Το μουσικό φεστιβάλ Borderline της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει για δέκατη συνεχή χρονιά με ζωντανές συναυλίες, οπτικοακουστικές δράσεις και τρία νέα ψηφιακά έργα που απλώνονται μέσα στην πόλη, αλλά και στο διαδίκτυο, δίνοντας ραντεβού με το σήμερα του ήχου.

Σε μια περίοδο κατά την οποία οι τέχνες καταλαμβάνουν μόνο τις δύο διαστάσεις και ένα ιδιαίτερα στενό ηχητικό φάσμα, έρχεται το Borderline να επαναφέρει την ολότητα της μουσικής και να μας υπενθυμίσει ότι ο ήχος μπορεί να απευθυνθεί σε όλες μας τις αισθήσεις, στον νου μας, αλλά και στο σώμα μας.

Από τις 25 έως τις 27 Ιουνίου, το διεθνές μουσικό φεστιβάλ, που σταθερά αναδεικνύει την πολυδιάστατη σημασία του ενδιάμεσου χώρου μεταξύ πομπού και δέκτη, δημιουργού και θεατή/ακροατή, καλεί το κοινό να γιορτάσει τα δέκατά του γενέθλια με μια σειρά από ζωντανές συναυλίες και οπτικοακουστικές δράσεις. Στο επίκεντρο του φεστιβάλ τίθεται η αναγκαιότητα συνεύρεσης σε φυσικό χώρο και επαναπροσδιορισμού ενός κοινού δημιουργικού χώρου διάδρασης και συμμετοχής, τηρώντας όλα τα μέτρα ασφαλείας.

Από τη συμμετρία της dance στην τυχαιότητα του αυτοσχεδιασμού, και από το τονικό τραγούδι στον θόρυβο και στους περιβαλλοντικούς ήχους της ηλεκτροακουστικής μουσικής, για δέκατη συνεχή χρονιά το Borderline αμφισβητεί σύνορα και οριογραμμές, εξερευνώντας νέες θεματικές, πρακτικές και καλλιτεχνικές κατευθύνσεις.

Παράλληλα, στο διαδικτυακό περιβάλλον της Στέγης, παρουσιάζονται τρία νέα ψηφιακά έργα, τα οποία αναδεικνύουν την επιτακτικότητα περιβαλλοντικών ζητημάτων, βρίσκουν νέα σημεία συνάντησης μεταξύ μουσικής και land art και οραματίζονται έναν μη ετεροπατριαρχικό κόσμο αυτοδιάθεσης, χειραφέτησης και αλληλοφροντίδας.

Η πρώτη μέρα του φεστιβάλ στις 25 Ιουνίου στη Νέα Μασκώτ (Δημοτικός Κινηματογράφος Ταύρου) ξεκινάει με έναν σημαντικό μουσικό της εγχώριας underground σκηνής, τον Kostadis, σε ένα έντονο και συχνοτικά πυκνό σετ ηλεκτροακουστικής μουσικής. Στη συνέχεια, οι κιθαριστικοί αρπισμοί και τα επεξεργασμένα φωνητικά της Julia Reidy, μας μεταφέρουν σε ένα πιο εύθραυστο ακουστικά περιβάλλον. Τέλος, η αναλογική προβολή (φιλμ 16mm) της ταινίας «Honor and Obey» του Αμερικανού σκηνοθέτη Warren Sonbert, σε παραλληλία με τους ηλεκτρικούς ήχους και την τρομπέτα της Θάλειας Ιωαννίδου, aka Pinna Bounce, εξερευνούν τα σημεία συνάντησης και απόκλισης ήχου και κινούμενης εικόνας.

Η δεύτερη μέρα του φεστιβάλ, στις 26 Ιουνίου στο Θέατρο Πολυχώρου Λιπασμάτων Δραπετσώνας (Είσοδος Σφαγείων), αναζητά τους μελλοντικούς τρόπους συσχετισμού με τη μουσική και τον ήχο. Από τους Wild Terrier Orchestra, τη σύμπραξη του Δημήτρη Παπαδάτου, aka Jay Glass Dubs, με τη Φωτεινή Κορρέ στο νέυ, μέχρι την κολεκτίβα CURL της υποψήφιας για Όσκαρ Mica Levi, η βραδιά στον παραθαλάσσιο πολιτιστικό χώρο «Λιπάσματα» καλεί την καθεμία και τον καθένα από εμάς να κινηθούν σωματικά και νοητικά στον δικό τους παλμό, προς μια εξερεύνηση για έναν χορό «ελεύθερο από μετρονόμους και groove, ελεύθερο από ρυθμό» (Thomas Köner).

Το φεστιβάλ κλείνει στις 27 Ιουνίου στη Νέα Μασκώτ (Δημοτικός Κινηματογράφος Ταύρου) με δύο νέες αναθέσεις της Στέγης, οι οποίες αναδεικνύουν αθέατες πτυχές του περιβάλλοντός μας, αλλά και με ένα δυνατό ηλεκτροακουστικό σετ της Νεοϋορκέζας σαξοφωνίστριας και συνθέτριας Lea Bertucci. Σε συνέχεια του TESTIMONIUM – Athens, που δημιούργησε ο Jacob Kirkegaard ειδικά για το κανάλι της Στέγης στο YouTube, ο διεθνώς καταξιωμένος sound artist παρουσιάζει ζωντανά μια νέα τετραφωνική ηχητική σύνθεση, η οποία βασίζεται στις ηχογραφήσεις που πραγματοποίησε σε διάφορες μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων της Αττικής. Η Lea Bertucci εξερευνά τη γλυπτικότητα του ήχου και την ακουστική του χώρου, αναπτύσσοντας ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο ηχητικό περιβάλλον. Τέλος, το νέο οπτικοακουστικό έργο με τίτλο ARIA του μουσικού και παραγωγού Coti K., της video artist Ερατώς Τζαβάρα και του φωτογράφου και βιολόγου Andrea Bonetti, πραγματεύεται τη διττή σημασία την οποία μπορεί να έχει ο αέρας που αναπνέουμε.

Το φεστιβάλ κάνει pre-launch με τρία online μουσικά βίντεο που θα διατίθενται από τις 19 Ιουνίου στο YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση. Η Αντιγόνη Τσαγκαροπούλου aka Bunny μας εισάγει στον sci-fi, queer φεμινιστικό κόσμο των Dentata Pearls. Η Νικολέτα Χατζοπούλου στο Infinity δημιουργεί μια νέα σύνθεση για φωνή και halldorophone, το όργανο που έγινε γνωστό στο ευρύ κοινό από το soundtrack της ταινίας Joker. O Jacob Kirkegaard με το Testimonium – Athens καταθέτει μια οπτικοακουστική μαρτυρία με καταγραφές ήχου και εικόνας από εγκαταστάσεις απορριμμάτων, ανακύκλωσης και υδάτινων λυμάτων της Αττικής, αποτίνοντας έναν γλυκόπικρο φόρο τιμής στα σκουπίδια του πολιτισμού.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ