….μια ταινία του Νίκου Γραμματικού

«Δεν υπάρχει οργή πιο φοβερή και αθεράπευτη από αυτή που γεννιέται ανάμεσα σε ανθρώπους που είχαν αγαπηθεί»
(Ευριπίδη, Μήδεια)

Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων/Medea, Louder Than my Thoughts
Δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ – Ελλάδα – 2014 – 93’ – Α/Μ, έγχρωμο
Βασισμένο στην τραγωδία του Ευριπίδη «Μήδεια»

Προσέγγιση
Στηριζόμενος στην παραδοχή του Ευριπίδη πως «το θυμικό είναι ισχυρότερο από τη λογική», ο Νίκος Γραμματικός βυθίζεται, με αλαζονεία, όπως ομολογεί ο ίδιος, στην τραγωδία της Μήδειας για να ξεπεράσει ένα προσωπικό θλιβερό γεγονός.

Χωρίς σενάριο στην αρχή και ύστερα από μια «μάχη» επτά χρόνων, καταθέτει μια ταινία όπου τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και έρευνας, διαρκώς μετατοπίζονται. Τον Χορό απαρτίζουν μαθήτριες της Δραματικής Σχολής Δήλος, ενώ επιστημονικός σύμβουλος ήταν ο Καθηγητής Φιλολογίας στο ΑΠΘ, Νίκος Χ. Χουρμουζιάδης, ο οποίος και εμφανίζεται στην ταινία. Μεγάλο μέρος των γυρισμάτων έγιναν στη Σαλαμίνα, τόπο καταγωγής του σκηνοθέτη.

Σύνοψη
Η ταινία «Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων» του Νίκου Γραμματικού είναι μία κινηματογραφική περιπέτεια βασισμένη στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη. Διαδραματίζεται στους δρόμους της σύγχρονης Αθήνας και παίρνει τη μορφή μιας συναρπαστικής, σχεδόν αστυνομικής έρευνας, στην οποία ντετέκτιβ δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον σκηνοθέτη.

Το έργο διαδραματίζεται στους δρόμους της σύγχρονης Αθήνας και παίρνει τη μορφή μιας συναρπαστικής, σχεδόν αστυνομικής έρευνας, στην οποία ντετέκτιβ δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον σκηνοθέτη

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, γινόμαστε μάρτυρες αποκαλυπτικών διαλόγων με σεναριογράφους, σκηνοθέτες και ηθοποιούς και δίνουμε το «παρών» σε ακροάσεις και πρόβες. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι βιώνουμε συνεντεύξεις με ανθρώπους στον δρόμο που προκαλούν δέος. Σε αυτήν την ανένταχτη σε «είδος» ταινία, το κλασικό κείμενο του Ευριπίδη βρίσκεται στον πυρήνα του εγχειρήματος και μ’ έναν μαγικό τρόπο μετουσιώνεται σε αιχμή του δόρατος και αποδεικνύει με καθοριστικό τρόπο το πόσο σύγχρονο είναι το έργο του Ευριπίδη.

Προς αυτήν την κατεύθυνση κινούμενοι, εμφανίζεται στην έρευνα με απρόβλεπτο τρόπο ο Ιάσονας, ο οποίος γίνεται δίαυλος για «να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα» και να υπογραμμίσει με εμφατικό τρόπο ότι το έργο είναι όχι μόνο διαχρονικό και επίκαιρο, αλλά δίπλα μας.


Συντελεστές

Μετάφραση: Νίκος Χουρμουζιάδης
Σκηνοθεσία: Νίκος Γραμματικός
Σενάριο: Νίκος Γραμματικός, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Βαγγέλης Μουρίκης
Παραγωγοί: Κατερίνα Οικονόμου, Ρένα Βουγιούκαλου, Βαγγέλης Μουρίκης
Συμπαραγωγοί: Πάνος Παπαδόπουλος, Θεοδώρα Βαλέντη, Κώστας Γεωργόπουλος
Executive producer: Νίκος Μουστάκας

Με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου
και του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη – MEDIA

Ηθοποιοί: Γιούκι Κροντηρά, Βαγγέλης Μουρίκης, Τάσος Νούσιας, Σοφία Βογιατζάκη, Αντώνης Αντωνίου, Θοδωρής Κανδηλιώτης, Χρήστος Ρουπάκας, Ηρώ Λούπη, Γιώργος Γιαννόπουλος, Έρση Μαλικέντζου, Μιχάλης Τσουρουνάκης, Μαρλέν Καμίνσκι, Γιάννης Βουλγαράκης, Αγγελική Δημητρακοπούλου, Μηνάς Χατζησάββας, Γιάννης Ζουγανέλης, Δήμητρα Χατούπη, Νίκος Χύτας, Βίκυ Χάρις, Δημήτρης Κατσιμάνης
Χορός: Αγγελική Αναγνωστοπούλου, Μαρίνα Δανέζη, Βίκυ Καμπούρη, Τερέζα Κρητικού, Ιωάννα Μπακαλάκου, Λουΐζα Πορφύρη, Δανάη Παπαδοπούλου, Λήδα Σιβισίδη

Παιδιά: Άγγελος Κόπτσας, Στέλιος Κόπτσας, Κωνσταντίνος Πίντσος, Νικολής Μουρίκης

Διευθυντής Φωτογραφίας: Κωστής Γκίκας
Μοντάζ: Γιώργος Γεωργόπουλος, Γιάννης Κατσάμπουλας, Γιάννης Σακαρίδης
Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου, Group Therapy
Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Γιούλα Ζωϊοπούλου
Ηχοληψία-Σχεδιασμός Ήχου-Μιξάζ: Σπύρος Αραβοσιτάς
Συνεργάτης στη Φωτογραφία: Γιώργος Μιχελής
Second unit director: Χρήστος Χουλιάρας
Visual effects: Αντώνης Κοτζιάς, Αντώνης Νικολάου
Τραγούδι: Τζώρτζια Κεφαλά
Παραγωγή: Graal Α.Ε., Αστερίας, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, Marni Films, Prosenghisi Film&Video, Multivision
Διανομή: Filmcenter ΤΡΙΑΝΟΝ

———————-
Σημείωμα σκηνοθέτη
Γεννήθηκα στη Σαλαμίνα. Πιτσιρικάς έπαιζα κρυφτό σ’ ένα σπήλαιο, που αργότερα έμαθα ότι ήταν το σπήλαιο του Ευριπίδη. Κάπου στη δεκαετία του ’80, ένας Ιάπωνας ναυπηγός εμφανίστηκε στη Σαλαμίνα για να προσκυνήσει τα χώματα, όπου είχε γεννηθεί ο Ευριπίδης.

Πρόθεσή μας είναι να «κινηματογραφήσουμε» τον λόγο του Ευριπίδη, να αποδείξουμε ότι τα θέματα που εξερευνά στην τραγωδία του «Μήδεια» είναι διαχρονικά, να προσπαθήσουμε να «κοιτάξουμε» μέσα από τους ήρωες του έργου και, αν τολμάμε, να διδαχτούμε από τα λάθη τουςΜαζί με κάποιους φίλους τον συνοδέψαμε στο όρος Αιγάλεω, γιατί επέμενε να δει το σημείο απ’ όπου παρακολούθησε ο Ξέρξης τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Ο άνθρωπος αυτός απήγγειλε τη Μήδεια στο πρωτότυπο (!), εικόνα που έχει χαραχτεί ανεξίτηλα στη μνήμη μου -εικόνα που «τρύπωσε» στην 3η μεγάλου μήκους ταινία μου, τους Απόντες. Κατά κάποιον τρόπο πάντοτε ήθελα να μεταδώσω και στους άλλους αυτό που είχα μέσα μου για τον Ευριπίδη. Το ερέθισμα μού το έδωσε το ντοκιμαντέρ “Looking for Richard” του Αλ Πατσίνο. Μ’ ένα ανάλογο σκεπτικό ζήτησα από στενούς μου συνεργάτες και φίλους από το παρελθόν -τον Νίκο Παναγιωτόπουλο, τη Γιούλα Ζωϊοπούλου, τον Βαγγέλη Μουρίκη, τον Κωστή Γκίκα- να με ακολουθήσουν σε αυτό το ταξίδι, στην αναζήτηση της Μήδειας:

Ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ που θα μας χρησιμέψει ως όχημα για να «ανακαλύψουμε» εκ νέου το έργο, προσεγγίζοντάς το από διαφορετικές γωνίες, να το κάνουμε κομμάτια και να το ανασυνθέσουμε, να διατυπώσουμε τι είναι τελικά αυτό που μπορεί να μας συγκινεί ακόμα και σήμερα και να το μοιραστούμε με τους άλλους.

———————-
Πρόθεση του σκηνοθέτη

Πρόθεσή μας είναι να «κινηματογραφήσουμε» τον λόγο του Ευριπίδη, να αποδείξουμε ότι τα θέματα που εξερευνά στην τραγωδία του «Μήδεια» είναι διαχρονικά, να προσπαθήσουμε να «κοιτάξουμε» μέσα από τους ήρωες του έργου και, αν τολμάμε, να διδαχτούμε από τα λάθη τους.

Η θέση του αδύναμου ενώπιον της Αρχής (Μήδεια: «Κρέοντα, μη με φοβάσαι»).
Ο ρόλος του Ξένου (η Μήδεια είναι αδύναμη μπροστά στον βασιλιά Κρέοντα για τον επιπρόσθετο λόγο ότι είναι Ξένη).
Ο λόγος της τιμής, η δύναμη, ο πλούτος, το πάθος ή η λογική
Η εκδίκηση είναι ένα άλλο κυρίαρχο θέμα στο έργο του Ευριπίδη.
Εσωτερική σύγκρουση: η Μήδεια βιώνει το χειρότερο είδος ψυχικής πάλης που ένας άνθρωπος μπορεί να βιώσει.
Ευτυχία/καταξίωση: ένα από τα κύρια σημεία εστίασης του έργου είναι η σύγκρουση μεταξύ του «ορθολογιστή» Ιάσονα και της «κυριευμένης από τα πάθη της» Μήδειας, που αγγίζει ένα από τα σύγχρονα διλήμματα για το αν η οικογενειακή ευτυχία μπορεί να συνυπάρξει με την κοινωνική καταξίωση.

 Η κινηματογράφηση του ντοκιμαντέρ έγινε στους δρόμους της σύγχρονης Αθήνας και η δραματοποίηση του έργου έγινε σε διάφορες άλλες περιοχές, όπως σ’ ένα λατομείο δίπλα σ’ ένα νεκροταφείο πλοίων, στο ίδιο ακριβώς σημείο, όπου το 480 π.Χ. έλαβε χώρα η μάχη της Σαλαμίνας, ακριβώς την ίδια μέρα που σύμφωνα με το μύθο γεννήθηκε ο Ευριπίδης.

—————————
Κριτικές

«Όταν το ερωτικό ένστικτο ταυτίζεται με το ένστικτο επιβίωσης, η τραγωδία είναι προ των πυλών»

Με σεβασμό και αυτοσαρκασμό, με ανοιχτή μπροστά του όλη την παλέτα των συναισθημάτων του δημιουργού, από τα πιο σκοτεινά και ιδιοτελή μέχρι το δέος που έχει κανείς μπροστά στη θεϊκή ποιότητα κάποιων κειμένων, ο Νίκος Γραμματικός στο τελευταίο του φιλμ δημιουργεί μία κινηματογραφική εμπειρία που διαπερνά το θεατή.

Ένα φιλμ που επιχειρεί την κατάδυση στην ιστορία της Μήδειας του Ευριπίδη, με μία μοναδική, όλο ευαισθησία και δύναμη, προσέγγιση, που αξιοποιεί την ερευνητική διάθεση, τη μυθοπλασία, το κολλάζ-φόρο τιμής εικόνων από τα αδελφά φιλμ στα οποία κατοίκησε η Μήδεια και ανθρώπους που την αγαπούν (με κορυφαίο του Χορού και ταυτόχρονα Προφήτη, τον εξαιρετικό, πρόσφατα χαμένο Νίκο Χ. Χουρμουζιάδη). Το αποτέλεσμα είναι σπάνιας δύναμης και από τα λίγα φιλμ που σε προχωρούν ένα βήμα παραπέρα στην αντίληψη για τη ζωή.

(Εύη Αβδελίδου, 29/10/13, Move It Magazine)


Το «Μήδεια, κρείσσων των εμών βουλευμάτων» του Νίκου Γραμματικού είναι ίσως από τα πιο δύσκολα εγχειρήματα που μπορεί να τολμήσει κανείς στον κινηματογράφο. Γιατί δεν είναι η προσπάθεια μιας μεταφοράς της Μήδειας στο σινεμά, μια εικονοποίηση του έργου, αλλά το δύσκολο και χαοτικό ταξίδι του δημιουργού κατά τη διάρκεια της δημιουργίας […] Σαν ένα υπαρξιακό «ταξίδι» γεμάτο σύμβολα, φράσεις, εικόνες ονείρου, αλλά και πολύ γήινες και χιουμοριστικές στιγμές, στιγμές που δεν «δένουν» μεταξύ τους με την λογική, αλλά με ένα αόρατο νήμα.

(Κωνσταντίνα Βούλγαρη, 28/9/14, Hit and Run)

Ένας εμμονικός άθλος, ένα αντικινηματογραφικό κατόρθωμα, μια ταινία παραξενιά […] Ο σκηνοθέτης παλεύει με σαυροειδείς δαίμονες, απελπίζεται, είναι αδύνατον να κατανοήσει την ιστορία της Μήδειας. Όμως το πάθος του αποδεικνύεται ισχυρότερο από τη λογική του και επιμένει. Στην προσπάθειά του να απεγκλωβιστεί ζητά τη βοήθεια φίλων του, ηθοποιών, ερευνητών, ενώ για διαφορετικούς λόγους βγαίνει στο δρόμο σαν τον Παζολίνι στο Love meetings και ως μια πράξη σωτήριας απόγνωσης αρχίζει και ρωτάει τον κόσμο.

(Σαμσών Ρακάς, 29/9/14, toportatif.blogspot.gr)

Μάθαμε να βλέπουμε κάθε καλλιτεχνική δημιουργία ως ένα προϊόν χαράς, εποικοδομητικής δουλειάς και ψυχικής ευφροσύνης. Μόνο ο ίδιος ο δημιουργός του γνωρίζει, πως κάποιες στιγμές (τις περισσότερες) είναι ένας εφιάλτης από τον οποίο πάλευε να ξεφύγει. Γιατί όσο προχωρά στον ανεξερεύνητο βυθό της δημιουργίας, τα πρόσωπα του έργου του χάνουν σιγά σιγά τα δικά τους χαρακτηριστικά και γίνονται ένα με εκείνον. Στο τέλος μένει ολομόναχος να παλέψει με τον εαυτό του, τα λάθη, τους φόβους, τις απογοητεύσεις, την ίδια τη ζωή του.

Δεν ήταν ο Ιάσονας το τραγικό πρόσωπο καθώς έπεφταν οι τίτλοι του τέλους, αλλά ο ίδιος ο σκηνοθέτης, που ακροβατεί πάνω σε ένα πάθος ξένο και παράλληλα τόσο οικείο, που καταντά αβάσταχτο και μεγαλύτερο των ψυχικών δυνατοτήτων του (Κρείσσων των εμών βουλευμάτων).

(Στίλβη | λέσχη ανάγνωσης Σαλαμίνας 28/9/15)

Ταινία […] στοχαστική, εύστροφη, με αυθόρμητο χιούμορ, με τη γνώση του απελθόντος καθηγητή-θεατρικού δάσκαλου και αφοσιωμένου μια ζωή στην κατανόηση και στη μετάφραση (απόδοση) της τραγωδίας, Νίκου Χουρμουζιάδη («γκουρού» του Γραμματικού σ’ αυτή την ταινία), με εξαιρετικές, κινηματογραφικότατες λήψεις και «γενναία» ηχητικομουσική σύνθεση, με απρόβλεπτη ερμηνεία της ηθοποιού-Μήδειας, αλλά και του πολύ «καλτ» Έλληνα ηθοποιού Μουρίκη.

Υ.Γ. Θα του συνιστούσα να στείλει ένα ντιβιντί στον Αλ Πατσίνο, θα χαρεί πολύ νομίζω, αυτός που «αναζήτησε» τον Ριχάρδο Γ’.

(Γιώργος Σκούρτης, 28/10/13, Mediasoup)

Η ταινία σου, Νίκο, είναι η ιμπρεσιονιστική άποψη του Αρχαίου Θεάτρου, τομή στα πεπραγμένα, ελεγεία του τολμώ, αμφιβάλω, προσπαθώ, συνεχίζω, τιμώ, δοξάζω και προσκυνώ τον Ευριπίδη, τον αγγίζω και τον φέρνω σήμερα, εδώ κοντά, στο σπήλαιό του… Έκπληκτος από τη σκηνοθεσία σου! Τι να πω για το «παιδικό αίμα», δοσμένο στο φόρεμα της κοπελιάς στο ασπρόμαυρο πλάνο, το… παπούτσωμα του Ιάσονα, η εξισορρόπηση του κακού και του καλού!

Ευχαριστώ για την εμπειρία.

(Ν.Σ. Μετά την πρεμιέρα της ταινίας στις φυλακές Κορυδαλλού, Οκτώβριος 2016)  

—————–
Νίκος Γραμματικός
Βιογραφικό

Γεννήθηκε στη Σαλαμίνα το 1963. Σπούδασε κινηματογράφο και μαθηματικά. Από το 1984 έως το 1994 είχε την παραγωγή της ραδιοφωνικής εκπομπής «Το σινεμά στο Γ΄ Πρόγραμμα» στο Κρατικό Ραδιόφωνο, σε συνεργασία με τους σκηνοθέτες Αντώνη Κόκκινο και Γιάννη Καρυπίδη.

Φιλμογραφία

  • 1987/ Μακρόθεν (μικρού μήκους) Σενάριο – Σκηνοθεσία
  • 1988/ Επικίνδυνη Ζώνη (μικρού μήκους) Σενάριο – Σκηνοθεσία
  • 1989/ Άβαξ (μικρού μήκους) Σενάριο – Σκηνοθεσία, Α’ Κρατικό βραβείο Ποιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού στο 29ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
  • 1991/ Κλειστή Στροφή (μεγάλου μήκους) Σενάριο-Σκηνοθεσία, Βραβείο Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη και Α΄ Ανδρικού Ρόλου (Μηνάς Χατζησάββας) στο 31ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η ταινία προβλήθηκε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, συμπεριλαμβανομένου του Βερολίνου (Πανόραμα), Καΐρου, Μονπελιέ, Μόντρεαλ κ.α.
  • 1992/ Χριστοδούλου – Θεοδωράκης (Ντοκιμαντέρ για τη σειρά της ΕΤ-2 «Η περιπέτεια ενός ποιήματος»)
  • 1992/ Εποχή των Δολοφόνων (μεγάλου μήκους) Σκηνοθεσία: Νίκος Γραμματικός, Σενάριο: Νίκος Γραμματικός-Αχιλλέας Κυριακίδης, Βραβείο Α΄ Ανδρικού Ρόλου (Άκης Σακελλαρίου) και Β΄ Γυναικείου Ρόλου (Μπέτυ Λιβανού) στο 33ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
  • 1993/ Χάος (μικρού μήκους) Σενάριο – Σκηνοθεσία, Η ταινία προβλήθηκε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ και αγοράστηκε από πολλά ευρωπαϊκά τηλεοπτικά κανάλια (ZDF, Arte, Canal+, Swiss TV κ.α)
  • 1995/ Έξοδος (Τηλεταινία σε super 16mm για την ET-2, διάρκειας 60’), Σκηνοθεσία: Νίκος Γραμματικός, Σενάριο: Νίκος Παναγιωτόπουλος
  • 1996/ Απόντες (μεγάλου μήκους) Σκηνοθεσία: Νίκος Γραμματικός, Σενάριο: Νίκος Γραμματικός-Νίκος Παναγιωτόπουλος, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Β΄ Ανδρικού Ρόλου, Βραβείο Ελλήνων Κριτικών Κινηματογράφου, Βραβείο Κοινού στο 37ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η ταινία προβλήθηκε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ.
  • 1996/ Ανθρωπάκος (μικρού μήκους) Σκηνοθεσία: Γιάννης Κατσάμπουλας, Σενάριο: Νίκος Γραμματικός, Γ΄ Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας το 1996
  • 1999 Νυχτολούλουδα (δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ) Σκηνοθεσία, Βραβείο Ξένου Τύπου στο 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Κρατικά Βραβεία 2000. Η ταινία προβλήθηκε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ
  • 1999 11 Δεκεμβρίου (Ντοκιμαντέρ διάρκειας 30 λεπτών για τη ΝΕΤ με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδιού), Σκηνοθεσία
  • 1999 Ο Βασιλιάς (μεγάλου μήκους) Σκηνοθεσία: Νίκος Γραμματικός, Σενάριο: Νίκος Γραμματικός-Νίκος Παναγιωτόπουλος, Χρυσή Πυραμίδα Καλύτερης Ταινίας στο 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Καΐρου, Γ΄ Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Α΄ Ανδρικού Ρόλου (Βαγγέλης Μουρίκης), Βραβείο Σκηνογραφίας (Γιούλα Ζωϊοπούλου), Ήχου (Αντώνης Σαμαράς) στο 43ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Καλύτερης Ταινίας της χρονιάς σύμφωνα με το περιοδικό «ΣΙΝΕΜΑ». Η ταινία προβλήθηκε στο 52ο Διεθνές Φεστιβάλ Μανχάιμ Γερμανίας
  • 2005 Αγρύπνια (μεγάλου μήκους) Σκηνοθεσία: Νίκος Γραμματικός, Σενάριο: Νίκος Γραμματικός-Νίκος Παναγιωτόπουλος, Συμμετοχή σε διεθνή φεστιβάλ συμπεριλαμβανομένων της Μόσχας, Τορόντο, Κάρλοβυ Βάρυ, Σικάγο, Θεσσαλονίκης (Γ` Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Α΄ Ανδρικού Ρόλου), Νύχτες Πρεμιέρας (Βραβείο Κοινού), Βραβείο Π.Ε.Κ.Κ. Καλύτερης Ταινίας 2006, Golden Nights Festival Αγίας Πετρούπολης (Βραβείο Σεναρίου)
  • 2006 Μπέκας Αστυνομική σειρά, Σκηνοθεσία δύο επεισοδίων για τον Αlpha TV
  • 2007 Όχθη Σκηνοθεσία δύο αυτοτελών επεισόδια: «Δανεικός εφιάλτης» και «Σπασμένος καθρέφτης» για τον ΑΝΤΕΝΝΑ TV, Παραγωγή Cut Productions
  • 2014 Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων (μεγάλου μήκους), Δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ, Βασισμένο πάνω στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη, Σκηνοθεσία: Νίκος Γραμματικός, Σενάριο: Νίκος Γραμματικός, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Βαγγέλης Μουρίκης

—————————–
Για φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, πατήστε εδώ:
https://www.dropbox.com/sh/y3edr06vzvanpef/AADNlF_QCc6rsSuHf6010SDna?dl=0

Social media:
http://www.facebook.com/medeadoc

Website:
www.medeadoc.gr
www.trianon.gr

Imdb: http://www.imdb.com/title/tt3814678/?ref_=fn_al_tt_1