Τουρίστες φωτογραφίζονται έξω από εμβληματικά κτήρια στην Ευρώπη και τον κόσμο, τα οποία αποτελούν την έδρα κάποιας συμφωνικής ορχήστρας. Από μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως Παρίσι, Λονδίνο, Βιέννη, μέχρι τα Τίρανα, τη Στάρα Ζαγόρα και το Ρούσε της Βουλγαρίας, το ρουμανικό Σιμπίου και το Εσκισεχίρ στην Τουρκία, τα κτήρια αυτά αποτελούν τοπόσημα.

Την ίδια ώρα στη Θεσσαλονίκη, έξω από το κτήριο που αποτελεί την προσωρινή έδρα της Κ.Ο.Θ. (Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης), οχήματα παρεμποδίζουν την κυκλοφορία στην παραλιακή λεωφόρο Νίκης και επιχειρούν να μεταφέρουν τα όργανα από την ενοικιαζόμενη αίθουσα δοκιμών της, καθώς αυτή πλημμύρισε όταν έσπασαν σωληνώσεις ύδρευσης και αποχέτευσης και μέρος της οροφής της κατέρρευσε. Πιάνα, άρπες και άλλα ογκώδη και βαριά όργανα φορτώνονται σε φορτηγά, για να βρουν ασφαλές καταφύγιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το περιστατικό συνέβη τη Δευτέρα 12 Ιουνίου, όταν στη Θεσσαλονίκη ξέσπασε έντονη βροχόπτωση που διήρκησε περίπου δύο μέρες.

«Την Πέμπτη (8 Ιουνίου) είχαμε (μικρή) διαρροή νερού, το οποίο έσταζε πάνω σε ένα κοντραμπάσο. Ευτυχώς το συγκεκριμένο όργανο σώθηκε, ωστόσο λίγες μέρες μετά (12 Ιουνίου) ξεκίνησαν οι έντονες καταιγίδες με αποτέλεσμα την αρχή της κατάρρευσης της οροφής του κτηρίου. Τότε έδωσα την εντολή να απομακρυνθούν άμεσα τα όργανα και ευτυχώς είχαμε την ανταπόκριση του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης όπου φιλοξενούνται έως σήμερα», δήλωσε στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Κ.Ο.Θ. Σίμος Παπάνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, τα μέλη της ορχήστρας -που μόλις υποδέχτηκαν το νέο τους αρχιμουσικό Leo McFall, προετοιμάζονται για τις δύο επόμενες συμμετοχές τους, στο 9ο Φεστιβάλ Δάσους με την παραγωγή «Θρύλοι και μύθοι» στις 30 Ιουνίου στο Βασιλικό Θέατρο και στο φεστιβάλ «Opera Open 2023» στη Βουλγαρία που διοργανώνει η Κρατική Όπερα Φιλιππούπολης. Επιπλέον, η Κ.Ο.Θ. θα είναι το πρώτο ελληνικό σχήμα που θα ηχογραφήσει στις 16 Νοεμβρίου στην κορυφαία δισκογραφική εταιρεία Deutsche Grammophon. Για τις απαιτούμενες πρόβες, χώρους έχουν παραχωρήσει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (Κ.Θ.Β.Ε.).

«Ο χώρος στη Λ. Νίκης (πρώην κινηματογράφος «Παλλάς») αυτή τη στιγμή δεν χρησιμοποιείται και πιστεύουμε ότι δεν είναι εύκολο να χρησιμοποιηθεί ούτε στο μέλλον. Πέραν του σοβαρού ποσού που χρειάζεται για να επισκευαστεί, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τις -λογικές- απαιτήσεις της ιδιοκτησίας, η οποία για πολλά χρόνια (από το ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης) δέχεται την καταβολή μειωμένου ενοικίου, αλλά τώρα ζητάει το ενοίκιο να ανέβει σημαντικά», επισήμανε ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Κ.Ο.Θ. Στάθης Γεωργιάδης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρόβλημα αυτό, έφερε στην επιφάνεια το πάγιο αίτημα της Κ.Ο.Θ. για μόνιμη στέγη. «Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπάρχει εδώ και 64 χρόνια και το θέμα της στέγασής της εδώ και 64 χρόνια εκκρεμεί. Δίνονται λύσεις, κάποιες φορές λίγο πιο μόνιμες άλλες λίγο λιγότερο, αλλά το θέμα στην ουσία του δεν έχει επιλυθεί ποτέ», υπογράμμισε ο κ. Παπάνας.

«Θεωρούμε ότι ο φυσικός χώρος για μία συμφωνική ορχήστρα είναι το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, κάτι που αναφέρεται και στον καταστατικό του ιδρυτικό νόμο, που προβλέπει την παρουσία ορχήστρας εκεί. Έχουμε κάνει πολλές ενέργειες για τη μετακόμιση της ορχήστρας στο Μέγαρο, έχουμε την καλή θέληση που επιδεικνύουν παράγοντες του υπουργείου Πολιτισμού, ωστόσο το ζήτημα “κολλάει” πάντα στο συμβούλιο του Μεγάρου και τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Θεσσαλονίκης οι οποίοι δεν έχουν ευήκοα ώτα στο αίτημα μας αυτό», είπε ο κ. Γεωργιάδης.

Τα δύο προβλήματα που αντικειμενικά προκύπτουν είναι το τι θα συμβεί τώρα με την …άστεγη ορχήστρα, αλλά και το τι θα γίνει στο μέλλον. «Για μένα οι λύσεις είναι δύο: Είτε να βρεθεί με πολιτική βούληση ένας τρόπος ώστε η ορχήστρα να στεγαστεί στο Μέγαρο Μουσικής ή αν η πολιτική επιλογή είναι να μη συμβεί αυτό, τότε πρέπει να υπάρξει η ανάλογη δράση και χρηματοδότηση για να δημιουργηθεί ένας χώρος αντάξιος της ΚΟΘ που θα τη στεγάζει πλήρως, όπως της αξίζει και μόνιμα», κατέληξε ο κ. Παπάνας.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης