«Μοιραία πάθη» στο Θέατρο Βρετάνια

Τέσσερις πρωταγωνιστές του λυρικού τραγουδιού σε έναν Οπερατικό Μαραθώνιο. Μια πλούσια και έντονη δραματουργικά λυρική παράσταση, όπου οι ερμηνευτές μεταμορφώνονται διαδοχικά σε τραγικούς χαρακτήρες, μέσα από τις ωραιότερες σελίδες οπερατικής μουσικής, στα αριστουργήματα των Τζουζέπε Βέρντι (Τραβιάτα & Τροβατόρε), Ρουτζέρο Λεονκαβάλο (Παλιάτσοι), Τζάκομο Πουτσίνι (Τόσκα).

Συντελεστές:

Μουσική Διδασκαλία – Διεύθυνση – Πιάνο: Δημήτριος Καραμανώλης, Φρίξος – Διονύσιος Μόρτζος
Σκηνοθεσία – Διασκευή: Τζένη Δριβάλα
Κοστούμια: “Βεστιάριο”
Σκηνικά – Φωτισμοί – Τεχνική Επιμέλεια – Παραγωγή: Sound& Picture ltd

Πρωταγωνιστούν:

Τζένη Δριβάλα (υψίφωνος), Μαρία Βλαχοπούλου (μεσόφωνος), Φίλιππος Μοδινός (τενόρος), Κωνσταντίνος Καριώτης (βαρύτονος). 

Μαζί τους το φωνητικό σύνολο του Κλασσικού Ωδείου Χολαργού “Voce di Voce” (Διεύθυνση: Πία Πιερράκου).

Θέατρο Βρετάνια

Πανεπιστημίου 7 Τηλέφωνο: 210 3221579

29 Μαΐου 2019

20:30

Εισιτήρια

Κανονικό: 15€
Μειωμένο: 12€

Προπώληση: 12€, 10€

Το Tέλος» του Σάμουελ Μπέκετ με τον Δημήτρη Καταλειφό στο θέατρο Εμπορικόν

Τα Αθηναϊκά Θέατρα παρουσιάζουν «Το Τέλος» του Σάμουελ Μπέκετ, με τον Δημήτρη Καταλειφό, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα, στο θέατρο Εμπορικόν.

Πρόκειται για ένα αφήγημα σε πρώτο πρόσωπο στο οποίο παρακολουθούμε τη σταδιακή αποξένωση και εξουθένωση (σωματική, ψυχική και πνευματική) του ήρωα.

Η πλοκή της ζωής του έχει προηγηθεί και την πορεία προς το τέλος διατρέχει η γλώσσα και το ύφος του Μπέκετ: Ο λόγος τολμηρός, ωμός· σαρκασμός χιούμορ, ειρωνεία· γλώσσα υπαινικτική, ανατρεπτική, ανελέητη, ποιητική.

Ο Σάμουελ Μπέκετ έγραψε «Το Τέλος» το 1946. Ένα από τα ωραιότερα και πιο δυνατά κείμενα του συγγραφέα. Ένα αφήγημα που προσφέρεται για πολλαπλή ανάγνωση.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Με δύναμη από την Κηφισιά» των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά στο Θέατρο Φούρνος

Μια ομάδα νέων ηθοποιών ξαναδιαβάζει το έργο των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά (1994), το οποίο και φέρνει στο σήμερα. Από την Εταιρεία Θεάτρου «Σπίτι της», σε σκηνοθεσία Εμμανουέλλας Κοντογιώργου.

Στην Αθήνα του σήμερα. Ένα σκηνικό από βαλίτσες. Τρεις γυναίκες που ετοιμάζονται να φύγουν για την Ταϊλάνδη και μία κόρη που δεν βλέπει την ώρα να έχει το σπίτι δικό της. Όμως το ταξίδι της ελευθερίας, της δύναμης για μια νέα ζωή συνεχώς αναβάλλεται. Οι βαλίτσες γεμίζουν, αλλά το ταξίδι γίνεται ολοένα και πιο μακρινό. Τελικά όσο το σκηνικό αποσυντίθεται τόσο φαίνεται πως και οι ίδιες δεν θέλουν να αφήσουν τις ζωές τους, που δεν είναι τίποτε άλλο από τους άντρες που τις καθόρισαν.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Εμμανουέλλα Κοντογιώργου
Σκηνογραφική επιμέλεια: Λίλια Χατζηγεωργίου
Κοστούμια: Ανδρονίκη Τζάρτζαλου
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μαρούλης
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Κοσμίδης, Εμμανουέλλα Κοντογιώργου
Trailer: Fig Leaf Production

Παίζουν:

Κωνσταντίνα Αλεξανδράτου (Ηλέκτρα), Αφροδίτη Φλώρου (Αλέκα), Κασσάνδρα Τζάρτζαλου (Φωτεινή), Βερόνικα Μπακόλα (Μάρω)

Στις 22 και 23 Μαΐου οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν με παράλληλη διερμηνεία στη νοηματική.

Θέατρο Φούρνος

Τετάρτη

21:15

Πέμπτη

21:15

8 Μαΐου 2019 – 30 Μαΐου 2019

«Η απαγωγή της Τασούλας» στο Θέατρο Σταθμός

Η θρυλική ιστορία αγάπης, της Τασούλας Πετρακογιώργη και του Κώστα Κεφαλογιάννη, που συγκλόνισε την εγχώρια και διεθνή κοινή γνώμη και -μέσα στον απόηχο του εμφυλίου- παρ’ ολίγον να προκαλέσει εμφύλια σύρραξη στην Κρήτη, μια περιοχή της Ελλάδας που δεν γνώρισε εμφύλιο, μεταφέρεται για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή.

Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Μάρκελλος και η ηθοποιός Ελένη Στεργίου (This Famous Tiny Circus theater group) συγγράφουν ένα πρωτότυπο έργο, εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία της Απαγωγής της Τασούλας, του οποίου την δραματουργική επιμέλεια υπογράφει ο Ανδρέας Στάικος.

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος

Δείτε περισσότερα εδώ

«Το ξύπνημα της άνοιξης» του Φρανκ Βέντεκιντ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο Βέντεκιντ στο Ξύπνημα της άνοιξης συνθέτει ένα ρέκβιεμ για τον στραγγαλισμό της αθωότητας και των πρώτων παρορμήσεων και καταγγέλλει μια συντηρητική κοινωνία εστιασμένη στην αποτελεσματικότητα που καταστέλλει το ένστικτο και την επαφή με το σώμα. Μέσα από σύντομες, αποσπασματικές εικόνες, παρακολουθούμε μια γενιά εφήβων να έρχεται αντιμέτωπη με τη διερεύνηση της σεξουαλικότητας, τη φιλία, τον ρομαντισμό, τη βία, την αυτοκτονία, τον έρωτα και να ωθείται εντέλει στον αφανισμό μέσα από την πάλη της να αναπνεύσει σε μια ασφυκτική κοινωνία που προτείνει τη στέρηση της ανθρώπινης ιδιότητας.

Η παράσταση επιχειρεί να παρακολουθήσει μέσα από το μικροσκόπιο όλη τη διακύμανση του ανθρώπινου συμπτώματος που πεθαίνει πριν καν γεννηθεί, διατηρώντας το ωμό και ανηλεές ύφος της γραφής του Βέντεκιντ.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Μελίσσια» του Αλέξη Σταμάτη στο Εθνικό Θέατρο

Το Εθνικό Θέατρο ολοκληρώνει το εξαιρετικά επιτυχημένο πρόγραμμα της Σκηνής «Νίκος Κούρκουλος», με το ανέβασμα  του έργου του Αλέξη Σταμάτη «Μελίσσια», το οποίο σκηνοθετεί ο Γιώργος Παλούμπης.

Ο βραβευμένος πεζογράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας Αλέξης Σταμάτης παραδίδει μια ανάγλυφη ακτινογραφία των προβληματικών οικογενειακών σχέσεων που προκαλεί η παρουσία μιας μητέρας πρωταρχικής φιγούρας – μιας βασίλισσας μέλισσας.

Σ’ ένα αστικό σπίτι κάπου στα βόρεια προάστια της Αθήνας, στα Μελίσσια, η ιδιοκτήτρια υποδέχεται τους πιο κοντινούς της ανθρώπους: την κόρη της με τον σύζυγό της, τον γιο της και μια νεαρή κοπέλα, που όταν αποκαλύπτει την ταυτότητά της αλλάζει τα δεδομένα της οικογενειακής συνεύρεσης. Η συγγραφική ιδιότητα της κατάκοιτης ιδιοκτήτριας, της Αγάπης, δημιουργεί την αίσθηση πως, ό,τι διαδραματίζεται μεταξύ τους, είναι επινοημένες ιστορίες που βγαίνουν από τα χειρόγραφα των βιβλίων της.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Ο ουρανός κατακόκκινος» της Λούλας Αναγνωστάκη στο Θέατρο Θησείον

Ο «Ουρανός Κατακόκκινος», ο συγκλονιστικός μονόλογος της Λούλας Αναγνωστάκη παρουσιάζεται από Τετάρτη 22 Μαΐου και κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και εκτάκτως Κυριακή 9/6 στο θησείον, ένα Θέατρο για τις Τέχνες, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Σοφίας Παπουτσόγλου.

Μια γυναίκα έγκλειστη στους ρόλους και στις κοινωνικές επιταγές μιας κοινωνίας αυστηρά αντρικής, πέρα από τον μέσο όρο, μακριά από τις κοινωνικές συμβάσεις, που δεν βολεύεται να είναι μέσος όρος και επαναστατεί.

Η Σοφία Αποστόλου, γόνος μιας αστικής οικογένειας, καθηγήτρια γαλλικής στο Δημόσιο με ανώτερες σπουδές στη Φιλολογία, κάτοχος επίσης της αγγλικής και της ρωσικής, χήρα ενός ωραίου άντρα, αλλά κομμουνιστή,απολυθείσα λόγω αλκοολισμού, ζει πια απέναντι από τις φυλακές Κορυδαλλού όπου είναι έγκλειστος ο άσχημος και αφελής γιος της.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Η φαλακρή τραγουδίστρια» στο Θέατρο Τέχνης

Η Σοφία Μαραθάκη και η Ομάδα Θεάτρου ΑΤΟΝΑλ παρουσιάζουν το έργο που ουσιαστικά καθιέρωσε το θέατρο του παραλόγου.

Γραμμένο το 1948, το έργο Η φαλακρή τραγουδίστρια μοιάζει σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ, καθώς σατιρίζει θέματα όπως η ισοπέδωση της ατομικής ταυτότητας, η καθολική αποξένωση και η αυτοματοποίηση της συμπεριφοράς. Η υπόθεση του έργου, διαδραματίζεται σ’ ένα αγγλικό αστικό σαλόνι όπου το ζεύγος Σμιθ συναντά το ζεύγος Μάρτιν, λίγο πριν εισβάλλει στην κουβέντα η υπηρέτρια του σπιτιού αλλά και ένας απρόσκλητος πυροσβέστης.

Με όχημα την ανεπάρκεια των λέξεων, ο συγγραφέας Ευγένιος Ιονέσκο περιγράφει την καθημερινότητα της μικροαστικής κοινωνίας και επιτίθεται σ’ ένα κόσμο που έχει χάσει τη μεταφυσική του διάσταση. Παρωδώντας και χλευάζοντας την απολιθωμένη γλώσσα, βασικά προτείνει την αποκατάσταση μιας ποιητικής αντίληψης για τη ζωή.

Η παράσταση επιδιώκει να αναδείξει το παράλογο και το σουρεαλιστικό στοιχείο του σύγχρονου κόσμου της και την καθολική αδυναμία της γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας συναισθημάτων και ιδεών. Με εφαλτήριο τον Βιτγκενστάιν που λέει ότι: τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου, στόχος είναι να διερευνηθεί η ανάγκη του ανθρώπου να ονομάζει τα πάντα και να τα κατηγοριοποιεί για να τα κατανοήσει.

Δείτε περισσότερα εδώ