Η έκθεση «An Arrow through History» στη γκαλερί Gagosian της Νέας Υόρκης είναι η πρώτη έκθεση του Ιάπωνα καλλιτέχνη Takashi Murakami στο Μεγάλο Μήλο μετά το 2014. Παρά το ότι ο Murakami φλέρταρε με τα NFTs, ανέκρουσε πρύμναν και τώρα δημιουργεί έργα και γλυπτά στον κόσμο των τριών διαστάσεων, βασισμένα στη σειρά NFT «Murakami.Flowers and Clone X» καθώς και σε ένα πορσελάνινο βάζο της κινεζικής δυναστείας Γιουάν (περίπου 1279 με 1368 μΧ), τα οποία παρουσιάζονται στην Gagosian.

Ωστόσο, συνεργάστηκε με τα NFT στούντιο Oncyber και RTFKT για να δημιουργήσει ψηφιακές εμπειρίες θέασης προσβάσιμες μέσω κάσκας εικονικής πραγματικότητας και Snapchat. Με το μυαλό του στα NFTs, o Murakami παραχώρησε συνέντευξη στο Artnet.
 
«Το να συλλέγεις ψηφιακές εικόνες ως NFT τέχνη πρακτικά διαρρηγνύει την ουσία της συλλογής έργων τέχνης. Η ιδέα του ότι έχεις στην “ιδιοκτησία” σου κάτι στην πραγματικότητα είναι αφηρημένη και ως μηχανισμό που επιβεβαιώνει αυτή την ιδέα η NFT τέχνη βασίζεται σε κρυπτονόμισμα, Web 3.0 και blockchain – μαγικές λέξεις – για να λειτουργήσει. Τα έργα τέχνης στον πραγματικό κόσμο, ως αντικείμενα που έχουν σώμα, χρειάζονται υλικά όπως καμβά και μπογιές ή πέτρα και μέταλλο για να υποστηρίξουν τις έννοιες που ενισχύουν την αξία τους. Είναι όμως πιθανό ότι στην πράξη αυτά τα υλικά δεν απαιτούνται για να είναι τέχνη η τέχνη. Αυτό είναι το πιο σημαντικό που σου αποκαλύπτεται όταν αρχίζεις να δημιουργείς NFTs» επεσήμανε.
 
«Συλλέγοντας NFTs, αρχίζεις να αναλύεις και να κατανοείς το μυστήριο του τι σημαίνει συλλογή έργων τέχνης. Ακόμη κι αν πρόκειται για μια εικόνα, τη στιγμή που συνειδητοποιείς ότι αγόρασες αυτή την εικόνα και μοιράζεσαι με άλλους το συμβάν, η ιδέα της συλλογής καθιερώνεται στο μυαλό σου. Και στις συναλλαγές σε NFT τέχνη, αυτές οι ανταλλαγές πληροφορίας γίνονται με τον ταχύτερο τρόπο· πιστεύω ότι όσοι έχουν συνειδητοποιήσει την άνθηση αυτής της δομής δεν θα καταφέρουν ποτέ να πάνε πίσω» πρόσθεσε.
 
Γιατί όμως αντέστρεψε τη διαδικασία και άρχισε να δημιουργεί έργα τέχνης στον πραγματικό κόσμο βασισμένα σε NFTs; «Θέλησα να κυνηγήσω την εξέλιξη του ανθρώπου, να καλύψω το χαμένο έδαφος, να πάρω τον έλεγχο και να δω πέρα στο μέλλον, και γι’ αυτόν τον λόγο έδωσα προσοχή στο metaverse ως προσέγγιση. Σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να αναγεννηθώ αν υιοθετούσα ένα νέο κριτήριο το οποίο δεν θα μπορούσε να μετρηθεί με μια υφιστάμενη αξιακή έννοια. Οπότε, προσπάθησα και όντως αναγεννήθηκα» εξομολογήθηκε.
 
Για το έργο το οποίο εμπνεύστηκε από το πορσελάνινο βάζο της δυναστείας Γιουάν εξήγησε: «Είχα σπουδάσει στο πανεπιστήμιο καλών τεχνών Nihonga (ιαπωνική τέχνη) επί έξι χρόνια, οπότε τα παραδοσιακά ιαπωνικά θέματα ζωγραφικής έχουν αποτυπωθεί μέσα μου».
 
Η έκθεση «Takashi Murakami: An Arrow through History» στην Gagosian της Νέας Υόρκης ολοκληρώνεται στις 25 Ιουνίου.