Στις 29 Οκτωβρίου, ένας ευτυχής θα αποκτήσει τη φωτογραφική κάμερα με την οποία έγινε μια από τις πιο διάσημες φωτογραφίσεις του 20ού αιώνα: ο οίκος δημοπρασιών Christie’s προετοιμάζεται να διαθέσει, στο πλαίσιο της Exceptional Sale, τη Hasselblad του Ντούγκλας Κίρκλαντ μπροστά στον φακό της οποίας η Μέριλιν Μονρόε πόζαρε, επαγγελματικά, για τελευταία φορά.
«Στην πραγματικότητα, ήταν η Μέριλιν Μονρόε και αυτή η Χάσελμπλαντ που ξεκίνησαν την καριέρα μου» λέει ο 85χρονος σήμερα φωτογράφος, στο βίντεο που ετοίμασε ο νεοϋορκέζικος οίκος για την προώθηση της συγκεκριμένης δημοπρασίας. Εκείνο το βράδυ του Νοεμβρίου του 1961, ο Κίρκλαντ ήταν ένας 27χρονος φιλόδοξος φωτογράφος, ο οποίος είχε αρχίσει να χτίζει τη φήμη του φωτογραφίζοντας σταρ του Χόλιγουντ. Ήταν φωτογράφος του Look για μόλις 18 μήνες όταν του ζήτησαν να κάνει ένα «καυτό» φωτογραφικό πορτρέτο της Μονρόε για το επετειακό τεύχος των 25 χρόνων του περιοδικού.
Βρισκόμενος εκείνο το βράδυ σε ένα νοικιασμένο στούντιο του Χόλιγουντ, αρχικά του ήταν δύσκολο να πει στην Μονρόε πώς ήθελε να τη φωτογραφίσει. Ανέλαβε εκείνη και -σύμφωνα με τον Christie’s- του είπε ότι ένα κρεβάτι, ένα λευκό μεταξωτό σεντόνι, μερικοί δίσκοι του Φρανκ Σινάντρα και πολλή σαμπάνια Ντομ Περινιόν ήταν ό,τι χρειάζονταν «για να φέρουν, μαζί, τη μαγεία».
«Πήρα ένα σημαντικό μάθημα από αυτήν: αν είναι να εκμαιεύσεις την πιο εξαιρετική περφόρμανς της, αντιμετώπισέ την ως την πριγκίπισσα που θα ήθελες να είναι μπροστά στον φακό σου» θυμάται ο Κίρκλαντ.
Η Μέριλιν δεν αισθανόταν άνετα όταν ξεκίνησε η φωτογράφιση με την ίδια να φορά μια τουαλέτα. Κι έτσι έκανε αυτό που ήξερε να κάνει η Μέριλιν Μονρόε: πήγε στο καμαρίνι, γδύθηκε, γλίστρησε αιφνιδιαστικά στο ξέστρωτο κρεβάτι και τυλίχτηκε με το λευκό μεταξωτό σεντόνι. Ήταν η σειρά του Κίρκλαντ να κάνει το δικό του μερίδιο μαγείας: συνέχισε να φωτογραφίζει καθώς η Μέριλιν στριφογύριζε, περιστρεφόταν και «σφάδαζε» κάτω από το σεντόνι, με έναν προβολέα μονίμως αναμμένο για να μην τους διακόπτουν τα φλας. Κάποια στιγμή, η Μέριλιν ζήτησε να μείνει μόνη με τον φωτογράφο, και πέρασαν τη βραδιά – κατά τα λεγόμενα του Κίρκλαντ – «μόνον εγώ, η κάμερα και η Μέριλιν».
Ήταν η τελευταία επαγγελματική φωτογράφισή της, έναν χρόνο αργότερα ήταν νεκρή. Αυτή η Hasselblad 500C, η τελευταία κάμερα που αποτύπωσε, επαγγελματικά, την Μέριλιν, δύο φακοί Carl Zeiss (ένας 50mm κι ένας 150mm), δύο εκτυπώσεις limited edition σε διαστάσεις 40 x 60 φωτογραφιών αρχείου – της «Marilyn» (Hugging Pillow) και της «Marilyn (Overhead)» – και δύο παλιά τεύχη του περιοδικού, όλη αυτή η συλλογή αντικειμένων δημοπρατείται στα τέλη Οκτωβρίου και εκτιμάται ότι θα πιάσει 200.000 με 300.000 δολάρια!
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ