«Βιάζομαι όσο κανένας άλλος να υπογράψω το πρώτο νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο μετά τη Μελίνα, αλλά δεν μπορώ να υπογράψω κανένα νομοσχέδιο που αφήνει την τέχνη εξαρτημένη αποκλειστικά από τη χρηματοδότηση του κράτους, που δημιουργεί μονοπωλιακές πηγές χρηματοδότησης, που βάζει τέλος στο διάλογο και την αμφισβήτηση, που δεν εξασφαλίζει τον πλουραλισμό στα βραβεία που δίνει το κράτος», είπε ο υπουργός Πολιτισμού λίγο πριν κηρύξει την έναρξη του 50ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Επίσης πρόσθεσε: «Είναι σημαντικό να βάλουμε γερές βάσεις, να επενδύσουμε σωστά τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου για να φτάνουν όλο και περισσότερα στον Έλληνα δημιουργό, για να αναδείξουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κ. Γερουλάνος εξέφρασε την πεποίθηση ότι το 2009 θα σηματοδοτήσει «το τέλος της εποχής που η τέχνη σιγούσε» καθώς «αποδεχόμενη το φίμωτρο της κρατικής χρηματοδότησης η τέχνη στην Ελλάδα έπαψε να δαγκώνει. Έπαψε να αμφισβητεί την εξουσία. Έπαψε να διαμαρτύρεται».

Αναφερόμενος στην απουσία της πλειοψηφίας των Ελλήνων δημιουργών από τη φετινή διοργάνωση, ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, Γιώργος Χωραφάς, είπε: «Οι Έλληνες κινηματογραφιστές σκηνοθετούν για μας μια ταινία καταστροφής και μας θυμίζουν πώς θα ήταν αν ξυπνούσαμε μία μέρα με τον κινηματογράφο να έχει στερέψει».

Η τελετή έναρξης, άρχισε με την παρουσίαση των 50 αφισών που σφράγισαν καλλιτεχνικά τα ισάριθμα Φεστιβάλ, από τον ηθοποιό Χρήστο Λούλη. Στη συνέχεια προβλήθηκε στερεοσκοπική ταινία, φτιαγμένη ειδικά για την περίσταση, που αποτελούσε περιήγηση στη μαγεία του σινεμά. Η τελετή έναρξης ολοκληρώθηκε με την προβολή της ταινίας του Φατίχ Ακίν «Soul Kitchen».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενδιαφέρον προκάλεσε, εξάλλου, η «μεταμόρφωση» της πρόσοψης του «Ολύμπιον» σε επιφάνεια προβολής, πάνω στην οποία προβλήθηκε βίντεο της γερμανικής καλλιτεχνικής ομάδας «Urban Screen».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης