Η Ταμίλα Κουλίεβα εδώ και δύο περίπου μήνες μας ταξιδεύει από την Αθήνα στη Μόσχα, στο παρόν αλλά και το παρελθόν αυτής της σχέσης, μέσα από συναντήσεις με ανθρώπους «κρίκους» αυτής της ελληνορωσικής αλυσίδας. Η θεματολογία της εκπομπής «Αθήνα καλεί Μόσχα» δεν είναι τυχαία. Σκοπός της είναι να βρεθούν όλοι οι κρίκοι της ιστορίας, να ξανασυνδεθούν και να γίνουν μια άρρηκτη αλυσίδα, που να συνδέει την Αθήνα με την Μόσχα.

Στο 10ο επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ «Αθήνα καλεί Μόσχα», που πρόκειται να προβληθεί την Κυριακή 23 Απριλίου η Ταμίλλα Κουλίεβα μας ξεναγεί σε μια από τις μεγαλύτερες εικαστικές συλλογές του κόσμου, την περίφημη Γκαλερί Τρετιακόφ. Σκοπός της να εντοπίσει μερικά από τα χιλιάδες έργα Ρωσικής Πρωτοπορίας από τη μοναδική παγκοσμίως συλλογή Κωστάκη, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας φιλοξενείται στη Μόσχα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Γεώργιος Κωστάκης, αν και δεν είχε καλλιτεχνική εκπαίδευση, αναγνώρισε πρώτος την τεράστια σημασία των ξεχασμένων και απαγορευμένων έργων του κονστρουκτιβισμού και του σουπρεματισμού κι άρχισε συστηματικά να τα συλλέγει παρέχοντας καταφύγιο και υποστήριξη στους εν ζωή μεγαλοφυείς δημιουργούς τους.

Το διαμέρισμά του στη Μόσχα ήταν τη δεκαετία του 1960 ένα ανεπίσημο μουσείο σύγχρονης τέχνης και φιλοξενούσε τακτικά τόσο καλλιτέχνες, όσο και φιλότεχνους, που ενδιαφέρονταν για το κορυφαίο διεθνώς ρεύμα της Ρωσικής Πρωτοπορίας.

Λίγο πριν τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης η συλλογή Κωστάκη μοιράστηκε κι ένα μεγάλο τμήμα της (1275 έργα) αγοράστηκαν από το ελληνικό κράτος, αποτελώντας τη βάση της μόνιμης συλλογής του Κρατικού Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η διευθύντρια του Μουσείου Μαρία Τσαντσάνογλου και η κόρη του Γ.Κωστάκη Αλίκη περιγράφουν στην Τ.Κουλίεβα τις περιπέτειες της συλλογής και μερικά από τα παρασκήνια της δημιουργίας και της μεταφοράς της στην Ελλάδα.

Δείτε το τρέιλερ:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης