Η σατιρική κωμωδία του Μολιέρου, «O Μισάνθρωπος», ανεβαίνει εκ νέου από τον Γιάννη Κακλέα στο Θέατρο Εμπορικόν, από τις 21 Οκτωβρίου, με πρωταγωνιστές τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και την Ευγενία Σαμαρά.

Στην παράσταση παίζουν επίσης οι ηθοποιοί: Στέλιος Ιακωβίδης, Αθηνά Μουστάκα, Θάνος Μπίρκος, Αυγουστίνος Κούμουλος, Κυριάκος Σαλής, Πολύδωρος Λαπιδάκης, Φωτεινή Αθερίδου. Τα σκηνικά υπογράφουν οι Ηλένια Δουλαδίρη και Γιάννης Κακλέας, τα κοστούμια η Ηλένια Δουλαδίρη, τους φωτισμούς η Στέλλα Κάλτσου, την κίνηση η Αγγελική Τρομπούκη και τη μουσική ο Βάιος Πράπας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Μολιέρος και ο Μισάνθρωπος

Ο Μολιέρος, ο οποίος συχνά αναφέρεται ως ο «πατέρας της κωμωδίας», άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στον κόσμο του θεάτρου με το αιχμηρό του πνεύμα, τον κοινωνικό του σχολιασμό και τις διεισδυτικές απεικονίσεις των χαρακτήρων του.

Στον Μισάνθρωπο αναλύει με χιούμορ τις υπερβολές της αυλικής συμπεριφοράς, καταδεικνύει τον παραλογισμό της εθιμοτυπίας, τις ακραίες συμπεριφορές των ανθρώπων για να κερδίσουν την κοινωνική εύνοια, αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν όσοι επιλέγουν να αμφισβητήσουν τα επικρατούντα πρότυπα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άνθρωπος του θεάτρου – ηθοποιός, συγγραφέας και θιασάρχης – γνώστης της θεατρικής πρακτικής, με τον κωμικό του οίστρο και με τα αριστουργήματα που έγραψε, άλλαξε την κωμωδία μια για πάντα. Τον πολέμησαν, προσπάθησαν να του απαγορεύσουν την αμείλικτη κριτική του, αλλά η τολμηρή κοινωνική του στάση, το ηθικό του ανάστημα και η δύναμη της γραφής του τον καθιέρωσαν ως έναν από τους μεγαλύτερους δημιουργούς στην θεατρική μας παράδοση.

Πιο επίκαιρος από ποτέ, ο αυτοβιογραφικός Μισάνθρωπος είναι γραμμένος με σαρκασμό, θυμό και γνώση της γελοιότητας μιας κοινωνίας σαθρής που η υποκρισία, η διαπλοκή, ο ναρκισσισμός, η αδικία, ο σεξισμός, η επίδειξη του πλούτου, ο θρίαμβος της μετριότητας και η κυριαρχία της εικόνας είναι μερικές από τις παθογένειές της.

Η παράσταση

Παρά το γεγονός ότι έχει τις ρίζες του στα κοινωνικά πρότυπα της εποχής του Μολιέρου, ο «Μισάνθρωπος» παραμένει συγκλονιστικά επίκαιρος.

Στη σκηνοθετική εκδοχή του Γιάννη Κακλέα τα πάντα διαδραματίζονται σε ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας που η «μάσκα» είναι το πρόσωπό μας. Ο Αλσέστ, ο ήρωας του έργου, επιθετικός και αηδιασμένος με την κοινωνική παρακμή και θυμωμένος με την υποκρισία των ανθρώπων, ερωτεύεται παθιασμένα την όμορφη Σελιμέν, το απόλυτο θηλυκό – προϊόν αυτού του συστήματος που απεχθάνεται. Και παγιδεύεται.

Αλήθεια, σε μια κοινωνία της κυριαρχίας της εικόνας έχει θέση ο έρωτας;

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης