Σε μια περίοδο που ο περισσότερος κόσμος «μένει σπίτι» για να μη συμβάλει στην περαιτέρω διάδοση της Covid-19, o Γάλλος καλλιτέχνης Guillaume Legros, γνωστός ως Saype, παρουσιάζει ένα μνημειωδών διαστάσεων έργο σε ολοπράσινη λοφοπλαγιά της δυτικής Ελβετίας, κοντά στο θέρετρο Leysin: ένα μικρό κορίτσι περιτριγυρισμένο από μία φαραντόλα -κυκλικό χορό στον οποίο οι χορευτές είναι πιασμένοι από το χέρι- που έχει ζωγραφίσει. Κοιτάζει πέρα από τα βουνά, στον ορίζοντα.


 

 «Αυτή η νωπογραφία, με εμβαδόν μεγαλύτερο των 3.000 τετραγωνικών μέτρων, ανακαλεί στη μνήμη έναν πιο ενωμένο και πιο ανθρώπινο κόσμο, “απεικονισμένο” από ένα κορίτσι που κοιτάζει στον ορίζοντα» εξηγεί ο Saype. Και προτρέπει: «Τούτη η φαραντόλα, ζωγραφισμένη τοξωτά, η οποία φέρνει στον νου το σχήμα του κορωνοϊού, μας θυμίζει ότι είναι αυτές τις στιγμές της κρίσης που πρέπει μαζί να κοιτάξουμε στο μέλλον».

Ο Saype δημιουργεί γιγαντιαίες νωπογραφίες πάνω σε χορτάρι και χώμα. Χρησιμοποιεί ένα καινοτόμο σπρέι, με βάση το κάρβουνο και το ανθρακικό ασβέστιο (την κιμωλία). Από το 2015 άρχισε να δουλεύει σε χορταριασμένες λοφοπλαγιές, προσπαθώντας να παντρέψει την κλίση του προς την τέχνη τοπίου με το γκράφιτι. Σε ανακοίνωσή του, έχει διευκρινίσει ότι προσπαθεί να εξερευνήσει θέματα που αφορούν τον άνθρωπο μέσω υπαρξιστικών φιλοσοφιών, απευθύνοντάς μας πρόσκληση να «αναρωτηθούμε για τη βαθύτερη φύση μας, το πνεύμα μας, τη θέση μας πάνω σ’ αυτή τη γη και στην κοινωνία».

Το έργο, με τίτλο «Πέραν της κρίσης» είναι μια ενθαρρυντική αντίδραση στην απειλή της Covid-19. «Σ’ αυτούς τους καιρούς την πανδημίας, η πλειονότητα του παγκόσμιου πληθυσμού είναι σπίτι. Αν και όλοι επηρεαζόμαστε, ζούμε διαφορετικές προκλήσεις ή δυσκολίες κι επέλεξα να ζωγραφίσω αυτήν τη νωπογραφία με τίτλο “BEYOND CRISIS” για να μοιραστώ μαζί σας ένα αισιόδοξο μήνυμα και μια ανάσα φρέσκου αέρα» έγραψε, στον λογαριασμό του στο Instagram, ο αυτοδίδακτος καλλιτέχνης.