«Βρισκόμαστε εν μέσω μιας τεχνολογικής επανάστασης. Όλοι το ξέρουμε, μιλάμε γι’ αυτή, αλλά πρέπει να τη ζήσουμε. Το πιο δύσκολο βήμα είναι απλώς να το τολμήσουμε».
Τις παραπάνω δηλώσεις έκανε στο wwd, το 1998, ο γεννημένος στην Αυστρία σχεδιαστής μόδας, Helmut Lang, ο οποίος την ίδια χρονιά παρουσίασε τη φθινοπωρινή συλλογή του στο διαδίκτυο και μέσω CD-ROM.
Εγκωμιάστηκε ως ο πρώτος σχεδιαστής που το έκανε, παρουσιάζοντας 81 εμφανίσεις με τα μοντέλα, όπως οι Κίρστεν Όουεν και η Τατιάνα Πάτιτζ, να διασχίζουν ένα δάπεδο από μπετόν.
Οι συντάκτες μόδας μπορούσαν να δουν τη συλλογή σε φωτογραφίες ή σε βίντεο που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο ή από το CD. Μπορούσαν επίσης να επισκεφθούν έναν εκθεσιακό χώρο και να ελέγξουν τα ρούχα στα ράφια.
Είκοσι δύο χρόνια αργότερα, η βιομηχανία της μόδας εξαναγκάζεται να διερευνήσει τις δυνατότητες ψηφιακής παρουσίασης των συλλογών του Ιουνίου και ενδεχομένως και του Σεπτεμβρίου λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
«Δεν ήταν πρόθεσή μου να είμαι ο πρώτος σχεδιαστής που παρουσίασα συλλογή μέσω ίντερνετ» εξηγεί τώρα σε συνέντευξή του στο wwd ο σχεδιαστής μόδας.
«Αποφάσισα εκείνη τη στιγμή να ακυρώσω την επίδειξη μόδας, που ήταν η πρώτη παρουσίαση της γυναικείας και ανδρικής συλλογής στη Νέα Υόρκη μετά τη μετακίνηση της έδρας μου από την Ευρώπη στη Νέα Υόρκη. Σκέφτηκα να τη μεταφέρω στο διαδίκτυο και να φθάσω στον καταναλωτή με πιο άμεσο τρόπο» υπογραμμίζει.
«Ήταν αποκλειστικά μια ενστικτώδης απόφαση από μέρους μου και την υλοποίησα με τεχνική βοήθεια» αναφέρει και διευκρινίζει ότι όλα συνέβησαν τόσο γρήγορα και ότι δεν υπήρξαν αντιδράσεις, επειδή όλοι ήταν περίεργοι για την πρωτοποριακή επίδειξη μόδας.
Ο Αυστριακός σχεδιαστής μόδας εκτιμά ότι τότε μπήκε σε τροχιά εκκίνησης το modus operandi της σημερινής εποχής.
Είμαι βέβαιος ότι ολόκληρη η βιομηχανία αξιολογεί πώς το σύστημα μόδας στο σύνολό του και η προβολή του θα έχει νόημα να προχωρήσουν από εδώ και πέρα, αναφέρει ο Helmut Lang.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ