Ο Βασίλης Λέκκας στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο
Συναυλία με το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής του Δήμου Αθηναίων και τον Βασίλη Λέκκα
Την Τρίτη 21 Μαΐου στις 20.30 το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής υποδέχεται τον Βασίλη Λέκκα στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο. Κοίτα με στα μάτια, Πώς να Ξεχάσω, Μπαλάντα των Αισθήσεων, Κεμάλ, Μην τον Ρωτάς τον Ουρανό και Κόκκινο Σημάδι, είναι μερικά από τα τραγούδια που θα ερμηνεύσουν από την προσωπική του δισκογραφία που όλοι έχουμε αγαπήσει.
Εισιτήρια
Τιμές εισιτηρίων: 6€, 8€, 10€, 15€, 20€
Περιορισμένης ορατότητας: 3€
Φοιτητικό, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, άνω των 65 ετών: 5€
«Η φαλακρή τραγουδίστρια» στο Θέατρο Τέχνης
Η Σοφία Μαραθάκη και η Ομάδα Θεάτρου ΑΤΟΝΑλ παρουσιάζουν το έργο που ουσιαστικά καθιέρωσε το θέατρο του παραλόγου.
Γραμμένο το 1948, το έργο Η φαλακρή τραγουδίστρια μοιάζει σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ, καθώς σατιρίζει θέματα όπως η ισοπέδωση της ατομικής ταυτότητας, η καθολική αποξένωση και η αυτοματοποίηση της συμπεριφοράς. Η υπόθεση του έργου, διαδραματίζεται σ’ ένα αγγλικό αστικό σαλόνι όπου το ζεύγος Σμιθ συναντά το ζεύγος Μάρτιν, λίγο πριν εισβάλλει στην κουβέντα η υπηρέτρια του σπιτιού αλλά και ένας απρόσκλητος πυροσβέστης.
Με όχημα την ανεπάρκεια των λέξεων, ο συγγραφέας Ευγένιος Ιονέσκο περιγράφει την καθημερινότητα της μικροαστικής κοινωνίας και επιτίθεται σ’ ένα κόσμο που έχει χάσει τη μεταφυσική του διάσταση. Παρωδώντας και χλευάζοντας την απολιθωμένη γλώσσα, βασικά προτείνει την αποκατάσταση μιας ποιητικής αντίληψης για τη ζωή.
Η παράσταση επιδιώκει να αναδείξει το παράλογο και το σουρεαλιστικό στοιχείο του σύγχρονου κόσμου της και την καθολική αδυναμία της γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας συναισθημάτων και ιδεών. Με εφαλτήριο τον Βιτγκενστάιν που λέει ότι: τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου, στόχος είναι να διερευνηθεί η ανάγκη του ανθρώπου να ονομάζει τα πάντα και να τα κατηγοριοποιεί για να τα κατανοήσει.
Δείτε περισσότερα εδώ
«Το ξύπνημα της άνοιξης» του Φρανκ Βέντεκιντ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Ο Βέντεκιντ στο Ξύπνημα της άνοιξης συνθέτει ένα ρέκβιεμ για τον στραγγαλισμό της αθωότητας και των πρώτων παρορμήσεων και καταγγέλλει μια συντηρητική κοινωνία εστιασμένη στην αποτελεσματικότητα που καταστέλλει το ένστικτο και την επαφή με το σώμα. Μέσα από σύντομες, αποσπασματικές εικόνες, παρακολουθούμε μια γενιά εφήβων να έρχεται αντιμέτωπη με τη διερεύνηση της σεξουαλικότητας, τη φιλία, τον ρομαντισμό, τη βία, την αυτοκτονία, τον έρωτα και να ωθείται εντέλει στον αφανισμό μέσα από την πάλη της να αναπνεύσει σε μια ασφυκτική κοινωνία που προτείνει τη στέρηση της ανθρώπινης ιδιότητας.
Η παράσταση επιχειρεί να παρακολουθήσει μέσα από το μικροσκόπιο όλη τη διακύμανση του ανθρώπινου συμπτώματος που πεθαίνει πριν καν γεννηθεί, διατηρώντας το ωμό και ανηλεές ύφος της γραφής του Βέντεκιντ.
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Παίζουν οι ηθοποιοί:
Βαγγέλης Αμπατζής
Ασημίνα Αναστασοπούλου
Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή
Γιώργος Δικαίος
Αναστάσης Λαουλάκος
Μάνος Πετράκης
Νάνσυ Σιδέρη
Μαρία Σκουλά
Δείτε περισσότερα εδώ
«Μελάχρα» στο Θέατρο Σταθμός
Η Σοφία Φιλιππίδου σκηνοθετεί το έργο του πρωτεργάτη του νεοελληνικού θεάτρου του 20ού αιώνα Παντελή Χορν, που ανέβηκε για πρώτη φορά το 1909 από τον θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη.
Η «Μελάχρα», ένα ποιητικο δράμα στα όρια της άγριας φάρσας με δυνατή πλοκή και συμβολισμούς παρμένους από λαϊκά παραμύθια, διαδραματίζεται σε ένα τσιγγανοχώρι με μάστορες σιδηρουργούς, όπου καταφθάνει ένας περιοδεύων θίασος, με θεατρίνους και παλιάτσους. Στην αλληγορική «Μελάχρα» ο Παντελής Χορν, επηρεασμένος βαθύτατα από τον “Δωδεκάλογο του γύφτου” του Κωστή Παλαμά -που εφέτος συμπληρώνει εβδομηντα πέντε χρόνια από το θάνατο του και εκατόν εξηντα πέντε από τη γέννηση του-αναζητά με πάθος την ελευθερία και τα δυσδιάκριτα όρια της.
Σκηνοθεσία /δραματουργική επεξεργασία: Σοφία Φιλιππίδου
Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Τατιάνα Μελίδου, Γιώργης Παρταλίδης, Ντίνος Φλώρος, Έλενα Μεγγρέλη, Θωμάς Καζάσης, Ρήνος Τζάνης, Δήμητρα Δερζέκου,Σπύρος Δούρος και σε έναν ρόλο έκπληξη η Σοφία Φιλιππίδου.
Δείτε περισσότερα εδώ
«Το Γαμοπίλαφο, ή περιμένοντας τη Βήτα» στο Από Μηχανής Θέατρο
«Το Γαμοπίλαφο ή Περιμένοντας τη Βήτα», το θεατρικό μονόπρακτο του Πάρι Τακόπουλου σε σκηνοθεσία Νίκου Καλαμό παρουσιάζεται στο Από Μηχανής Θέατρο. Πρόκειται για ένα αφιέρωμα στον Σάμιουελ Μπέκετ, ένα ψηφιακό μεταπλατωνικό θεατρικό συμπόσιο σε δύο πράξεις.
Στην πρώτη πράξη, δύο «μεταμοντέρνοι» άνδρες, ο Άλφα και ο Γάμα, συζητούν ασταμάτητα για το παρόν, το μέλλον και το παρελθόν, ως αληθινοί απόγονοι των ηρώων του Μπέκετ, Βλαδίμηρου και Εστραγκόν, ή του Σωκράτη και του Αλκιβιάδη. Στη δεύτερη πράξη εμφανίζεται η Βήτα, Βεατρίκη ή Β΄, ονειροκατασκεύασμα ενός Έλληνα υπολογιστή μισακούοντος εις το ρωμέικο όνομα: Αλλιγγέριος. Άλλως Βιοτίμα, κατόπιν παραφθοράς του «Δέλτα» εις «Βήτα». Ένα σύγχρονο ρομπότ της εποχής μας, μία διττή υπόσταση η οποία συνίσταται στο έντονο διονυσιακό και απολλώνιο στοιχείο.
Παίζουν: Λευτέρης Βλάχος, Νίκος Καλαμό, Μάνια Παπαδημητρίου.
Δείτε περισσότερα εδώ
«Ανθρωποφύλακες» στο Θέατρο Τέχνης
Τη Δευτέρα 13 Μαΐου στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης ανέβηκε το έργο «Ανθρωποφύλακες» του Περικλή Κοροβέση σε σκηνοθεσία Μάνου Βαβαδάκη.
Οι Ανθρωποφύλακες του Περικλή Κοροβέση αποτελούν βιβλίο ορόσημο, αφού είναι η πρώτη μαρτυρία που τυπώθηκε και κυκλοφόρησε διεθνώς κάνοντας γνωστή την πρακτική βασανισμών που ακολουθούσε το καθεστώς των συνταγματαρχών έναντι των αντιφρονούντων. Μια οργανωμένη άνωθεν πρακτική που στόχευε στον πλήρη εξευτελισμό των συλληφθέντων, σωματικά και ψυχικά. Η σκληρότητα της περιγραφής των βασανισμών στην ταράτσα της Μπουμπουλίναςισορροπεί με την λογοτεχνική αφήγηση του Κοροβέση, απόρροια της καλλιτεχνικής του ιδιότητας.
Παίζουν οι: Νέστωρ Κοψιδάς, Θεοδώρα Γεωργακοπούλου, Ειρήνη Γεωργαλάκη, Ελένη Ζαχοπούλου, Άρης Λάσκος.
Δείτε περισσότερα εδώ
«Οι Λουόμενες» της Κατερίνας Μαυρογεώργη
Οι Λουόμενες, μια δραματική κωμωδία για τις καλά κρυμμένες αμαρτίες, ανεβαίνει στο skrow σε κείμενο και σκηνοθεσία Κατερίνας Μαυρογεώργη, απ’ τις 6 έως τις 22 Μαΐου.
Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Στη μικρή επαρχιακή λουτρόπολη με τις ιαματικές πηγές, ψυχή δεν κυκλοφορεί στον δρόμο. Όλοι ετοιμάζονται για την αλλαγή του χρόνου. Μόνο το Υδροθεραπευτήριο “ο Ασκληπιός”- ξεχασμένο κι απ’ τον Θεό ακόμα- παραμένει ανοιχτό. Μέσα βρίσκονται τρεις γυναίκες άγνωστες μεταξύ τους. Καμιά τους δεν έχει θέμα υγείας. Έχουν, όμως, όλες κάτι να ξεπλύνουν.
Η Λύντια είναι η ιδιοκτήτρια του «Ασκληπιού». Η Κάτια και η Μαρία λουόμενες. Όλες μαζί παρακολουθούν μια παράσταση όπερας από ένα μικρό κόκκινο τηλεορασάκι, τον «Αστακό». Συζητούν για την Τραβιάτα και τη Μαντάμ Μπατερφλάι, για όλα τα δραματικά φινάλε που επιφυλάσσονται στις πρωταγωνίστριες. Οι ιστορίες αυτές σα να μοιάζουν τώρα με τις δικές τους. Εκείνες, όμως, δεν είναι έτοιμες να τις βγάλουν στο φως. Ένα τραγούδι ακόμα θα τις ενώσει, θα δώσει φωνή στις σκέψεις τους. «Τώρα τι τρέμεις γιατί λυπάσαι/ Εγώ ευθύνες δεν σου ζητώ/ Αυτή η φωνή που τη φοβάσαι/ δεν είμαι εγώ, δεν είμαι εγώ». Ο χρόνος τώρα μετρά αντίστροφα, το νέο έτος πλησιάζει. Το νερό ιαματικό, τα καίει όλα και σαν σε γιορτή εξαγνισμού, οι τρεις γυναίκες στήνουν έναν χορό εκστατικό, με τα μυστικά τους ν’ αφρίζουν σαν πρωτοχρονιάτικη σαμπάνια.
Οι ιστορίες ξεπλένουν σαν τα λουτρά. Πάντα θα έχουμε ανάγκη από ιστορίες.
Κείμενο-Σκηνοθεσία: Κατερίνα Μαυρογεώργη
Βοηθοί σκηνοθέτιδος: Έλια Ζαχαριουδάκη, Μαρία Μακρή
Μουσική: Δημήτρης Τάσαινας
Σκηνική Επιμέλεια: Θάλεια Μέλισσα
Κοστούμια: Ιφιγένεια Νταουντάκη
Σχεδιασμός φωτισμού: Σεραφείμ Ράδης, Γιάννης Καραμπάτσος
Επιμέλεια κίνησης: Σοφία Πάσχου
Φωτογραφίες-Video: Γιάννης Καραμπάτσος
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Ελεάννα Γεωργίου
Παίζουν: Κατερίνα Λάττα, Νικολίτσα Ντρίζη, Μαρία Πετεβή
Skrow
21 Μαΐου 2019
Τρίτη
21:00
22 Μαΐου 2019
Τετάρτη
21:00
6 Μαΐου 2019 – 22 Μαΐου 2019
Εισιτήρια
Τιμές εισιτηρίων: 12€, 10€ Φοιτητικό, 8€ Ανέργων, ΑΜΕΑ