Πολυπράγμων, αταξινόμητος και πάντα καλλιτεχνικά ανορθόδοξος, ο Βέρνερ Χέρτσογκ έρχεται στην Αθήνα, καλεσμένος της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, σε ένα αφιέρωμα που φιλοδοξεί να καλύψει όλο το εύρος του ασυμβίβαστου, ιδιοσυγκρασιακού, πολυσχιδούς και επιδραστικού σύμπαντός του.
Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να βυθιστεί στον κόσμο επτά ταινιών από όλο το φάσμα των πέντε δεκαετιών της φιλμογραφίας του στις 11 Απριλίου στη Μικρή Σκηνή της Στέγης και στις 13 Απριλίου στο Goethe-Institut Athen. Αλλά και να απολαύσει τον Γερμανό καλλιτέχνη σε μία εκ βαθέων συζήτηση στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης στις 15 Απριλίου, με έναν από τους πιο περιζήτητους Αμερικανούς διανοούμενους, τον Πολ Χολντενγκρέιμπερ. Ακόμη, οι κινηματογραφιστές καθώς και οι φοιτητές κινηματογράφου, μπορούν να πάρουν μέρος στο masterclass του στις 16 Απριλίου στην Ωνάσειο Βιβλιοθήκη (αιτήσεις έως 5 Απριλίου).
Ο Βέρνερ Χέρτσογκ μεγάλωσε σε ένα αποκομμένο από τον πολιτισμό χωριό της Βαυαρίας, χωρίς πρόσβαση σε τηλεόραση ή ταινίες. Έκανε το πρώτο του τηλεφώνημα στα 17 του και την πρώτη του ταινία στα 19 του. Αυτοδίδακτος, αλλά οραματιστής με αστείρευτη έμπνευση, έχτισε μια πολύπλευρη καριέρα ως κινηματογραφιστής («Αγκίρε, η Μάστιγα του Θεού», «Grizzly Bear», «Διαφθορά στη Νέα Ορλεάνη»), έπαιξε στο πλευρό του Τομ Κρουζ, δίδαξε επίδοξους σκηνοθέτες, έσωσε τη ζωή του Χοακίν Φίνιξ (στην πραγματικότητα, όχι σε ταινία), σκηνοθέτησε όπερα και έφαγε ένα παπούτσι (χαμένο στοίχημα που κατέγραψε σε ντοκιμαντέρ).
O Χέρτσογκ έχει μία ιδιαίτερη σχέση με την Ελλάδα και την αρχαιότητα. Ο παππούς του Ρούντολφ, μελετητής και αρχαιολόγος, ανακάλυψε αρχαία αντικείμενα σε ανασκαφές που πραγματοποίησε στην Κω, στις αρχές του 20ού αιώνα. Οι ανακαλύψεις γοήτευσαν τον νεαρό Χέρτσογκ και το έργο του παππού του ενέπνευσε το δικό του κινηματογραφικό ταξίδι σε ανεξερεύνητους τόπους. Δύο από τις πρώτες του ταινίες μικρού μήκους, «Last Words» (1968) και «Signs of Life» (1968), γυρίστηκαν στην Ελλάδα και θα προβληθούν στις 11 Απριλίου, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ