Συμφωνική ορχήστρα της Βιέννης – Λεωνίδας Καβάκος στο Ηρώδειο

Στις 22 Ιουνίου, η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης ενώνει τις δυνάμεις της με τον κορυφαίο βιολονίστα και αρχιμουσικό Λεωνίδα Καβάκο, σε ένα από τα σημαντικότερα μουσικά γεγονότα το καλοκαιριού. Η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης είναι από τις κορυφαίες ορχήστρες στον κόσμο. Ιδρύθηκε το 1900 και έχει συνεργαστεί με ονόματα-θρύλους της μουσικής, όπως οι Βίλχεμ Φούρτβένγκλερ, Χέρμπερτ φον Κάραγιαν, Ζωρζ Πρετρ, Bλαντιμίρ Φεντοσέγεφ κ.ά. Τελευταία της εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών ήταν το 1967, υπό τη διεύθυνση του Wolfgang Sawallisch.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Λεωνίδας Καβάκος εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε συναυλία στη σκηνή του Ηρωδείου το 1984, με τη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ. Στη συνέχεια, μέσα σε λίγα χρόνια κέρδισε στον διαγωνισμό Sibelius το 1985, και τους διαγωνισμούς Paganini και Naumburg το 1988, βραβεία που τον εκτόξευσαν μεταξύ των κορυφαίων σολίστ στον κόσμο, ενώ ακολούθησε πλήθος άλλων βραβείων. Ως σολίστ, αλλά και ως μαέστρος έχει συνεργαστεί με όλες τις κορυφαίες ορχήστρες του κόσμου.

Το πρόγραμμα της συναυλίας θα αποτελείται από το Κονσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε μι ελάσσονα op. 64 του Μέντελσον, τη Συμφωνία Νο. 31 σε ρε μείζονα KV 297 (“Παριζιάνος”) του Μότσαρτ, και τη Συμφωνία Νο. 7 σε λα μείζονα op. 92 του Μπετόβεν.

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωδείο Ηρώδου Αττικού (Ηρώδειο)

Διονυσίου Αρεοπαγίτου

22 Ιουνίου 2019
21:00

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εισιτήρια
Διακεκριμένη Ζώνη: 100€ κανονικό
Ζώνη Α: 80€ κανονικό
Ζώνη Β: 50€ κανονικό
Ζώνη Γ: 40€ κανονικό

Άνω Διάζωμα: 30€ κανονικό | 15€ φοιτητικό
Aνέργων από 15€ (διαθέσιμα μόνο από τα εκδοτήρια ΕΦ – Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου)
ΑμεΑ: 15€ κρατήσεις στο tameia@greekfestival.gr

Ελένη Πέτα, Γιάννης Μαθές  στον Κήπο του Μεγάρου

Η Ελένη Πέτα, μία από τις σημαντικότερες ερμηνεύτριες της γενιάς της, και ο ταλαντούχος ερμηνευτής-συνθέτης Γιάννης Μαθές συναντιούνται για πρώτη φορά σε μια ιδιαίτερη μουσική περιπλάνηση στον Κήπο του Μεγάρου. Ένας συνεχής διάλογος επί σκηνής, όπου μια ξενόγλωσση μποσανόβα μπλέκεται με μια ελληνική, ένα πορτογαλικό fado με ένα ηπειρώτικο τραγούδι, μια ταραντέλα με έναν θρακιώτικο σκοπό, ενώ οι ρυθμικές μελωδίες του Piazzola συνυπάρχουν με την ατμοσφαιρική γοητεία του Χατζιδάκι.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Οιδίπους» στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Η αρχετυπική ιστορία του Οιδίποδα ξεδιπλώνεται μέσα από τα εκπληκτικά, χαρακτηριστικά tableau vivant του Ρόμπερτ Γουίλσον. Ο κορυφαίος δημιουργός ακολουθεί την ιστορία του Οιδίποδα χρονολογικά, χωρίς να συμπίπτει απολύτως με τον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή, από τη στιγμή της γέννησής του και της εγκατάλειψής του ως βρέφους, μέχρι τη στιγμή της τύφλωσής του, αφού έχουν προηγηθεί οι φρικτές αποκαλύψεις: από το πρώτο φως της ζωής στο τελευταίο φως που αντικρίζει. Δύο “μάρτυρες”, ένας άντρας και μια γυναίκα, μας μεταφέρουν αυτά που βλέπουν, τον βίο και την πολιτεία του Οιδίποδα, σαν να μιλάνε διαμέσου των αιώνων.

Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Σκηνικά – Φωτισμοί: Ρόμπερτ Γουίλσον

Δείτε περισσότερα εδώ

«Γιαννούλα η Κουλουρού» από τον Γιώργο Παπαγεωργίου στην Πειραιώς 260

Ο ανερχόμενος σκηνοθέτης Γιώργος Παπαγεωργίου, συμμετέχει εφέτος για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών, μεταφέροντας στη σκηνή μία συγκλονιστική πραγματική ιστορία. Μετά από τη μεγάλη θεατρική επιτυχία της παράστασης Αρίστος, που παίχτηκε για 2 συνεχόμενες χρονιές με διαρκή sold out και πραγματευόταν την ιστορία του Αριστείδη Παγκρατίδη, ο ταλαντούχος καλλιτέχνης καταπιάνεται με ένα ακόμα πραγματικό και «ταλαιπωρημένο» πρόσωπο της ελληνικής ιστορίας.

Η Γιαννούλα

Η Γιαννούλα που γεννήθηκε το 1868 στην Άνω Πόλη της Πάτρας, πήρε το όνομά της από τα κουλούρια που πουλούσε. Ζούσε με τον καημό να παντρευτεί. Η ελαφριά νοητική υστέρηση που τη χαρακτήριζε, ήταν ένα από τα στοιχεία της προσωπικότητάς της που εκμεταλλεύτηκαν οι κάτοικοι της Πάτρας και άρχισαν να την περιπαίζουν. Στη συνέχεια, οι φάρσες σε βάρος της Γιαννούλας πήραν διαστάσεις «αστικής διαπόμπευσης» καθώς όλο και περισσότεροι από την τοπική κοινωνία της Πάτρας συμμετείχαν στα «δρώμενα» που στήνονταν για τους γάμους της Γιαννούλας με διάφορους υποψήφιους «γαμπρούς», οι οποίοι γάμοι φυσικά δεν έγιναν ποτέ.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Η μικρή μας πόλη» στο θέατρο Λαμπέτη

Ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας, με οδηγό την ιστορική μετάφραση του Μίνωα Βολανάκη, τη θεατρική αφήγηση του Χρήστου Φερεντίνου, τη σύμπραξη  ενός έμπειρου θιάσου αλλά και με την συμμετοχή αποφοίτων και μαθητών της δραματικής σχολής «Ίασμος» δημιουργεί ένα σύμπαν επιθυμίας και μνήμης που αναδημιουργεί  μικρές αλλά αξιοσημείωτες καθημερινές στιγμές και αναδεικνύει την ευαίσθητη ματιά του συγγραφέα και την αγάπη του για τον άνθρωπο που μοχθεί, ερωτεύεται, ανησυχεί και συνεισφέρει με το ήθος του, τις δικές του δυνάμεις και τις αξίες του, στη δημιουργία ενός καλύτερου και βιώσιμου κόσμου.

«Η Μικρή μας Πόλη» είναι ένας ύμνος στη ζωή, στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και στην πολύτιμη αξία της κάθε στιγμής που ζούμε, όσο μικρή και ασήμαντη και αν φαίνεται.

Ο έρωτας, η φιλία, η ενηλικίωση, οι σχέσεις των γονιών με τα παιδιά τους, τα ατομικά και συλλογικά όνειρα της κοινωνίας, η απλή καθημερινή ζωή μιας πόλης, αλλά και όλος ο κύκλος της ζωής των ανθρώπων είναι τα θέματα πού διαπραγματεύεται με γλαφυρό, τρυφερό αλλά και αστείο τρόπο ο τιμημένος με το βραβείο Πούλιτζερ συγγραφέας Θόρντον Γουαϊλντερ σε ένα από τα πιο διάσημα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Το δικό μας σινεμά» στο Θέατρο Άλσος

«Το δικό μας σινεμά», το θεατρικό μιούζικαλ με την υπογραφή του συγγραφικού δίδυμου των μεγάλων επιτυχιών Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα και τις ευφάνταστες χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού, έρχεται στο ανακαινισμένο ιστορικό Θέατρο Άλσος.

Εξαιρετικές ερμηνείες, υπέροχα τραγούδια, χορός και 1.000 κοστούμια, μέσα σε ένα ευφάνταστο σκηνικό, με υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στον ήχο και φώτα τελευταίας τεχνολογίας, δίνουν το στίγμα της παράστασης.

«Το δικό μας σινεμά», είναι η ιστορία κάποιων καλλιτεχνών που ξεκινάνε περίπου το 1955 όταν πια αρχίζει η μεγάλη άνοδος του κινηματογράφου, ζουν την μεγάλη δόξα της δεκαετίας του ’60 και ακολουθούν την πτώση του σινεμά στη δεκαετία του ’70.

O Πέτρος (Σπύρος Παπαδόπουλος) είναι πρωταγωνιστής του θεάτρου και κάνει τις πρώτες του ταινίες στη δεκαετία του ’50. Είναι παντρεμένος με τη Μιράντα (Κατερίνα Λέχου) η οποία είναι σταρ του θεάτρου και περιφρονεί το σινεμά αλλά κάνει και κάποιες ταινίες για να βγάζει χρήματα. Η Μιράντα έχει μια κόρη από τον προηγούμενο γάμο της, τη Δανάη (Ευγενία Σαμαρά).

Η Μαίρη (Δέσποινα Βανδή) είναι μια πετυχημένη τραγουδίστρια που στη δεκαετία του ’50 κάνει ρόλους σε ταινίες του άντρα της, Γιώργου (Κώστας Κόκλας) που είναι σεναριογράφος και σκηνοθέτης.

Όταν ο Πέτρος και η Μαίρη συνεργάζονται για πρώτη φορά σε μια ταινία του Γιώργου αρχίζει μια ιστορία με έρωτες, ανταγωνισμούς, φιλοδοξίες και διαψεύσεις.

Η ιστορία αυτή κρατάει μέχρι το ΄77 τη χρονιά που πεθαίνει ο Φιλοποίμενας Φίνος και στην ουσία λήγει η ιστορία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Γύρω από αυτά τα τέσσερα πρόσωπα περιστρέφεται ένας ολόκληρος κόσμος από καλλιτέχνες που ζουν και εργάζονται στα στούντιο της Φίνος Φιλμ.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Φεστιβάλ Κωμωδίας» τον Ιούνιο από τις θεατρικές ομάδες του Vault

Στη σκηνή ανεβαίνουν οι σπουδαστές των θεατρικών εργαστηρίων του Δημήτρη Καρατζιά αυτό τον Ιούνιο στον Πολυχώρο Vαult, για να χαρίσουν το γέλιο μέσα από τρία Νεοελληνικά έργα, τεσσάρων σπουδαίων Ελλήνων δημιουργών.

Έξι θεατρικές ομάδες που δημιουργήθηκαν μέσα από τα θεατρικά εργαστήρια θα παρουσιάσουν έξι παραστάσεις από τις 1 έως τις 23 Ιουνίου. Δύο διαφορετικές εκδοχές για το έργο του Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου “Ποια Ελένη;” , τρεις εκδοχές για τη “Ζωή Μετά Χαμηλών Πτήσεων” του ΑΡΚΑ (σε διασκευή Δημήτρη Αγορά), και την κωμική εκδοχή της “Ψιλικατζούς” της Κωνσταντίνας Δελημήτρου (σε διασκευή Δημήτρη Καρατζιά).

Λίγα λόγια για τα έργα:

Ποια Ελένη;», του Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, σε μια παράσταση – παρωδία, που καυτηριάζει μοναδικά την ομορφιά και τον έρωτα, διακωμωδώντας το μύθο της ωραίας Ελένης και τον Τρωικό Πόλεμο. Το «Ποια Ελένη;» παρουσιάστηκε πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2004 στην Σκηνή Κοτοπούλη Ρεξ, σε παραγωγή Εθνικού Θεάτρου κερδίζοντας διθυραμβικές κριτικές ενώ λόγω της τεράστιας επιτυχίας που σημείωσε επαναλήφθηκε και την επόμενη θεατρική σεζόν.

Δείτε περισσότερα εδώ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης