Δεν θα διατηρηθούν στο σύνολό τους τα τμήματα από το νότιο σκέλος των Μακρών Τειχών που αποκαλύφθηκαν στην περιοχή του Μοσχάτου και του Νέου Φαλήρου, στο πλαίσιο του έργου για την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής του ΗΣΑΠ. Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, το τμήμα του τείχους που αποκαλύφθηκε στην περιοχή του Νέου Φαλήρου θα καταχωθεί, γιατί βρίσκεται στον ίδιο άξονα με τη σιδηροδρομική γραμμή. Στην περιοχή αποκαλύφθηκε το τείχος σε μήκος 34 μέτρων, με μέγιστο ορατό πλάτος 6,10 μ. και σωζόμενο ύψος 1,39 μ. που αντιστοιχεί στη θεμελίωση του μνημείου. Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, «το τμήμα αυτό του τείχους ενδεχομένως ανήκει στην πρώτη κατασκευαστική φάση του νότιου σκέλους των Μακρών Τειχών, που ανάγεται στην εποχή του Περικλέους.»

Στην περιοχή του Μοσχάτου και συγκεκριμένα στο μέσο της απόστασης των σταθμών Καλλιθέας-Μοσχάτου αποκαλύφθηκε η εσωτερική (βόρεια) όψη του νότιου σκέλους των Μακρών Τειχών σε μήκος 38 μ. και ύψος 2,07 μ. Το τμήμα του μνημείου που βρίσκεται στον άξονα των γραμμών θα καταχωθεί, ενώ το υπόλοιπο θα αναδειχθεί μαζί με τις αρχαιότητες που αναμένεται να προκύψουν από την ανασκαφή που θα πραγματοποιηθεί στον παρακείμενο πεζόδρομο της οδού Θεσσαλονίκης, με τη σύμφωνη γνώμη της δημοτικής Αρχής. Οι αρχαιολόγοι εικάζουν πως θα αποκαλύψουν πύργο των τειχών, ύψους πέντε μέτρων.
Τα ανασκαφικά δεδομένα οδηγούν τους ερευνητές στο συμπέρασμα πως το τμήμα του τείχους που αποκαλύφθηκε στο Μοσχάτο χρονολογείται στην εποχή του Κόνωνος (394 π.Χ), περίοδος που τα τείχη ανακατασκευάζονται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα Μακρά Τείχη ήταν αμυντικά τείχη της πόλης των Αθηνών που χτίστηκαν ανάμεσα στο 461 και το 455 π.Χ. Ένωναν την Αθήνα με το λιμάνι του Πειραιά και αποτελούνταν από δύο παράλληλες οχυρώσεις.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης