Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, η πλέον …διαχρονικά νεανική διοργάνωση, γίνεται κιόλας 60 χρονών κι η διοίκηση και η καλλιτεχνική του διεύθυνση επέλεξαν ενα καυτό καλοκαιρινό απόγευμα, σχεδόν τέσσερις μήνες πριν την 60ή διοργάνωσή του (31 Οκτωβρίου-10 Νοεμβρίου 2019), για να… “στείλουν” με γραμματόσημο την αφίσα του.

«Μου αρέσει το γραμματόσημο ως πλαίσιο γιατί είναι ένα διεθνές σύμβολο επικοινωνίας. Αυτό ακριβώς κάνει και το Φεστιβάλ. Δίνει φωνή σε κινηματογραφιστές από την Ελλάδα και ολόκληρο τον κόσμο. Το έχω χρησιμοποιήσει σε έργα μου, αλλά νιώθω ότι εδώ βρίσκει το ιδανικό του», σημειώνει ο δημιουργός του, ο Ελληνοαμερικανός illustrator (εικονογράφος) Τζον Μαυρουδής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το πρόσωπο στην αφίσα είναι ο θεατής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Κουβαλάει μέσα του ταινίες, στιγμές, ανθρώπους, ιδέες από τα 60 χρόνια του Φεστιβάλ. Εδώ, στέκεται ένα λεπτό και μας χαρίζει μια πόζα, πριν προχωρήσει στο μέλλον της διοργάνωσης. Οι μορφές είναι αγγελικές, σύμβολα καλοσύνης. Μάς υπενθυμίζουν ότι όσο περισσότερο κατανοούμε το διαφορετικό στη ζωή, τόσο περισσότερο καταλαβαίνουμε ότι ο άλλος δεν απέχει από εμάς» είναι -σύμφωνα με τη διοίκηση του φεστιβάλ- το σκεπτικό πίσω από τα poster του Τζον Μαυρουδή, που παρουσίασαν στην έδρα του φεστιβάλ -τον κινηματογράφο “Ολύμπιον” της Θεσσαλονίκης, η γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Ελίζ Ζαλαντό και ο καλλιτεχνικός του διευθυντής Ορέστης Ανδρεαδάκης.

Στα 60 χρόνια της διοργάνωσης οι αφίσες του φεστιβάλ ήταν: ανθρωπάκια, καρέκλες του σκηνοθέτη, κινούμενα σχέδια, σπιρτόξυλα, κινηματογραφικά φιλμς, κινηματογραφικές μηχανές, “μάτια”, προβλήτες στη θάλασσα, ο Λευκός Πύργος, η Μελίνα (Μερκούρη), μπομπίνες, σκιές, φώτα, προβολείς, κινηματογραφικοί και γραφιστικοί λαβύρινθοι κ.α

Στις αφίσες για το 60ό φεστιβαλ τα πρόσωπα των θεατών περιβάλλονται απο λέξεις «φεστιβαλικές» και «κινηματογραφικές», όπως: fixion, reperage, mixage, storyboard, magic picture, works in progress, αλλα τα ίδια τα πρόσωπα σχηματίζονται απο όρους όπως “Aristotelous”, “Olympion”, “Cinema museum”, “Frinta Liappa”, “Tornes”, “Agora” κ.α..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γεννημένος στην Καλιφόρνια –ο πατέρας του είναι Έλληνας και η μητέρα του Αμερικανίδα-, ο Τζον Μαυρουδής απέκτησε διεθνή φήμη χάρη στο εξώφυλλό του για το περιοδικό ΤΙΜΕ, που απεικόνιζε τη Δρ. Κριστίν Μπλάζεϊ Φορντ, σχεδιασμένη από περίφημα αποφθέγματά της. Την ίδια μέθοδο είχε χρησιμοποιήσει νωρίτερα για να δημιουργήσει το πορτρέτο του Aμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για το “The Nation”.

Το ύφος του συνδυάζει ποπ αισθητική με πολιτική αιχμή. Έχει φιλοτεχνήσει τέσσερις φορές εξώφυλλα για το “The New Yorker” -ένα από τα οποία αναγορεύτηκε “Cover of the Year” από την αμερικανική “Society Of Magazine Editors”. Αυτό ήταν το πρώτο από τα δύο του εξώφυλλα που Magazine Cover of the Year –το δεύτερο ήταν το εξώφυλλο του TIME για την Μπλάζεϊ-Φορντ. Σχεδιάζει τακτικά για τη θρυλική σειρά “Fillmore Posters”, ενω ζει και εργάζεται στον Όρμο του Σαν Φρανσίσκο.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης