Κριτική από τη Σπυριδωνία Κρανιώτη

«Η ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου είναι μια άρτια ταινία, η οποία δικαίως απέσπασε 10 υποψηφιότητες και διεκδικεί βραβείο σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες των Όσκαρ. Μέσα από το σενάριο των Ντέμπορα Ντέιβις και Τόνι Μακναμάρα και με αφορμή τη ζωή της βασίλισσας Άννας ο Λάνθιμος φωτίζει τον αγώνα των ανθρώπων με κάθε προσωπικό κόστος, για χρήμα ,εξουσία και κοινωνική καταξίωση και αποδεικνύει πως τελικά αυτός ο αγώνας είναι μάταιος και οδηγεί στην ανθρώπινη απαξίωση και μοναξιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Πρόκειται για μια ταινία εποχής – μία καυστική και σουρεαλιστική κωμωδία, η οποία αφορά στην πραγματική ιστορία της αμφιλεγόμενης Βασίλισσας Άννας που κυβέρνησε το Ηνωμένο Βασίλειο μεταξύ 1702 και 1714.

Τρεις γυναίκες κυριαρχούν στην ιστορία και ο κόσμος τους είναι σύνθετος και περίπλοκος.

Η Ολίβια Κόλμαν, η οποία υποδύεται τη βασίλισσα της Αγγλίας, είναι συγκλονιστική και κερδίζει τις εντυπώσεις. Φιλάσθενη και χτυπημένη από πολλές οικογενειακές και προσωπικές τραγωδίες, με πολύ κόπο κατορθώνει να ασκεί τα καθήκοντά της. Η στενή της φίλη Λαίδη Σάρα (Ρέιτσελ Βάις) είναι αυτή που κάνει κουμάντο πραγματικά και είναι μια ιδιαίτερα, σκληρή και έξυπνη γυναίκα, η οποία διατηρεί κρυφό ερωτικό δεσμό με τη βασίλισσα. Ακόμα κι αυτή όμως, βρίσκει τον δάσκαλό της στη νέα, όμορφη και φιλόδοξη ξαδέρφη της Άμπιγκεϊλ (Έμμα Στόουν), η οποία βλέπει την ευκαιρία να εξελιχθεί από μια ταπεινή υπηρέτρια στο πιο ισχυρό –παρασκηνιακά- πρόσωπο σ΄ολόκληρη τη Βρετανία.

Η ταινία διαθέτει μεν ιστορική ακρίβεια στις βασικές γραμμές της αλλά παράλληλα ο θεατής καταλαβαίνει πως δε βλέπει το παρελθόν, αλλά μια, πειραγμένη εκδοχή του και προσφέρει μια διαφορετική ματιά σε μια ιστορία που ναι μεν ανήκει σε μια άλλη εποχή αλλά σίγουρα είναι επίκαιρη και αφορά στο σήμερα. Είναι τελικά μια ταινία που με αφορμή το χθες φωτογραφίζει το σήμερα και
προβληματίζει τον θεατή και γενικότερα προσφέρει μια πολύ δυνατή κινηματογραφική εμπειρία ενώ το χιούμορ, οι έξυπνοι διάλογοι και οι εκκεντρικές ερωτικές περιπτύξεις κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του.

Το φινάλε της «ευνοούμενης» είναι εξαιρετικό και αποκαλύπτει το σκληρό πρόσωπο της εξουσίας και κάνει σαφές ότι οι πλεκτάνες, τα πισώπλατα μαχαιρώματα και οι ραδιουργίες , οδηγούν τελικά σε μια προσωπική αλλοτρίωση που ακυρώνει τη χαρά οποιουδήποτε αποκτήματος, όσο σημαντικό και αν είναι αυτό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης