Από την Τρίτη 2 λειτουργεί στο Μουσείο Μπενάκη, στο κτήριο της οδού Πειραιώς, έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Παντελή Λαζαρίδη, εικαστικού και καθηγητή της Αρχιτεκτονικής. Η έκθεση, που είναι μια αναδρομή στα σαράντα επτά έτη δραστήριας παρουσίας του στο χώρο της τέχνης, της αρχιτεκτονικής, της εκπαίδευσης και της πολιτικής, πραγματεύεται τη σχέση της τέχνης με την πολιτική συνείδηση του καλλιτέχνη. Την επιμέλεια της έκθεσης και του πολυσέλιδου καταλόγου που τη συνοδεύει έχει αναλάβει η Έφη Στρούζα, ιστορικός της Τέχνης και Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ενώσεως Κριτικών Τέχνης. Ο χαρακτηριστικός τίτλος της έκθεσης, Parkour – Στάσεις, Παραβάσεις Ελιγμοί, υπονοεί τη διαρκή διακινδύνευση και την περιπετειώδη κινητικότητα στη δημόσια σφαίρα και συσχετίζεται με την περίπλοκη προσωπική διαδρομή του Παντελή Λαζαρίδη στα πεδία της καλλιτεχνικής, της ακαδημαϊκής και της πολιτικής δραστηριότητας. Πραγματοποιείται τρία χρόνια μετά την τελευταία ατομική του έκθεση στην Αθήνα (Γκαλερί Αντωνοπούλου, 2005) και δύο χρόνια μετά την έκδοση από το Μουσείο Μπενάκη του τόμου «Παντελής Λαζαρίδης: Διαπραγματεύσεις του Εφήμερου», που είναι αφιερωμένος στο έργο του. Τα 250 περίπου έργα, που παρουσιάζονται στο ισόγειο και το αίθριο του κτηρίου της οδού Πειραιώς, καλύπτουν μια περίοδο σχεδόν πενήντα ετών, από το 1961 έως σήμερα. Τα θέματα, οι τρόποι και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται εκφράζουν χαρακτηριστικά γνωρίσματα από την περίοδο των νεο-πρωτοποριακών αναζητήσεων έως τις πρόσφατες προσεγγίσεις της εικόνας και της γλώσσας των μίντια: Έργα ζωγραφικά και πλαστικά, συναρμογές, κατασκευές, περιβάλλοντα, εγκαταστάσεις, ηχητικά περιβάλλοντα, ψηφιακά έργα μεγάλων διαστάσεων, βιντεοπροβολές, καθώς και «εργαστήριο», όπου ο θεατής μπορεί να επεξεργαστεί τις ψηφιακές εικόνες του αρχείου του καλλιτέχνη, πραγματοποιώντας μια διαδραστική σχέση με το καλλιτεχνικό έργο. Τα έργα της τελευταίας περιόδου, από το 2000 έως σήμερα, πέρα

από τη θεματολογία, το ύφος και την αναφορά τους στο δημόσιο στοιχείο, προτείνουν μια διαφορετική αντιμετώπιση του καλλιτεχνικού έργου, ως απόρροιας της πολιτικής θέσης που αναζητά την υπέρβαση της έννοιας του «πρωτοτύπου» και της «αξίας» του «μοναδικού». Οι μεταποιημένες και ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες των μίντια, αναπαράγονται με πολλαπλά μέσα, αναρτώνται και διατίθενται στο χώρο με εναλλακτικούς τρόπους. Με σαρκαστικό πνεύμα, ο καλλιτέχνης επιχειρεί να συνθέσει αξίες πέραν των αγοραίων, εισάγοντας τον θεατή σε μια νέα σχέση με την καθημερινότητα, την αρχιτεκτονική και τη χρηστικότητα του έργου τέχνης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

MΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ, ΚΤΗΡΙΟ ΟΔΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 2 Δεκεμβρίου 2008 – 11 Ιανουαρίου 2009

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Μουσείο Μπενάκη

Κτήριο οδού Πειραιώς

Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου

Ωράριο λειτουργίας:

Τετάρτη, Πέμπτη, Κυριακή: 10.00-18.00

Παρασκευή, Σάββατο: 10.00-22.00

Δευτέρα, Τρίτη: Κλειστά

Τηλ. Πληροφοριών: 210 3453111

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης