Τέσσερις από τις παραγωγές του Θεάτρου του Νέου Κόσμου βαδίζουν προς τη λήξη των παραστάσεών τους. Συγκεκριμένα:
Ο Εραστής έως και τις 26 Ιανουαρίου, η Γέρμα έως και τις 28 Ιανουαρίου, Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα έως και τις 4 Φεβρουαρίου ενώ η παράσταση
Κακούργα Πεθερά έως και τις 13 Φεβρουαρίου.
Παράλληλα, η παράσταση Μια άλλη Θήβα, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, από τις 3 Φεβρουαρίου μεταφέρεται στο Θέατρο Πόρτα, όπου θα παίζεται κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00. Η προπώληση έχει ήδη ξεκινήσει για τον Φεβρουάριο.
«Ο Εραστής» του Χάρολντ Πίντερ
Σκηνοθεσία Πάνος Παπαδόπουλος και Κλέλια Ανδριολάτου
Θέατρο του Νέου Κόσμου – Κεντρική Σκηνή, έως τις 26 Ιανουαρίου
κάθε Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00
Έπειτα από αλλεπάλληλα sold out και προσθήκη επιπλέον παραστάσεων, ο Εραστής της Κλέλιας Ανδριολάτου και του Πάνου Παπαδόπουλου ρίχνει αυλαία στις 26 Ιανουαρίου 2024.
Στον Εραστή, ένα από τα πιο αινιγματικά έργα του, ο συγγραφέας Χάρολντ Πίντερ (1930-2008) στρέφει το μικροσκόπιο στις ανθρώπινες σχέσεις, επιχειρώντας να αναδείξει πώς η μεγαλύτερη μοναξιά μπορεί και τρυπώνει καμιά φορά μέσα στα ζευγάρια. Ο Πίντερ, που τιμήθηκε το 2005 με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίαςκι έχει χαρακτηριστεί ως «αριστοτέχνης χαρτογράφος του διαιρεμένου εαυτού», έγραψε τον Εραστή το 1963, αρχικά για την τηλεόραση και αργότερα την ίδια χρονιά μεταφέρθηκε στη σκηνή, παραμένοντας στο ρεπερτόριο των θεάτρων μέχρι σήμερα. Η λεπτομερής σκιαγράφηση της σχέσης ανάμεσα στους ήρωες, η αποκάλυψη της φθοράς και η αγωνιώδης προσπάθεια να παραμείνουν «ζωντανοί» μαζί, κατατάσσουν το έργο στα αριστουργήματα του παγκόσμιου δραματολογίου.
Η Κλέλια Ανδριολάτου και ο Πάνος Παπαδόπουλος συναντώνται επί σκηνής για να εξερευνήσουν τη διαβρωτική πορεία του χρόνου στη σχέση του ζευγαριού, εκείνο το νήμα,όπως λένε οι ίδιοι, που οδηγεί από την παράλογη επιθυμία του να καταπιεί κανείς το αντικείμενο του πόθου του, στο να παλεύει όλη νύχτα στο κρεβάτι προκειμένου να μη συναντηθούν τα πόδια τους.Κι όμως ο Ρίτσαρντ και η Σάρα υπήρξαν κάποτε πολύ ερωτευμένοι. Θα ’λεγε κανείς πως ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά. Κι όπως όλα τα ζευγάρια που κάποτε ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά, τώρα ζουν «σχεδόν» ευτυχισμένοι.
Ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Μαριλένα Μόσχου
Σκηνοθεσία: Πάνος Παπαδόπουλος, Κλέλια Ανδριολάτου
Μουσική: Παύλος Κόρδης
Σκηνικά – Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού
Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος
Συνεργάτις στη σκηνοθεσία: Μαριλένα Μόσχου
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Παίζουν: Κλέλια Ανδριολάτου, Πάνος Παπαδόπουλος
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: Γενική είσοδος 18€, Μειωμένο (Άνεργοι, Φοιτητές, ΑΜΕΑ, άνω των 65) 15€
«Γέρμα» του Σάιμον Στόουν
Σκηνοθεσία Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Θέατρο Πόρτα
Τελευταίες 10 παραστάσεις έως τις 28 Ιανουαρίου
Η Γέρμα του Σάιμον Στόουν ολοκληρώνει τις παραστάσεις της στο Θέατρο Πόρτα στις 28 Ιανουαρίου. Στη συνέχεια, η Γέρμα θα παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη για 6 παραστάσεις στο Θέατρο Κολοσσαίον. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί έναν εξαιρετικό θίασο, με τη Μαρία Κίτσου να ερμηνεύει τον κεντρικό ρόλο.
Ένας ιδιαίτερα επιδραστικός συγγραφέας και σκηνοθέτης της εποχής μας, ο Σάιμον Στόουν, εμπνέεται από την κλασική τραγωδία Γέρμα και την ξαναγράφει μεταφέροντάς τη στο σήμερα. Η Γέρμα του Λόρκα, που πρωτοανέβηκε το 1934 στη Μαδρίτη, πραγματεύεται την αδυναμία μιας γυναίκας να τεκνοποιήσει, σε ένα φτωχό, αγροτικό και συντηρητικόπεριβάλλον. Όσο κι αν έχουν αλλάξει οι καιροί και η θέση της γυναίκας στα 90 χρόνια που μεσολάβησαν, το θέμα αυτό παραμένει διαχρονικό, σημαδεύοντας και σαρώνοντας συχνά σχέσεις και ζωές.
Στη σύγχρονη αυτή διασκευή, που παρουσιάστηκε –κερδίζοντας βραβεία και διθυραμβικές κριτικές– το 2017 στο Λονδίνο (Young Vic), συναντάμε τους ήρωες στο σήμερα, επαγγελματικά επιτυχημένους και πολλά υποσχόμενους. Η γυναίκα είναι δημοσιογράφος και μπλόγκερ με μεγάλο αριθμό ακολούθων, ο άντρας της πετυχημένος επιχειρηματίας.
Όπως και στο έργο του Λόρκα, ο κόσμος τους δοκιμάζεται και διαλύεται, λόγω της ατεκνίας. Η σχέση του ζευγαριού φθείρεται σταδιακά, ενώ παρακολουθούμε την εμμονή της ηρωίδας να αποκτήσει παιδί, τις εξωσωματικές να αποτυγχάνουν διαρκώς και τον σύζυγο να αδυνατεί να παρακολουθήσει τον αδιέξοδο αυτόν αγώνα. Στο σημερινό Λονδίνο, η ηρωίδα του Σάιμον Στόουν εσωτερικεύει την εμμονή της μητρότητας σε σύγκρουση με το περιβάλλον της, σε σημείο να καταστρέψει την ψυχική της υγεία, την καριέρα της, τη ζωή της.
Ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου,Δημήτρης Κιούσης
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια: ΚλαιρΜπρέισγουελ
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Σχεδιασμός βίντεο: Παντελής Μάκκας
Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Επιμέλεια κίνησης: Ξένια Θεμελή
Βοηθός σκηνοθέτη: Πάνος Κορογιαννάκης
Βοηθοί σκηνογράφου: Ζενεβιέβ Αθανασοπούλου, Αναστάσιος Κλης
Παίζουν:
Εκείνη: Μαρία Κίτσου
Τζον: Ιωσήφ Ιωσηφίδης
Έλεν: Ασπασία Κράλλη
Μαίρη: Τατιάνα Πίττα
Βίκτωρ: Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης
Ντες: Μαριάννα Μαριγώνη
Η παράσταση Γέρμα πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο 21:00 και Κυριακή 19:00
«Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα» του Ευθύμη Φιλίππου
Σκηνοθεσία Τζωρτζίνα Λιώση, Νάνσυ Μπούκλη
Θέατρο του Νέου Κόσμου – Δώμα
Τελευταίες παραστάσεις έως και τις 4 Φεβρουαρίου 2024
Κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:15, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00
Στις 4 Φεβρουαρίου ολοκληρώνονται οι παραστάσεις για το «Κάποιος μιλάει μόνος τους κρατώντας ένα ποτήρι γάλα», σε σκηνοθεσία και ερμηνεία της Τζωρτζίνας Λιώση και της Νάνσυς Μπούκλη. Η παράσταση, που παίζεται για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, αγαπήθηκε από το κοινό και χαρακτηρίστηκε «δαιμονική» και άψογη. Γεμάτο παράλογους διαλόγους και πολύ χιούμορ, το Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα βασίζεται στο έργο του γνωστού σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίππου, που έχει ξεχωρίσει τόσο ως βιβλίο όσο και όλες τις φορές που παρουσιάστηκε στο θέατρο. Μετά την Αθήνα, θα ακολουθήσουν 4 παραστάσεις και στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αυλαία.
– Παλιά, όταν ήμουν δέκα περίπου ετών, παραθέριζα με τους γονείς μου στο εξοχικό μας. Ένα βράδυ, την ώρα που τρώγαμε, η μητέρα μου έβαλε τα κλάματα. Έκλαιγε σπαρακτικά πάνω από το πιάτο της, χωρίς να μιλάει, και ύστερα ο πατέρας μου σηκώθηκε, της έφερε ένα ποτήρι νερό και της χάιδεψε τα μάγουλα. Όταν ηρέμησε ύστερα από λίγη ώρα, ο πατέρας μου τη ρώτησε τι της συνέβη και εκείνη τον κοίταξε, τίναξε τα μαλλιά της προς τα πίσω, έκοψε μια μπουκιά από το κρέας που είχε στο πιάτο της και μασώντας το αργά του είπε: «Τίποτα. Μην ανησυχείς. Απλώς θέλω να μου υποσχεθείς ότι το σκάφος που θα πάρουμε θα το ονομάσουμε “Bobby”. Χωρίς να με ρωτήσεις γιατί». Ύστερα συνεχίσαμε το φαγητό μας.
– Περίεργο.
– Ναι.
Σ’ ένα ζαχαροπλαστείο.
Σε απροσδιόριστο χρόνο.
Στην Αθήνα.
Δύο άνθρωποι μονολογούν κουβεντιάζοντας.
Προσπαθούν να επικοινωνήσουν.
Γελάνε, θυμώνουν, λένε ιστορίες κι όταν πιέζονται, παίζουν. Παραμένουν καθισμένοι εκεί, πολλές φορές σκέφτονται να φύγουν πριν έρθουν οι πάστες τους. Ίσως σ’ αυτή τη σκέψη συμφωνήσουν σε κάτι. Θα προλάβουν όμως να αποφασίσουν τι θα κάνουν;
“Πώς θα ήταν, άμα δε φεύγαμε ποτέ από αυτό το ζαχαροπλαστείο;”
Το ζαχαροπλαστείο αυτό, είναι ειδικά διαμορφωμένο, για να χωρέσει την όρεξη, τη δημιουργικότητα και την έμπνευση όλων των συντελεστών που συνεργαζόμαστε γι’ αυτή την παράσταση.
Λίγα λόγια για τα κορίτσια στην αφίσα:
Η Νάνσυ Μπούκλη γεννήθηκε το 1987. Δεν τρώει πολλά γλυκά, ούτε αγαπάει πολύ τη ζάχαρη, τα παγωτά όμως της αρέσουν. Με το γάλα επίσης δεν έχει ιδιαίτερη σχέση, εκτός αν είναι φυτικό. Παρ’ ολ’ αυτά, μιλάει μόνη της γενικώς και δεν το θεωρεί κακό, ειδικά όταν τη βοηθάει στη σκέψη της. Της αρέσουν τα ζαχαροπλαστεία, και περισσότερο αυτό που θα βρίσκεται το χειμώνα. Και τώρα, γράφει για τον εαυτό της σε τρίτο πρόσωπο, όπως ακριβώς είναι ο τίτλος του έργου που θα παίζει και θα σκηνοθετεί μαζί με την Τζωρτζίνα.
Η Τζωρτζίνα Λιώση γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα το 1987. Αγαπάει τις γάτες, τις αλεπούδες και τα ρακούν. Της αρέσουν τα Χριστούγεννα και το ουίσκι.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:
Ο Ευθύμης Φιλίππου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977. Από το 2000 εργάζεται ως κειμενογράφος, δημοσιογράφος, σεναριογράφος, συμβολαιογράφος και θεατρικός συγγραφέας.
Ταυτότητα της παράστασης
Κείμενο: Ευθύμης Φιλίππου
Σκηνοθεσία: Τζωρτζίνα Λιώση, Νάνσυ Μπούκλη
Σκηνικά – Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Πρωτότυπη μουσική: Ελένη Μπούκλη
Παίζουν: Τζωρτζίνα Λιώση, Νάνσυ Μπούκλη
Διάρκεια: 90’
Kάθε Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:15, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00
«Κακούργα πεθερά» της Νεφέλης Μαϊστράλη
Σκηνοθεσία Θανάσης Ζερίτης
Θέατρο Πόρτα (Μεσογείων 59), έως τις 13 Φεβρουαρίου
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Να ξέρεις, δεν υπάρχει χειρότερο πράμα απ’ την ταμπέλα που σου βάζουνε.
Στο τέλος, ζεις μόνο για να πληρώνεις την ταμπέλα.
Τρέχεις να ξεφύγεις, θαρρείς πως καθαρίζεις κι όλο εκεί γυρνάς.
Στο νέο έργο της, η Νεφέλη Μαϊστράλη, η οποία πρόσφατα τιμήθηκε με το βραβείο “Ελευθερία Σαπουντζή”, εμπνέεται από ένα διάσημο έγκλημα που συντάραξε την Ελλάδα στις αρχές του 20ού αιώνα, το Έγκλημα της Χαροκόπου ή Έγκλημα του αιώνα, όπως το χαρακτήρισαν οι δημοσιογράφοι της εποχής. Το 1931, ανήμερα των Θεοφανίων, στις όχθες του ποταμού Κηφισού, ξεβράζονται σακιά που περιέχουν ένα διαμελισμένο πτώμα. Η έρευνα της αστυνομίας θα υποδείξει ως ενόχους την πεθερά, τη σύζυγο, τον ξάδερφό της και την υπηρέτρια του σπιτιού. Η κοινή γνώμη συνταράσσεται, όχι μόνο από την αγριότητα του εγκλήματος, αλλά ειδικότερα από το γεγονός ότι οι βασικοί δράστες είναι γυναίκες. Η σκληρή πατριαρχική κοινωνία αδυνατεί να πιστέψει ότι μια γυναίκα –ακόμη κι αν είναι θύμα χρόνιας κακοποίησης, όπως αποδείχτηκε στη δίκη– είναι ικανή για μια τόσο φρικιαστική πράξη.
Στα χρόνια που η αγία ελληνική οικογένεια και η ιερότητα του παντοδύναμου αρσενικού είναι στοιχεία αδιαπραγμάτευτα, δυο γυναίκες σπάνε όλα τα στερεότυπα και προκαλούν το δέος στον κοινωνικό τους περίγυρο. Γίνονται σύμβολα της αγριότητας και της φρίκης και δέχονται όλα τα πυρά του προκατειλημμένου θεσμικού πλαισίου, μέσα στο οποίο κρίνονται. Τα κίνητρα της δράσης ή η αληθινή εμπλοκή τους στο έγκλημα αφήνει αδιάφορους τους συνανθρώπους τους, που σπεύδουν να τις καταδικάσουν σε θάνατο, για να ξορκίσουν ένα παρά φύσιν κακό, όπως ειπώθηκε τότε.
Στο έργο αξιοποιείται η αναγωγή των δραστών σε αρνητικά σύμβολα και επιχειρείται μια παράδοξη αναβίωση του στυγερού εγκλήματος από τις διαφορετικές υποκειμενικές οπτικές των συμμετεχόντων. Παρεμβάλλονται σκηνές που προηγούνται ή έπονται του γεγονότος, ώστε να φωτιστούν τα κίνητρα και οι πολυδιάστατες προσωπικότητες των εμπλεκομένων, με επίκεντρο την διαπραγμάτευση του ρόλου της γυναίκας-δράστη και του θεσμικού πλαισίου μέσα στο οποίο λογοδοτεί.
Το έργο Κακούργα πεθερά, εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία και από το ομώνυμο τραγούδι του 1931 του Ιάκωβου Μοντανάρη, επιχειρεί να φωτίσει την οριακή ψυχολογία των ανθρώπων που καταφεύγουν στη βία, έχοντας υπάρξει προηγουμένως οι ίδιοι θύματά της.
Το έργο αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας και γράφτηκε στο πλαίσιο του Εργαστηρίου New Stages Southeast του Goethe Institute [2021-22].
Η παράσταση περιέχει σκηνές βίας, ήχο από πυροβολισμούς και γίνεται χρήση στρομποσκοπικού φωτισμού.
Οι ηθοποιοί καπνίζουν επί σκηνής για τις ανάγκες της παράστασης.
Κατάλληλη για θεατές άνω των 16 ετών.
Ταυτότητα της παράστασης:
Κείμενο – στίχοι: Νεφέλη Μαϊστράλη
Σκηνοθεσία: Θανάσης Ζερίτης
Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος: Γεωργία Μπούρδα
Σύνθεση /μουσική επιμέλεια: Ερατώ Α.Κρεμμύδα
Κίνηση: Κατερίνα Φώτη
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Φωτογραφίες/ Βίντεο: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Τσιμπρικίδου
Παίζουν:
Πεθερά: Ελένη Ουζουνίδου
Νύφη: Εριέττα Μανούρη
Υπηρέτρια: Νεφέλη Μαϊστράλη
Γαμπρός: Γιώργος Παπανδρέου
Ανιψιός: Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης
Έως τις 13 Φεβρουαρίου 2024, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Διάρκεια: 90’
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: Γενική είσοδος 18€, Μειωμένο (Άνεργοι, Φοιτητές, ΑΜΕΑ, άνω των 65) 15€
Μια άλλη Θήβα του Σέρχιο Μπλάνκο
Σκηνοθεσία Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Στο Θέατρο Πόρτα από τις 3 Φεβρουαρίου
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00
Η μεγάλη επιτυχία του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, που παίζεται με διαρκή sold out για δεύτερη σεζόν, μεταφέρεται στη σκηνή του Θεάτρου Πόρτα από τις 3 Φεβρουαρίου. Η παράσταση συζητήθηκε ιδιαίτερα και λόγω των εξαιρετικών ερμηνειών των ηθοποιών, του Θάνου Λέκκα στον ρόλο του Συγγραφέα και του Δημήτρη Καπουράνη στον διπλό ρόλο Μαρτίν/Φεδερίκο.Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανέδειξε το πολυεπίπεδο αυτό έργο, με μια σκηνοθεσία που επαινέθηκε ιδιαίτερα από την κριτική και το κοινό για τον εξαιρετικό ρυθμό και την υποβλητική της ατμόσφαιρα.
Ένας συγγραφέας συναντά επί σειρά μηνών μέσα στη φυλακή έναν εικοσάχρονο πατροκτόνο, τον Μαρτίν. Σκοπός του είναι να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ιστορία του νεαρού κρατούμενου, στον οποίο προτείνει να ερμηνεύσει τον εαυτό του στη θεατρική σκηνή. Όταν τελικά αυτό απαγορεύεται από το αρμόδιο υπουργείο, τον ρόλο αναλαμβάνει ο Φεδερίκο, ένας νεαρός ηθοποιός με τον οποίο δουλεύει ταυτόχρονα πλέον ο συγγραφέας. Ενδιαφέρον έχει ότι ο Σέρχιο Μπλάνκο θέλει να παίζονται οι δύο αυτοί ρόλοι από έναν ηθοποιό.
Ο Γαλλο-ουρουγουανός Σέρχιο Μπλάνκο, από τις πιο δυνατές σύγχρονες φωνές του ισπανόφωνου θεάτρου, μας παραδίδει μια σύγχρονη σπουδή για την ανδρική ταυτότητα, την καταπίεση, τη βία και το έγκλημα, την τιμωρία και τις διακρίσεις, αλλά ταυτόχρονα και τις ίδιες τις δημιουργικές διαδικασίες της τέχνης του θεάτρου, με αναφορές στο μύθο του Οιδίποδα αλλά και στο Έγκλημα και τιμωρία του Ντοστογιέφσκι.
Ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Επιμέλεια κίνησης: Ξένια Θεμελή
Σχεδιασμός σκηνικού: Κώστας Πολίτης
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ
Σχεδιασμός φωτισμών – Βίντεο: Αποστόλης Κουτσιανικούλης
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Παπαδόγιαννης
Παίζουν: Θάνος Λέκκας, Δημήτρης Καπουράνης
Διάρκεια: 105’
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: Γενική είσοδος 18€, Μειωμένο (Άνεργοι, Φοιτητές, ΑΜΕΑ, άνω των 65) 15€
Από τις 3 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Πόρτα (Μεσογείων 59).
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00