Συνέντευξη στη Σπυριδωνία Κρανιώτη

Ο καταξιωμένος μαέστρος Νίκος Χαλιάσας διευθύνει το μουσικό παραμύθι του Σεργκέι Προκόφιεφ «Ο Πέτρος και ο λύκος» το οποίο παρουσιάζεται στον Ελληνικό Κόσμο και μιλά  για τη συνεργασία του με την ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, τους μικρούς θεατές, τις δυσκολίες που έχει το επάγγελμα του μαέστρου στην Ελλάδα και αποκαλύπτει τι ονειρεύεται για την καλλιτεχνική του διαδρομή.

Το μουσικό παραμύθι «ο Πέτρος και ο λύκος» είναι ένα παραμύθι που αποσκοπεί να μυήσει το παιδί στα όργανα της ορχήστρας. Αλήθεια, πόσο μπορεί να επηρεάσει ένας μαέστρος την εκτέλεση ενός έργου που απευθύνεται σε παιδιά, και τι είναι αυτό που θέλετε να περάσετε μέσα από τη δική σας θέση στο συγκεκριμένο έργο;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκτός από την αυτονόητη άρτια μουσική προετοιμασία, όταν πρόκειται για ένα έργο που απευθύνεται σε παιδιά, είναι σημαντικό να είσαι χαμογελαστός και να συμμετέχεις στην όλη παρουσίαση είτε έμμεσα (παρεμβαίνοντας στο κείμενο), είτε άμεσα με τη σκηνική παρουσία. Αυτό που προσπάθησα είναι να κάνω την απλή κι όμορφη αυτή ιστορία, λίγο πιο διασκεδαστική και χιουμοριστική.

Θα τα χαρακτηρίζατε εύκολο ή δύσκολο ακροατήριο;

Ούτε το ένα ούτε το άλλο. Απλά το κάθε ακροατήριο πρέπει να το αξιολογείς σωστά κι ανάλογα να το σέβεσαι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ



Έχετε ένα πλούσιο βιογραφικό με πολλές διακρίσεις και ενδιαφέρουσες συνεργασίες εντός και εκτός Ελλάδας. Λειτουργεί διαφορετικά το καλλιτεχνικό σύστημα στο εξωτερικό; Ποιες είναι οι δυσκολίες που έχει το επάγγελμα του μαέστρου στην Ελλάδα;

Προφανώς και λειτουργεί διαφορετικά, όπως συμβαίνει και στα περισσότερα επαγγέλματα. Άλλοι λαοί, άλλες συνήθειες, άλλες απαιτήσεις, άλλο νομικό πλαίσιο κλπ. Βασική δυσκολία στην Ελλάδα είναι η έλλειψη αρκετών ορχηστρών. Μπορεί αυτό που θα πω να ακουστεί αστείο, αλλά φανταστείτε σε μια χώρα να υπάρχουν 100 βιολιστές και 10 βιολιά για να μελετήσουν και να παίξουν σε συναυλίες…

Πώς θα χαρακτηρίζατε τη συνεργασία σας με την ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ευτυχής συγκυρία και μεγάλη χαρά και τιμή.

Ξεχωρίζετε κάποιους συνθέτες που έχουν γράψει μουσική για παιδιά από το ευρύτερο φάσμα της κλασικής και σύγχρονης μουσικής;

Απ όσο γνωρίζω, δεν υπάρχουν συνθέτες που να εξειδικεύονται στο είδος. Πολλοί κι αξιόλογοι Έλληνες και ξένοι έχουν συνθέσει έργα για παιδιά, ανάμεσα σε άλλες πολλές και ποικίλες συνθέσεις τους.

Την ώρα που διευθύνετε την ορχήστρα, μπορείτε να νιώσετε την ατμόσφαιρα που μεταφέρετε στο ακροατήριο, ή είστε απόλυτα προσηλωμένος στην απόδοση των έργων;

Η προσήλωση στην απόδοση είναι αυτονόητη, αλλά όταν το ακροατήριο αποτελείται από παιδιά, είναι μεγάλη απόλαυση να αφουγκράζεσαι την ευτυχία που νιώθουν ακούγοντας τη μουσική και βλέποντας μπροστά τους όλα τα όργανα και τους μουσικούς.

Τι ονειρεύεστε για την καλλιτεχνική σας διαδρομή;

Να δίνω χαρά στους ακροατές, ιδιαίτερα μάλιστα όταν πρόκειται για μικρά παιδιά.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Σχέδια υπάρχουν πολλά κι ενδιαφέροντα κι ελπίζω κι εύχομαι να υλοποιηθούν παρά τις οικονομικές και άλλες δυσκολίες.

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης