Το In-Edit, το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού κινηματογράφου έρχεται για δεύτερη χρονιά στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, από το Σάββατο 4 έως τις 7 Νοεμβρίου, και υπόσχεται ένα ανεπανάληπτο ταξίδι στην παγκόσμια μουσική. Στο εφετινό του πρόγραμμα περιλαμβάνει 17 μουσικά ντοκιμαντέρ και στην οθόνη του, συναντιούνται ο Nick Cave με djs από το Ιράν, οι Rolling Stones με τον James Lavelle και βετεράνοι της λονδρέζικης πανκ με βιρτουόζους τζαζίστες.
Εδώ και 15 χρόνια, από την πρώτη του διοργάνωση στη Βαρκελώνη, το 2003, μέχρι σήμερα, το In-Edit έχει ταξιδέψει σε δεκάδες πόλεις του κόσμου, παρουσιάζοντας πάντα τις πιο σπουδαίες ιστορίες από τα παρασκήνια της μουσικής βιομηχανίας.
Στην εφετινή διοργάνωση, θα δούμε, μεταξύ άλλων, τον Nick Cave στο «One More Time with Feeling» να μιλάει για πρώτη και τελευταία φορά για το πλαίσιο μέσα στο οποίο έγραψε και ηχογράφησε το 16ο άλμπουμ του, «Skeleton Tree». Και τον James Lavelle (UNKLE), κορυφαίο εκπρόσωπο της τριπ χοπ σκηνής ν’ αφηγείται τη ζωή του στο «The Man from Mo’Wax».
Οι Rolling Stones ταξιδεύουν στη Λατινική Αμερική για μία ιστορική περιοδεία («The Rolling Stones Olé, Olé, Olé!: A Trip Across Latin America»), ενώ στο «The Beatles: Eight Days a Week – The Touring Years», αποτυπώνονται τα εννέα συναρπαστικά (και εξαντλητικά) χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων οι Beatles βρέθηκαν να περιοδεύουν στον κόσμο.
Οι Sepultura, ίσως το σημαντικότερο χέβι μέταλ συγκρότημα της δεκαετίας του ’90, αφηγούνται την ιστορία τους («Sepultura Endurance») και οι Eagles of Death Metal ετοιμάζονται να επιστρέψουν στο Παρίσι για να ολοκληρώσουν τη συναυλία που διακόπηκε βίαια μετά την επίθεση στο Bataclan, τον Νοέμβριο του 2015 («Eagles of Death Metal: Nos Amis»). Τέλος, ο Jim Jarmusch, ορκισμένος φαν των Stooges, συναντά τον Iggy Pop σε μία ταινία για το εκκεντρικό συγκρότημα που αναγνωρίστηκε μετά τη διάλυσή του («Gimme Danger»).
Ειδικό ενδιαφέρον, στην εφετινή έκδοση του In-Edit, έχουν τα ντοκιμαντέρ που αναδεικνύουν underground κουλτούρες του κόσμου. Οι νέοι καλλιτέχνες που εμφανίζονται στο «Yallah! Underground» αφηγούνται πώς άλλαξε τη μουσική και τη ζωή τους η Αραβική Άνοιξη, δύο νέοι από το Ιράν προσπαθούν να παίξουν ηλεκτρονική μουσική κόντρα στις απαγορεύσεις του ισλαμικού Ιράν («Raving Iran»), οι Placebo βρίσκονται στη Ρωσία κατά τη διάρκεια της περιοδείας για τα 20 χρόνια από το ξεκίνημά τους και συναντούν δεκάδες καλλιτέχνες που συνθέτουν το τεράστιο παζλ της σύγχρονης ρωσικής υποκουλτούρας («PLACEBO: ALT. RUSSIA»), ενώ ο Mark Reeder, ένας Βρετανός μουσικός παραγωγός, καταγράφει σε βίντεο τις συναρπαστικές ημέρες και νύχτες του Δυτικού Βερολίνου από το 1979 μέχρι το 1989 («B-Movie: Lust & Sound in West-Berlin 1979-1989»).
Επιπλέον, δύο από τις ταινίες του εφετινού προγράμματος είναι αφιερωμένες στην κυριότερη από τις υποκουλτούρες του 20ου αιώνα: το πανκ. Ο Don Letts δίνει τον ορισμό του πανκ στο ντοκιμαντέρ «Punk: Attitude», μία μοναδική ανθολόγηση των συγκροτημάτων που διαμόρφωσαν την πανκ σκηνή της δεκαετίας του ’70 στη Μεγάλη Βρετανία και τις Η.Π.Α., και ο Johnny Rotten μιλάει για τη ζωή του πριν και μετά τους Sex Pistols στο ολοκαίνουριο «The Public Image is Rotten».
Στην εφετινή διοργάνωση θα προβληθούν επίσης, τρεις σπουδαίες ταινίες για τρεις σπουδαίους τζαζίστες: Στο «I called him Morgan» ξεδιπλώνεται η σύντομη καριέρα του τρομπετίστα Lee Morgan, που δολοφονήθηκε από τη σύζυγό του σε ηλικία 33 ετών, στο «Bill Evans: Time Remembered», συντίθεται το παζλ της ζωής του επιδραστικότερου ίσως πιανίστα της τζαζ σκηνής, Bill Evans, ενώ το «Charles Bradley: Soul οf America» είναι ένας φόρος τιμής στον σπουδαίο μουσικό Charles Bradley, ο οποίος πέθανε τον Σεπτέμβριο σε ηλικία 68 ετών, έχοντας όμως καταφέρει να πραγματοποιήσει το όνειρο του να κυκλοφορήσει ένα δικό του προσωπικό δίσκο, σε ηλικία 63 ετών.
Το πρόγραμμα του εφετινού In-Edit συμπληρώνεται με το ξεχωριστό «Landfill Harmonic» που ακολουθεί την ορχήστρα μίας μικρής πόλης της Παραγουάης της οποίας τα όργανα είναι φτιαγμένα από σκουπίδια.
Από το πρόγραμμα βέβαια δεν θα μπορούσε να λείπει η ενότητα του «doc alive», που για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στην περσινή έκδοση του In-Edit στη Στέγη. Το «doc alive» είναι ουσιαστικά η συνέχεια του ντοκιμαντέρ εκτός οθόνης. Μετά τη λήξη του ντοκιμαντέρ, οι πρωταγωνιστές του εμφανίζονται στη σκηνή και παίζουν ζωντανά μέσα στην αίθουσα. Εφέτος, οι Μaii and Zeid, δύο από τους μουσικούς που παρουσιάζονται στη διάρκεια του ντοκιμαντέρ «Yallah! Underground», έρχονται από τη Βηρυτό φέρνοντας μαζί τους ήχους από την Αίγυπτο και τον Λίβανο για ένα μοναδικό doc alive μετά την προβολή του αντίστοιχου ντοκιμαντέρ (Δευτέρα 6/11, 21.30. Μικρή Σκηνή).