναθέσει να ψάξουν και να εξορύξουν από την πλούσια ελληνική μελωδία τη δημοτική, τα άλλα τέσσερα επίπεδα της μουσικής και να μας δώσουν τα δημοτικά μας τραγούδια σε μιαν άλλη μορφή πάλι με ελληνικότητα έντονη αλλά με τη σύγχρονη μουσική σκέψη.»
Ακούστε τη συνέντευξη:
Λίγα λόγια για τις μουσικές νουβέλες:
Οι μουσικές νουβέλες αποτελούν ένα νέο είδος έργου σύγχρονης λόγιας ελληνικής μουσικής, λόγω των ιδιαίτερων μορφολογικών τους χαρακτηριστικών. Είναι έργα περιγραφικού χαρακτήρα, με αναφορές στην παράδοση και ψυχογραφίες ανθρώπων που έζησαν τα δημοτικά τραγούδια στη λειτουργικότητά τους.
Για τη σύνθεσή τους ο Θωμάς Μπακαλάκος χρησιμοποίησε σε συνδυασμό, το τονικό και το δωδεκαφθογγικό σύστημα, για να μπορεί, πέραν των άλλων, να δώσει μια έντονη θεατρικότητα στα έργα, έτσι που να πετύχει τη δημιουργία ενός μουσικού ανάλογου της κοινωνίας, όπου δεν υπάρχει μόνο η ομοφωνία αλλά υπάρχουν αντίθετες απόψεις, υπάρχουν συγκρούσεις και άλλοτε σιωπές.
Τα έργα αυτά είναι αποτέλεσμα εφαρμογής της μουσικής πρότασης του συνθέτη, κατά το τμήμα που αφορά στην αξιοποίηση της δημοτικής και λαϊκής μουσικής μας παράδοσης, για τη σύνθεση πρότυπων έργων σύγχρονης λόγιας μουσικής, χαρακτηριστικά ελληνικής.