«Εκείνος που δέχεται χαστούκια» στο Θέατρο Επί Κολωνώ
Μόνο για δύο παραστάσεις στο θέατρο Επί Κολωνώ στις 6 και 7 Ιουνίου θα παρουσιαστεί το έργο «Εκείνος που δέχεται χαστούκια».
Όλα ξεκινούν μέσα σε ένα τσίρκο. Ο Εκείνος αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό. Δεν έχει ταυτότητα γιατί δε θέλει να έχει ταυτότητα. Το ταλέντο του είναι να δέχεται με ευχαρίστηση χαστούκια από το κοινό. Αυτό το ταλέντο του δίνει τη θέση που επιθυμεί τόσο πολύ. Με την ένταξή του στο θίασο προκαλεί πολλές ανατροπές. Ο Εκείνος είναι η αφορμή της αποκάλυψης όλων των ιστοριών και τέλος και της δικής του.
Συντελεστές:
Θεατρική ομάδα: TheTalking Props
Κείμενο: TheTalking Props
Μετάφραση: Κοραλλία Μακρή
Σκηνοθεσία- Κείμενο: TheTalking Props
Κοστούμια: TheTalking Props
Σκηνικά: Κώστας Ρέππας
Μουσική: Γιώργος Μωησιάδης
Φωτισμοί: Ελίνα Σουλτάνη
Φωτογραφίες: Ιωάννα Αβδελοπούλου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελίνα Σουλτάνη
Trailer παράστασης: Ιουλία Αγαλίδου
Ερμηνεύουν:
Ιωάννα Αβδελοπούλου, Ιουλία Αγαλίδου, Τζοάννα Αγγελή, Ελένη Μπίκου, Κώστας Ρέππας
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Off Off Athens 11 2019.
Οι πόρτες ανοίγουν στις 19:30.
Θέατρο Επί Κολωνώ – Κεντρική Σκηνή
6 Ιουνίου 2019 Πέμπτη 20:15
7 Ιουνίου 2019 Παρασκευή 22:00
6 Ιουνίου 2019 – 7 Ιουνίου 2019
Εισιτήρια
Η γενική είσοδος είναι 5€ για τη μία παράσταση και 6€ για τις δύο παραστάσεις της ίδιας βραδιάς.
Εισιτήριο διαρκείας: 25€ (max 25 παραστάσεις), 20€ (max 17 παραστάσεις)
«Μαγεία» – Όπερα και μόδα στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Έπειτα από δύο χρόνια, το επιτυχημένο project «Όπερα και Μόδα» επιστρέφει, στις 6 Ιουνίου στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος, σε νέα μορφή και σε συμπαραγωγή του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, υποσχόμενο μια βραδιά γεμάτη Μαγεία.
Βασισμένο σε μια ιδέα της δημοσιογράφου Ίσμας Τουλάτου, το project Όπερα και Μόδα, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του διευθυντή του Μπαλέτου της ΕΛΣ Κωνσταντίνου Ρήγου, επιχειρεί να συνδυάσει το Λυρικό Θέατρο με την Υψηλή Ραπτική με τρόπο ισότιμο και δημιουργικό προχωρώντας πέρα από τα προφανή, προκειμένου να υπογραμμίσει τον σύγχρονο χαρακτήρα και τα σημεία σύγκλισης των δύο κόσμων.
Το εφετινό θέμα επιδιώκει να θυμίσει τη δυναμική της σύμπραξης των δύο αυτών συμπάντων με ένα αποτέλεσμα εκρηκτικής ομορφιάς. Ταυτόχρονα, μέσα από το project θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό η δουλειά της Tina Kalivas, μιας διεθνώς καταξιωμένης, ελληνικής καταγωγής σχεδιάστριας κι ενδυματολόγου με εντυπωσιακή πορεία τόσο στoν χώρο της Μόδας όσο και στη βιομηχανία του Χόλιγουντ.
Μέσα από το δρώμενο, επιχειρείται να καταδειχθεί περαιτέρω ο συνολικός σύγχρονος και διαχρονικός χαρακτήρας της Όπερας και οι πολλές, άγνωστες, ίσως, ακόμη, δυνατότητες προσέγγισης με άλλους χώρους έτσι ώστε να ανοιχτεί σε νέα πεδία και να προσελκύσει νέο, αντίστοιχα, κοινό, χωρίς εκπτώσεις στο αισθητικό επίπεδο.
Δείτε περισσότερα εδώ
«Η μικρή μας πόλη» στο θέατρο Λαμπέτη
Ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας, με οδηγό την ιστορική μετάφραση του Μίνωα Βολανάκη, την θεατρική αφήγηση του Χρήστου Φερεντίνου, τη σύμπραξη ενός έμπειρου θιάσου αλλά και με την συμμετοχή αποφοίτων και μαθητών της δραματικής σχολής «Ίασμος» δημιουργεί ένα σύμπαν επιθυμίας και μνήμης που αναδημιουργεί μικρές αλλά αξιοσημείωτες καθημερινές στιγμές και αναδεικνύει την ευαίσθητη ματιά του συγγραφέα και την αγάπη του για τον άνθρωπο που μοχθεί, ερωτεύεται, ανησυχεί και συνεισφέρει με το ήθος του, τις δικές του δυνάμεις και τις αξίες του, στη δημιουργία ενός καλύτερου και βιώσιμου κόσμου.
«Η Μικρή μας Πόλη» είναι ένας ύμνος στη ζωή, στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και στην πολύτιμη αξία της κάθε στιγμής που ζούμε, όσο μικρή και ασήμαντη και αν φαίνεται.
Ο έρωτας, η φιλία, η ενηλικίωση, οι σχέσεις των γονιών με τα παιδιά τους, τα ατομικά και συλλογικά όνειρα της κοινωνίας, η απλή καθημερινή ζωή μιας πόλης, αλλά και όλος ο κύκλος της ζωής των ανθρώπων είναι τα θέματα πού διαπραγματεύεται με γλαφυρό, τρυφερό αλλά και αστείο τρόπο ο τιμημένος με το βραβείο Πούλιτζερ συγγραφέας Θόρντον Γουαϊλντερ σε ένα από τα πιο διάσημα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας.
Δείτε περισσότερα εδώ
«Ο κύκλος του έρωτα – Το γαϊτανάκι» του Άρθουρ Σνίτσλερ
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει το σπονδυλωτό κείμενο του Άρθουρ Σνίτσλερ που καταγγέλλει μέσα από ένα ερωτικό παιχνίδι μεταμορφώσεων την κοινωνική υποκρισία, τους θεσμούς, την άρχουσα τάξη.
Δέκα άνθρωποι κάθε φύλου ηλικίας και κοινωνικής τάξης παγιδευμένοι σε έναν ιλαρό φαύλο κύκλο εξαπάτησης και αυταπάτης σε ένα κόσμο που μεταβάλλεται ραγδαία και βίαια αφήνοντας όμως αμετάβλητη την ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της. Μια διαδοχή από σεξουαλικές συνευρέσεις που μπλέκονται η μία με την άλλη ξεγυμνώνοντας πιο πολύ από τα ίδια τα κορμιά τις ψυχές καθώς και τα τεχνάσματα και την κοινωνική υποκρισία που οι άνθρωποι υιοθετούν σαν τρόπο συμπεριφοράς για να επιβιώσουν ενώ ταυτόχρονα αρνούνται κοντόφθαλμα να δουν την μεγαλύτερη εικόνα του κόσμου που τους περιβάλλει. Αναζητώντας νευρωτικά επιβεβαίωση και ικανοποίηση, άμεσα, γρήγορα και χωρίς περαιτέρω εμπλοκές και ευθύνες ποιο είναι το τίμημα, ποια η ευχαρίστηση και ποια η απώλεια;
Παίζουν:
Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Αυγουστίνος Κούμουλος, Άννα Μάσχα, Κίττυ Παϊταζόγλου, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Σίσσυ Τουμάση, Κώστας Φιλίππογλου, Νικόλας Παπαγιάννης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος.
Δείτε περισσότερα εδώ
Φοίβος Δεληβοριάς «Η τελευταία ταράτσα»
Το χειροποίητο πολυθέαμα του Φοίβου Δεληβοριά, που εμφανίστηκε ξαφνικά πάνω απ’ την πόλη το καλοκαίρι του 2017, συγκέντρωσε πλήθος καλλιτεχνών του τραγουδιού, του θεάτρου, του stand-up comedy, του μπουρλέσκ και της τέχνης της μαγείας και στηρίχτηκε στα δύο πρώτα χρόνια του από χιλιάδες θεατές, είναι πάλι εδώ για ένα τελευταίο καλοκαίρι.
Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη λοιπόν του Ιουνίου, του Ιουλίου και του Σεπτεμβρίου.
-Με έναν μόνιμο θίασο που αποτελείται από τους ήδη “συνεννοημένους”
τη γνωστή πηγή φωτός και θεαματικό πολυεργαλείο Θανάση Αλευρά, σε ακόμα πιο δαιμονισμένη έκδοση.
Δείτε περισσότερα εδώ
«Η φαλακρή τραγουδίστρια» στο Θέατρο Τέχνης
Η Σοφία Μαραθάκη και η Ομάδα Θεάτρου ΑΤΟΝΑλ παρουσιάζουν το έργο που ουσιαστικά καθιέρωσε το θέατρο του παραλόγου.
Γραμμένο το 1948, το έργο Η φαλακρή τραγουδίστρια μοιάζει σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ, καθώς σατιρίζει θέματα όπως η ισοπέδωση της ατομικής ταυτότητας, η καθολική αποξένωση και η αυτοματοποίηση της συμπεριφοράς. Η υπόθεση του έργου, διαδραματίζεται σ’ ένα αγγλικό αστικό σαλόνι όπου το ζεύγος Σμιθ συναντά το ζεύγος Μάρτιν, λίγο πριν εισβάλλει στην κουβέντα η υπηρέτρια του σπιτιού αλλά και ένας απρόσκλητος πυροσβέστης.
Με όχημα την ανεπάρκεια των λέξεων, ο συγγραφέας Ευγένιος Ιονέσκο περιγράφει την καθημερινότητα της μικροαστικής κοινωνίας και επιτίθεται σ’ ένα κόσμο που έχει χάσει τη μεταφυσική του διάσταση. Παρωδώντας και χλευάζοντας την απολιθωμένη γλώσσα, βασικά προτείνει την αποκατάσταση μιας ποιητικής αντίληψης για τη ζωή.
Η παράσταση επιδιώκει να αναδείξει το παράλογο και το σουρεαλιστικό στοιχείο του σύγχρονου κόσμου της και την καθολική αδυναμία της γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας συναισθημάτων και ιδεών. Με εφαλτήριο τον Βιτγκενστάιν που λέει ότι: τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου, στόχος είναι να διερευνηθεί η ανάγκη του ανθρώπου να ονομάζει τα πάντα και να τα κατηγοριοποιεί για να τα κατανοήσει.
Δείτε περισσότερα εδώ
«Το ξύπνημα της άνοιξης» του Φρανκ Βέντεκιντ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Ο Βέντεκιντ στο Ξύπνημα της άνοιξης συνθέτει ένα ρέκβιεμ για τον στραγγαλισμό της αθωότητας και των πρώτων παρορμήσεων και καταγγέλλει μια συντηρητική κοινωνία εστιασμένη στην αποτελεσματικότητα που καταστέλλει το ένστικτο και την επαφή με το σώμα. Μέσα από σύντομες, αποσπασματικές εικόνες, παρακολουθούμε μια γενιά εφήβων να έρχεται αντιμέτωπη με τη διερεύνηση της σεξουαλικότητας, τη φιλία, τον ρομαντισμό, τη βία, την αυτοκτονία, τον έρωτα και να ωθείται εντέλει στον αφανισμό μέσα από την πάλη της να αναπνεύσει σε μια ασφυκτική κοινωνία που προτείνει τη στέρηση της ανθρώπινης ιδιότητας.
Η παράσταση επιχειρεί να παρακολουθήσει μέσα από το μικροσκόπιο όλη τη διακύμανση του ανθρώπινου συμπτώματος που πεθαίνει πριν καν γεννηθεί, διατηρώντας το ωμό και ανηλεές ύφος της γραφής του Βέντεκιντ.
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Παίζουν οι ηθοποιοί:
Βαγγέλης Αμπατζής
Ασημίνα Αναστασοπούλου
Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή
Γιώργος Δικαίος
Αναστάσης Λαουλάκος
Μάνος Πετράκης
Νάνσυ Σιδέρη
Μαρία Σκουλά
Δείτε περισσότερα εδώ
«Φεστιβάλ Κωμωδίας» τον Ιούνιο από τις θεατρικές ομάδες του Vault
Στη σκηνή ανεβαίνουν οι σπουδαστές των θεατρικών εργαστηρίων του Δημήτρη Καρατζιά αυτό τον Ιούνιο στον Πολυχώρο Vαult, για να χαρίσουν το γέλιο μέσα από τρία Νεοελληνικά έργα, τεσσάρων σπουδαίων ελλήνων δημιουργών.
Έξι θεατρικές ομάδες που δημιουργήθηκαν μέσα από τα θεατρικά εργαστήρια θα παρουσιάσουν έξι παραστάσεις από τις 1 έως τις 23 Ιουνίου. Δύο διαφορετικές εκδοχές για το έργο του Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου “Ποια Ελένη;” , τρεις εκδοχές για τη “Ζωή Μετά Χαμηλών Πτήσεων” του ΑΡΚΑ (σε διασκευή Δημήτρη Αγορά), και την κωμική εκδοχή της “Ψιλικατζούς” της Κωνσταντίνας Δελημήτρου (σε διασκευή Δημήτρη Καρατζιά).
Λίγα λόγια για τα έργα:
Ποια Ελένη;», του Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, σε μια παράσταση – παρωδία, που καυτηριάζει μοναδικά την ομορφιά και τον έρωτα, διακωμωδώντας το μύθο της ωραίας Ελένης και τον Τρωικό Πόλεμο. Το «Ποια Ελένη;» παρουσιάστηκε πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2004 στην Σκηνή Κοτοπούλη Ρεξ, σε παραγωγή Εθνικού Θεάτρου κερδίζοντας διθυραμβικές κριτικές ενώ λόγω της τεράστιας επιτυχίας που σημείωσε επαναλήφθηκε και την επόμενη θεατρική σεζόν.
Δείτε περισσότερα εδώ
«Η απαγωγή της Τασούλας» στο Θέατρο Σταθμός
Η θρυλική ιστορία αγάπης, της Τασούλας Πετρακογιώργη και του Κώστα Κεφαλογιάννη, που συγκλόνισε την εγχώρια και διεθνή κοινή γνώμη και -μέσα στον απόηχο του εμφυλίου- παρ’ ολίγον να προκαλέσει εμφύλια σύρραξη στην Κρήτη, μια περιοχή της Ελλάδας που δεν γνώρισε εμφύλιο, μεταφέρεται για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή.
Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Μάρκελλος και η ηθοποιός Ελένη Στεργίου (This Famous Tiny Circus theater group) συγγράφουν ένα πρωτότυπο έργο, εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία της Απαγωγής της Τασούλας, του οποίου την δραματουργική επιμέλεια υπογράφει ο Ανδρέας Στάικος.
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Δείτε περισσότερα εδώ
«Μελίσσια» του Αλέξη Σταμάτη στο Εθνικό Θέατρο
Έως και την Κυριακή 16 Ιουνίου παρατείνονται λόγω μεγάλης επιτυχίας οι παραστάσεις του έργου «Μελίσσια» του Αλέξη Σταμάτη, που παρουσιάζεται στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος», σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη.
Ο βραβευμένος πεζογράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας Αλέξης Σταμάτης παραδίδει μια ανάγλυφη ακτινογραφία των προβληματικών οικογενειακών σχέσεων που προκαλεί η παρουσία μιας μητέρας πρωταρχικής φιγούρας – μιας βασίλισσας μέλισσας.
Σ’ ένα αστικό σπίτι κάπου στα βόρεια προάστια της Αθήνας, στα Μελίσσια, η ιδιοκτήτρια υποδέχεται τους πιο κοντινούς της ανθρώπους: την κόρη της με τον σύζυγό της, τον γιο της και μια νεαρή κοπέλα, που όταν αποκαλύπτει την ταυτότητά της αλλάζει τα δεδομένα της οικογενειακής συνεύρεσης. Η συγγραφική ιδιότητα της κατάκοιτης ιδιοκτήτριας, της Αγάπης, δημιουργεί την αίσθηση πως, ό,τι διαδραματίζεται μεταξύ τους, είναι επινοημένες ιστορίες που βγαίνουν από τα χειρόγραφα των βιβλίων της.
Το κείμενο παρουσιάστηκε με επιτυχία σε μορφή αναλογίου το 2012 στις Αναγνώσεις του Εθνικού Θεάτρου.
Δείτε περισσότερα εδώ
«Ο ουρανός κατακόκκινος» της Λούλας Αναγνωστάκη στο Θέατρο Θησείον
Ο «Ουρανός Κατακόκκινος», ο συγκλονιστικός μονόλογος της Λούλας Αναγνωστάκη παρουσιάζεται από Τετάρτη 22 Μαΐου και κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και εκτάκτως Κυριακή 9/6 στο θησείον, ένα Θέατρο για τις Τέχνες, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Σοφίας Παπουτσόγλου.
Μια γυναίκα έγκλειστη στους ρόλους και στις κοινωνικές επιταγές μιας κοινωνίας αυστηρά αντρικής, πέρα από τον μέσο όρο, μακριά από τις κοινωνικές συμβάσεις, που δεν βολεύεται να είναι μέσος όρος και επαναστατεί.
Η Σοφία Αποστόλου, γόνος μιας αστικής οικογένειας, καθηγήτρια γαλλικής στο Δημόσιο με ανώτερες σπουδές στη Φιλολογία, κάτοχος επίσης της αγγλικής και της ρωσικής, χήρα ενός ωραίου άντρα, αλλά κομμουνιστή,απολυθείσα λόγω αλκοολισμού, ζει πια απέναντι από τις φυλακές Κορυδαλλού όπου είναι έγκλειστος ο άσχημος και αφελής γιος της.
Ένας μονόλογος με τις σκέψεις μιας γυναίκας για τη ζωή, τις ελπίδες και τα όνειρα που διαψεύδονται μαζί με τις αξίες και τις ιδεολογίες της, με την ίδια να μπλέκεται μαζί με το παιδί της σε περίεργες “μπίζνες” εμπορίου κοριτσιών από χώρες του πρώην υπαρκτού σοσιαλισμού.
Δείτε περισσότερα εδώ
«Το Tέλος» του Σάμουελ Μπέκετ με τον Δημήτρη Καταλειφό στο θέατρο Εμπορικόν
Τα Αθηναϊκά Θέατρα παρουσιάζουν «Το Τέλος» του Σάμουελ Μπέκετ, με τον Δημήτρη Καταλειφό, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα, στο θέατρο Εμπορικόν.
Πρόκειται για ένα αφήγημα σε πρώτο πρόσωπο στο οποίο παρακολουθούμε τη σταδιακή αποξένωση και εξουθένωση (σωματική, ψυχική και πνευματική) του ήρωα.
Η πλοκή της ζωής του έχει προηγηθεί και την πορεία προς το τέλος διατρέχει η γλώσσα και το ύφος του Μπέκετ: Ο λόγος τολμηρός, ωμός• σαρκασμός χιούμορ, ειρωνεία• γλώσσα υπαινικτική, ανατρεπτική, ανελέητη, ποιητική.
Ο Σάμουελ Μπέκετ έγραψε «Το Τέλος» το 1946. Ένα από τα ωραιότερα και πιο δυνατά κείμενα του συγγραφέα. Ένα αφήγημα που προσφέρεται για πολλαπλή ανάγνωση.
Μετάφραση: Θάλεια Μελή-Χωλλ
Σκηνοθεσία: Γιώργος Σκεύας
Με τον Δημήτρη Καταλειφό
Δείτε περισσότερα εδώ