Στη συναυλία-φόρο τιμής στη μεγάλη ντίβα του λυρικού τραγουδιού ακούστηκαν άριες και αποσπάσματα από όπερες τις οποίες ερμήνευσε με τον δικό της μοναδικό τρόπο η Μαρία Κάλλας με τη σύμπραξη τριών διακεκριμένων λυρικών τραγουδιστριών: της Karine Deshayes, (μέτζο-σοπράνο), της Klára Kolonits, (σοπράνο) και της Maritina Tampakopoulos, (σοπράνο), υπό τη διεύθυνση του Ιταλού αρχιμουσικού Sebastiano Rolli.

Παρουσιάστηκαν αποσπάσματα από έργα των Βέρντι, Γκλουκ, Κερουμπίνι, Μασκάνι, Μότσαρτ, Μπελίνι, Μπετόβεν, Ντονιτσέττι, Πουτσίνι, Ροσσίνι, με το κοινό να ξεσπά σε θερμά χειροκροτήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Olivier Descotes, Karine Deshayes, Klára Kolonits, Maritina Tampakopoulos, Sebastiano Rolli

O Olivier Descotes, καλλιτεχνικός διευθυντής στο Ολύμπια, Δημοτικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», σημειώνει πως:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Κάθε απόπειρα να δοθεί μια συνολική εικόνα των μεγάλων ρόλων της Κάλλας επί σκηνής μοιάζει με άθλο. Σε ηλικία μόλις δεκαπέντε ετών, η νεαρή Κάλλας θα κάνει το ντεμπούτο της στον εξόχως δραματικό ρόλο της Santuzza στην όπερα «Cavalleria Rusticana» (2 Απριλίου 1939, Θέατρο Ολύμπια). Η νεαρή τραγουδίστρια θα στραφεί στη συνέχεια στους ρόλους της λυρικής κολορατούρας, υπό την καθοδήγηση της δασκάλας της, Elvira de Hidalgo, καταξιωμένης εκπροσώπου του μπελ κάντο, και θα διαπρέψει, επενδύοντας τις ακραίες δεξιοτεχνικές απαιτήσεις με τη δραματική διάσταση του χαρακτήρα και αλλάζοντας για πάντα την τέχνη του τραγουδιού. Στο ενεργητικό της έρχονται να προστεθούν οι σπουδαίες ερμηνείες της στον Verdi και τον Puccini. Προκειμένου να αντιληφθούμε το εύρος τόσο του ρεπερτορίου όσο και της φωνής της (τρεις οκτάβες), τρεις εξαίρετες τραγουδίστριες ένωσαν τις δυνάμεις τους στη σκηνή του Ολύμπια: η λυρική κολορατούρα Klára Kolonits από την Ουγγαρία, που διαθέτει εντυπωσιακή δεξιοτεχνική άνεση στην ψηλή περιοχή, η νεαρή Ελληνίδα υψίφωνος Μαριτίνα Ταμπακοπούλου, που έκανε στο Ολύμπια το ελληνικό της ντεμπούτο, ερμηνεύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον «Πρωτομάστορα» του Μανώλη Καλομοίρη, και η μεσόφωνος Karine Deshayes από τη Γαλλία, η οποία θριάμβευσε στο Φεστιβάλ της Aixen-Provence 2022 στη Norma, καθώς συνεχίζει να διευρύνει το ρεπερτόριό της ερμηνεύοντας ρόλους που έχουν σφραγίσει θρυλικές φωνές, όπως η Cornélie Falcon, η Isabella Colbran ή η ίδια η Κάλλας.  

Όπως ήταν αναμενόμενο, σε αυτό μας το αφιέρωμα το ενδιαφέρον μονοπωλούν οι ηρωίδες που έχουν ταυτιστεί με τις ερμηνείες της Κάλλας: Norma (89 φορές), Traviata (63), Tosca (51), Lucia di Lammermoor (36), Aida (33), Medea (31), La Gioconda (20), Anna Bolena (12).

Στο άμεσο μέλλον, ακολουθεί «Η Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Γκλουκ, υπό τη μουσική διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, σε σκηνοθεσία του Θάνου Παπακωνσταντίνου. Η Μαρία Κάλλας θριάμβευσε σ’ αυτό τον ρόλο το 1957, στη Σκάλα, σε σκηνοθεσία του Λουκίνο Βισκόντι. Θα την ανεβάσουμε από τις 17 έως τις 23 του ερχόμενου Μαρτίου, για 4 παραστάσεις. Όλοι οι δρόμοι οδηγούν ξανά στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας».»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης